| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı(1/884) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 20 .10.2017 |
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şöyle, Sayın Tamaylıgil'in sorduğu soruyla ilgili, bizdeki rakam, bankalar için 30 milyon liralık bize bir ilave gelir geleceğini öngörüyoruz, diğer işletmeler bakımından da 730 milyon liralık bir gelir geleceğini varsayıyoruz. Tabii, burada arkadaşlar, yani netice itibarıyla bu bir tahmin. Bu tahmini yaparken de önceki yıllarda bu kapsamda yapılan satışlardan oluşan istisna tutarına göre bir belirleme yaptık.
Şimdi, Sayın Paylan diyor ki: "Niye bunu daha aşağıya çekmiyorsunuz?" Bu tamamen bir "trade off" yani şimdi, biz işletmelere... Bu uzun yıllardır olan bir müessese, özellikle enflasyonist dönemlerde gelmiş bir düzenleme. Bir taraftan, işletmelerin likit olmayan varlıklarını likide döndürebilmeleri, kaynak ihtiyaçlarını bu şekilde karşılayabilmeleri amacıyla getirilmiş bir düzenleme ve uzun yıllardır da bu yüzde 75 olarak uygulanıyor. Burada 2018 yılı bütçe çalışmaları kapsamında istisnanın bir miktar aşağıya çekilmesinin hem aynı amacın devamına imkân sağlayacağını hem de diğer taraftan da vazgeçilen istisna tutarı bakımından gelir getirici bir düşünce olacağını varsaydık. İstisnayı daha da aşağıya çekerseniz o zaman zaten böyle bir satışın vergi avantajı ortadan kalktığı için başlangıçta öngördüğümüz likit olmayan varlıkların likide dönüştürülmesi ve yatırımların finansmanı konusundaki amaçtan vazgeçmiş oluruz. Burada bir noktada bir miktar vazgeçerek yani oranı aşağıya çekerek her iki amacı da korumayı amaçlıyoruz.