| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Bazı Vergi Kanunları ile Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/884) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 18 .10.2017 |
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Sayın Bakanım, şimdi, bu açıklamanızı yapınca endişelendim. Şimdi, bu 4734'ün ek 8'inci maddesinde uygun görüş alınması ve görevlilerin sorumlulukları var. Siz de dediniz ki buna istinaden "Biz taşeronlarla ilgili bir düzenleme yapacağız, bir standart getireceğiz, kontrol altına alacağız."
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Yöneteceğiz.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Mutlu oldum gerçekten de fakat verdiğiniz rakamlara bakıyorum 2016 için genel bütçe rakamı 4.195 uygun görüş, 2017 için de 7.319. Yani genel bütçenin yüzde 10'unun altında bunlar, genel bütçe içerisinde, bu kapsamda çalışanların yüzde 10'unun da altında. Siz diyorsunuz ki: "2014'ten sonra o limitin üstünde olanlarla ilgili olarak biz sadece bu uygun görüşü..." O zaman bir anlamı kalmamış ki.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Hayır, şimdi, bu maddeyle, süresi bitenler yeniden ihaleye çıktığında artık onlar da bize gelecek.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Niye gelmedi 2014'ten? Yeni oldu zaten, üç yıl oldu, iki yılda bir tekrarlanıyor.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Yok, yok, şöyle, 2014'te koyduğumuz kural şu: O kanun maddesi çıktığında bir kamu kurumunda istihdam edilen personel sayısı ne ise o aşmadığı sürece ihale yenilense bile bize gelmiyor.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - İşte, gelmesi lazım ya, o zaman bir anlamı kalmıyor ki. İşte, baksanıza, yüzde 10'un altında kalmış oldu o zaman. Niye düzenlemiyorsunuz? Ne mahzuru var gelmesinin?
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Ama öyle bakmayın, diyelim ki birisi 2002 ile 2014 arasında biriken stok, birisi de son iki yılın uygulaması yani diyelim ki birisi on yıl, birisi sadece iki yıl.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - O zaman ne oluyor Sayın Bakanım? Daha önce yani on yıllık bir stok ayrı bir kategori, 2014 sonrası yani 4734 sonrası ayrı uygulama ayrı bir kategori olmuş olacak. Yani farklı kıstaslarla taşeronlar arasında bile bir farklılık söz konusu olacak, iki farklı kategori söz konusu olacak. Bu da sorun doğurmuş olmayacak mı? Doğuruyor daha doğrusu.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Ama şöyle olacak ya: Biz şimdi zaten mevcut çalışanlarla ilgili bir düzenleme yapacağız ama ondan sonra çok sınırlı olsa da bu uygulama devam ettiğinde biz bu yetkileri kullanacağız. Bakın, bunu tartışmak lazım, sizin söylediğinize şu açıdan ben de katılıyorum: Biz mevcut sözleşmeleri de aslında, her defasında, bittiğinde sıfırdan ele alabilirdik ama orada; bir, kamu kurumlarının çok yoğun başvurularıyla yani çok yoğun bir bürokrasiyle karşı karşıya kalma riskimiz vardı ve yönetmek zordu.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Ama bir norm standart birliği sağlarsanız hallolurdu o zaman.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Ama işte, şöyle oldu: İki yılda büyük bir birikim oluştu bizde, bilgileri topladık, derledik, artık sistemi daha rahat görebiliyoruz. Şu anda en elzem gördüğümüz, kaynak kullanımında etkinlik bakımından en elzem gördüğümüz, aynı işi yapanlar arasındaki ücret farklılıkları ve bunları da yeni ihaleler üzerinden kontrol etmek istiyoruz. İdeal değil ama bir yol, bir mesafe alıyoruz; ideal değil.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Yani ideal değil ama çok akim kalmış, nakıs bir madde olmuş, uygulaması.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Yani daha geniş yetki almıyoruz ama dediğiniz doğru, daha kısıtlı bir yetki alıyoruz.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Düzenleyelim, daha fazla yetki alın yani mevcutları da bu kıstasların içerisine alın. Ne mahzuru var? Ne mahzuru görüyorsunuz ki?
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şu aşamada, açıkçası, biz bu şeyi daha önemli gördük yani ücretlerin uyumlu olmasını daha önemli gördük.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Tamam, eskiyi de dâhil edin.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Hayır, hayır, şöyle: Yeni getirdiğimiz bu maddede, eskilerden süresi bitenler yenilendiğinde, yeniden ihaleye çıkıldığında bizim bu maddenin kapsamına girecek yani 2014 öncesi olmuş olmasına artık bakmayacağız.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Sayı yönünden de girsin, diğer nitelikleri itibarıyla da girsin. Ne mahzuru var? Neden mahzur görüyorsunuz?
BAŞKAN - Genel Kurula kadar bir çalışın.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Bir düşünelim, olur yani.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Madem bir iş yapılıyor...
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Maliye Bakanı olarak benim işime gelir.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Öyle olması lazım, ben de onun için söylüyorum. Neden farklı iki tür yaratacaksınız ki?
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Ama şöyle: Demin burada ifade edildi, bir bakan veya bir kamu idaresi, kendi bütçesi varsa niye Maliye Bakanlığı onun yerine geçerek her şeyi kendisi belirlemeye çalışıyor? Biz burada şöyle bir yaklaşım belirledik: 2014'e kadar yapılanlar tamam ama bundan sonrasını kontrol altına alalım yaklaşımını öngörüyoruz.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Genel bütçeye dâhil olanlardan bahsediyorum tabii.
MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Tamam.
Hayır, hayır, şöyle: Ben ona zaten bir bütçe vermişim, o bütçenin içerisinde bu personeli çevirmiş; kontrol etmeye çalıştığımız şey, o bütçeye gelecek ilave yükü kontrol etmek. Çünkü o zaten bütçede karşılığını bulmuş, 2014'e kadar alınan personel yükü bir şekilde bütçenin içerisinde yönetilmiş, var yani o, onun karşılığı var. Ben diyorum ki: Bu sisteme kontrol getirmezsen bu daha hızlı büyüyecek, ben bunu kontrol ederek yöneteyim diyorum, o kadar.
BÜLENT KUŞOĞLU (Ankara) - Sayın Bakanım, bütçe yıllık, her sene değişecek, niye onu şey kabul ediyorsunuz? Yıllık prensibine aykırı olmuş olur onu veri kabul ederseniz. Düzenlemenizin bir anlamı kalmıyor ki. İşte, yüzde 10'un altına düşmüş oluyor. Bence kaçmayın, bence o yetkiyi alın.
BAŞKAN - Bir çalışsınlar Genel Kurula kadar.
Teşekkür ediyoruz.