| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı(1/884) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 20 .10.2017 |
BİHLUN TAMAYLIGİL (İstanbul) - Şimdi, 900 milyonluk bir rakam, üç yıl için, dile getirdiniz ve bu 900 milyonluk rakamın ne kadarı tahsil edilebildi cezalardan? Ve bu cezaların, işte, yıllık ortalama 250, 300 veya 350 her neyse, aylara nasıl tekabül ediyor bilmiyorum, neticede, işlenen, caydırılması gereken cezai fiile konu olan yanlış uygulamalarda iyileşme ne kadar oldu? Yani, siz diyorsunuz ki: "Caydırıcılığı, rakamı düşersek daha da fazla olacak." Peki, böyle yüksek meblağlı bir ceza kesildiğinde veya ceza ortaya çıktığında bile aynı başlıktaki tekrarlanan cezayı gerektiren fiil oranları nasıldı? Hangi kurumlar dedi? Çünkü burada sadece bir başlıkta değil, aşağı yukarı 40 küsur maddeyle baktığınızda...
GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI MÜSTEŞAR YARDIMCISI İSMAİL YÜCEL - 48 maddede.
BİHLUN TAMAYLIGİL (İstanbul) - Yani 48 maddeyi ilgilendiren, bu 48 maddenin içeriğine giren konularda 2014'ten bu yana iyileştirici, caydırıcı diğer önlemlerle beraber ne başarı elde edildi? Başarısız olduysanız, sadece mali açıdan yükümlülük fazla diye mi başarısız oldunuz? Bunun çözümü için sadece bu oranları düşürmek yeterli mi olacak? Bu konuda bir detaylı inceleme ve bilgi verirseniz daha sağlıklı bir düzenleme yapılacağına inanıyorum açıkçası.