KOMİSYON KONUŞMASI

İBRAHİM AYDIN (Antalya) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

Sayın Başkanım, Çok Kıymetli Bakanım, aynı çatı altında görev yapmaktan her zaman zevk aldığım Plan-Bütçe Komisyonu üyeleri ve milletvekili arkadaşlar, çok kıymetli bürokrat arkadaşlarımız ve basınımızın seçkin temsilcileri; öncelikle hepinizi sevgi, saygı ve hürmetle selamlıyorum.

Gerçi, Başkanımıza söyledim, "İbrahim Aydemir Bey'den önce bir konuşma ver, onun konuşması üzerine zor konuşulur." dedim ama bu güzelliği yapmadı. Ondan sonraki Musa Çam ağabeyim de güzel ve ateşli bir konuşma yaptı ama işin güzelliği, gerçekten bugün çok keyif aldığımız bir sunum aldık. Yani Bakanımız ülkemizde ne yapıldığını, bu konularda nasıl işler yapıldığını anlattı, çok güzel oldu.

İşin açıkçası, ben kendi memleketim olan Antalya'dan başlayacağım. 3 Kasım 2002 ülkenin kaderi değişti. Bugün de 3 Kasım 2017. On beş yıl içerisinde ülkemizde güzel işler oldu. Yani siyasi istikrar var, ekonomik istikrar var, ehil ellerde, çok güzel işler yapıldı. Buradaki her konuşmacı bunu açıktan veyahut da gönülden söyledi. Tabii ki eksiklikler var mı? Var. Mesela 2002 yılı 3 Kasımında Antalya Havaalanı yetersizdi ama kısa sürede -ikinci havaalanı- yap-işlet-devret modeliyle güzel bir havaalanımız oldu Antalya'da ve şu anda 10 milyonun üzerinde bu sene oraya turist indi. Yine, aynı şekilde, Gazipaşa Havaalanımız vardı. "Bu havaalanının önünde dağ var, inilmiyor." derken, şu anda üç yıldır oraya da 1 milyonun üzerinde turist iniyor. Yani demek ki güzel şeyler yapılabiliyor ama bir yandan bizim Antalya'da batı ilçelerimizde "Bize niye geç yapıldı?" deniyor. Üçüncü havaalanı da inşallah önümüzdeki yıllarda yapılacak.

Şimdi karayollarımıza baktığımız zaman bizim D400 yolumuz vardı, Antalya'dan Alanya'ya kadar, ölüm yolu; kısa sürede faaliyete geçirildi, Mersin'e doğru giden yol. Şu anda, tabii, Akdeniz yolu geç kaldı ve biraz önce Mersin Milletvekilimiz de bu konuya parmak bastı. Doğru, Karadeniz yolu yapıldı. Biz de "Bize niye böyle yol yapılmadı? Geç kalındı." derken şu anda geç kalınmasının faydası şu oldu: En son teknoloji... Ha, ben orman mühendisiyim, Karadeniz Teknik mezunuyum, o yolları da çok iyi biliyorum. Tabii ki belki bugün projelendirilmiş olsaydı şimdiki bizim Mersin ile Antalya arasındaki yol gibi viyadükleriyle, tünelleriyle çok güzel bir yol olacaktı. Bu da gerçek yani, bunu söylememiz gerekiyor.

Yine, aynı şekilde, İç Anadolu'dan Akdeniz'e yani sıcak denize inmek için yapılan yollarımız var. Ben orman mühendisiyim, o yolları çok iyi biliyorum, o dağları çok iyi biliyorum. Yani bir Yörük çocuğuyum, deveyle atalarımın geçemediği yollardan -hele özellikle Konya Hadim-Taşkent-Alanya'ya inen yol var, Kuş Yuvası yolu, ölüm yolu, her sene mutlaka bir kaza olur orada, ben orada şeflik yaptım- şimdi tünellerle geçiyoruz, muhteşem bir yol oldu yani onu gören herkes keyif alır.

Konya vekilimiz de biraz önce hep Konya çevre yolundan bahsetti. Aslında, bence, Seydişehir'den inen Alacabel yolu; şu anda 7.330 metre, tüneller başladı, çift tüplü müthiş bir yol yapılıyor ve Türkiye'nin şu an en yoğun yollarından birisi, oranın tamamının duble yol yapılması gerekiyor.

Ben buradan Karayollarımıza çok teşekkür ediyorum, Bakanlığımıza çok teşekkür ediyorum, gerçekten önemsiyorlar.

Yine, aynı şekilde, Konya'dan Beyşehir, İbradı'dan Eynif Ovası, Gembos Ovası'ndan Demirkapı Tüneli 5.100 metre. Orasına da orman yolu olarak başladık, daha sonra kara yolları ağına girdi ve Konya-Antalya yol iki saate inecek yani böyle güzel bir yol yapılıyor. Şu anda İç Anadolu'dan Antalya'ya bağlanan yollar, önümüzdeki beş yıl içerisinde müthiş bir ulaşım ağı olacak. Tabii ki biz bunları yapıyoruz, vatandaş iyice doyum noktasına ulaştı. Özellikle, şimdi, D400'ün üzerinde köprülü kavşaklarımız var, Manavgat ilçemizin hemen kenarına yapıldı, şu anda çok güzel oluyor. Yine Alanya'nın çevre yolu güzel bir şekilde.

Vatandaş öyle bir doyum noktasına ulaştı ki "Ya, bunları zaten siz yaparsınız, şu bizim hızlı tren işi ne olacak?" diyorlar. Bizim de 2 tane projemiz var şu anda; birisi Antalya Manavgat'tan çıkıp Beşkonak Vadisi'nden Beyşehir, Konya, oradan Nevşehir, Kayseri yolu ve bu yolda hızlı tren olduğu zaman iki saatte Kayseri'den Antalya'ya gelinecek. Yani gerçekten çok güzel bir hizmet bu hizmet, bunu mutlaka hızlı bir şekilde yapmak lazım, hem iç turizmimize hem de Antalya'ya gelen turistlerin Kapadokya'ya gitmesi daha kolay olacak, Konya'ya gitmesi daha kolay olacak. Yine aynı şekilde Eskişehir'den gelen hızlı trenimiz, o da proje aşamasında. Bunların tek tek rakamını vermeyeceğim zaten Bakanımız sunumunda da verdi. Yani güzel işler yapılıyor memleketimizde ama eksiklerimiz var mı, var.

Ben, bu hizmetleri yapan tüm Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımıza, ilk Bakanımız Başbakanımıza ve yine daha sonraki Ahmet Arslan Bakanıma çok teşekkür ediyorum. Ekibinin çoğu, daha önce bürokrat olarak çalışırken tanıştığımız, beraber çalıştığımız arkadaşlar. Karayolları Bölge Müdürümüz olsun, Funda Hanım olsun hepsi çalışkan insanlar. Hatta koridordan geçerken Bakanlığı çok kalabalık görüyorum. Yani "obez bir devlet yapısı" falan demişti ya geçen Cumhurbaşkanımız, bu Bakanlığın hiçbir obez tarafı yok, gerçekten de çok güzel çalışan bir ekip, hepsini tebrik ediyorum.

Tabii ki demir yollarıyla ilgili Bakü-Tiflis-Kars Projesi müthiş bir çalışma yani bir Türk insanı olarak, bu coğrafyada yaşayan bir insan olarak çok büyük keyif aldım. Çünkü bu iki bin yıl boyunca Asya'yı Avrupa'ya bağlayan, doğu ile batı arasında medeniyet köprüsü olan İpek Yolu, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'yle yeniden canlanıyor gerçekten. Üretimin merkezinden tüketimin merkezine mal akışının kesintisiz olarak devam edebilmesi için arayışlar, Pekin'den Londra'ya kesintisiz bir demir yolu güzergâhı oluşturulması yönündeki çalışmaların başlamasına yol açmıştır. Evet, Türkiye, Gürcistan ve Azerbaycan tarafından iş birliği içerisinde yürütülen Bakü-Tiflis-Kars Hattı Projesi bu akışın ülkemiz üzerinden geçmesi için atılan bir adım olmasının ötesinde, ülkemizin Orta Asya'yla kopuk olan demir yolu bağlantısını tekrar kuracaktır.

Ben, bu duygu ve düşüncelerle çok teşekkür ediyorum.

Süremin de üç dakikasını İbrahim Aydemir büyüğümüze vermiştim.

BAŞKAN - Dört dakika kullandı, fazlasını kullandı.

İBRAHİM AYDEMİR (Erzurum) - Senin inayetin değil o.

İBRAHİM AYDIN (Antalya) - Onun için burada kesiyorum.

Tekrar, hepinizi sevgi ve saygıyla selamlıyorum, bu bütçemizin hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.

BAŞKAN - Teşekkür ediyoruz Sayın Aydın.