| Komisyon Adı | : | SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/837) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 01 .06.2017 |
TACETTİN BAYIR (İzmir) - Hanımefendiye şunu sormak isterim. Bu değişiklik daha önce 2008 yılında yapıldı yani yine sizin iktidarınız döneminde yapıldı. O günkü yaptığınız rakamlar mı yanlıştı, bugünküler mi yanlış? Eğer bir artış yüzdesi varsa dediğiniz doğru olabilir, caydırıcı niteliğini kaybetmiş olabilir. Bunu 2 katını artırırsınız. Peki, niye alt limitleri böyle 5 kat, 2,5 kat, 8 kat artarken üst limitleri 30 kat, 16 kat, 10 kat artıyor? Yani bunun bir mantığını ben anlayamadım.
ÇİĞDEM KANMAZ - Şimdi, bizim sorumlu olduğumuz ürün grupları içerisinde, hem bizim bakanlığımızın hem diğer bakanlıkların sorumlu olduğu ürün grupları içerisinde çok farklı ürünler var. Bunların içerisinde bir oyuncak da var, bir otomotiv de var, bir vinç de var.
TACETTİN BAYIR (İzmir) - 2008'de de vardı onlar, yeni bir şey değil.
ÇİĞDEM KANMAZ - Bu cezalar her yıl güncelleniyor aslında. Bu, bu yıla göre uyarlanmış hâliyle karşınızda şu anda. Her yıl belli oranlarda artıyor. Bu üst limitler belli oranda yükseldiğinde gerçekten bir otomotiv sektöründeki firmaya uygulandığında çok komik durumda kalabiliyor.
TACETTİN BAYIR (İzmir) - Yani deseniz ki ithal malında mesela yükselttim, yerli malda az tuttum, bir derece anlarım yani bir mantığı vardır yerli malını teşvik etmek için ama 2008'de de bunu yapan sizdiniz, ürünler aynı ürünlerdi. Aradan geçti dokuz yıl, dokuz yıl sonra yapılıyor, bir mantık yok. Yani niye bu kadar garip? 30 kat ile 2 katı nasıl izah edeceksiniz?