KOMİSYON KONUŞMASI

SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - Hasan Hoca'ya soru soracaktım ben de, 20'nci madde teknoloji transferleri ofisinde hocam, burada Devlet İhale Kanunu hükümleri uygulanmıyor kurulacak transfer ofisiyle ilgili şirketlerde, burada denetim yapısı nasıl olacak, bunu sormak istiyorum.

Bir de 50/d maddesiyle ilgili, madde gerçekten çok fazla ucu açık bence. Burada atama kriterlerinden 50/d'den sonra kadro alınacak, yüzde 20'si sadece alınacak yani 10 araştırmacı varsa 2'si olacak. Peki, nasıl olacak bu, buradaki performans kriterlerinin daha açık belirlenmesi gerekiyor. Yine yoksa kişisel, subjektif unsurlar mı devreye girecek? İşte, bir yıl ya yurt içi ya yurt dışı farklı bir üniversitede görev yapmak durumunda kalacaklar. Bu da genç araştırmacılar açısından teşvik anlamında da sakıncalar yaratabilir mi? Çünkü bu, siz de açıkladınız, 2018 öncesi araştırma görevlilerinin özlük hakları korunacak burada bir sorun yok ama ileride alınacak, tabii ki yeni oluşturulacak yapıda performans ve rekabet ortamı çok önemli olacak üniversitelerde. Tabii hantal yapının kırılması noktasında önemli ama güvencesi ve özlük hakları noktasında biraz daha ayrıntı kriterler gerekiyor.

25 ve 26'ncı maddelerdeki staj tanımının yeniden yapılması noktasında da Hocam, burada, biliyorsunuz daha önce de söylemiştim, üniversite ve öğrenciler arasında davalık konular var stajla ilgili çünkü üniversitede yapılan stajları staj saymıyor üniversiteler. Bu konuda da nasıl olacak o öğrenciler de hak mahrumiyetine uğrayacaklar mı?

Son olarak da son verilen önergeyle ilgili ise burada da bir sorun görüyorum ben, işte bütün üyeler arasından salt çoğunlukla seçilmesi sorunlu çünkü kurumun devamlılığı noktasında doğal olarak hani Yükseköğretim Kurulu veya Üniversitelerarası Kurulun on yıl kalite konusundaki uzman ya da hocalar arasından bir yönetim kadrosu olması belki daha etkin olabilir diye düşünüyorum.

BAŞKAN - Onu sağlarlar.

SİBEL ÖZDEMİR (İstanbul) - Genel olarak gerçekten önemli düzenlemeler, eğitimle ilgili düzenlemeler. Üniversitelerde, biliyorsunuz, giderek üniversitenin niteliği ve kalitesinden uzaklaştığımız gibi, genç işsizlik konusunda da maalesef bu sorunda üretim ve eğitim noktasının bütünleştirilerek bir paket hâline gelmesini de önemli buluyorum.