| Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
| Konu | : | Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı(1/837) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 25 .05.2017 |
MEHMET AKİF YILMAZ (Kocaeli) - Başkanım, teşekkür ediyorum.
Değerli Bakanım, değerli milletvekili arkadaşlarım; Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Üretimde Reform Kanun Tasarısı'nın eğitimle alakalı, özellikle yükseköğretimle alakalı maddelerini görüşüyoruz.
İsrafil Hocam bahsetti. Tasarı genel anlamıyla hem üretimi artırma, destekleme, sanayinin geliştirilmesi hususunda ciddi yenilikler getiriyor, bunları tekrar edecek değiliz. Burada eksik gördüğümüz hususları konuşmak üzere zaten tali komisyon oluşturuldu.
Ben hem eğitimle alakalı hem de genel anlamda iki noktaya parmak basmak istiyorum. Birincisi, değerli YÖK yetkililerinden bir konuya açıklık getirmelerini isteyeceğim. Bir kurul oluşturuluyor, Yükseköğretim Kalite Kurulu. Bu Kurul mevcut YÖK'ün de sistemi içerisinde zaten var olan bir kurul. Baktığım zaman, mevcut Yükseköğretim Kalite Kurulunun mevzuatında, işleyişinde bu yeni getirilen de tek gördüğüm fark "...süreçlerini yürütmek üzere idari ve mali özerkliğe sahip" deniyor. Yani bir özerk kurum olarak daha işlevsel hâle getirilmek isteniyor herhâlde bu Yükseköğretim Kalite Kurulu, benim buradan anladığım bu.
Yani bir de şunu çıkartıyorum: Mevcut YÖK'ün bünyesinde var olan bu Kurul demek işlevsel bulunmadı ki böyle bir yeni kurul mu ihdas ediliyor? Ben bunu çıkartıyorum. Eğer idari ve mali özerkliğe sahip bir kurul oluşturmak istiyorsak burada şeye bakıyoruz -bu kurulun üyelerinin seçilmesiyle alakalı- yine başkanını, başkan vekilini YÖK'ün belirlediğini görüyoruz; YÖK'ün teklif ettiği, Yükseköğretim Kalite Kurulunun teşkilatı... Yani seçim itibarıyla kurulu oluşturan üyeler arasında yapılacak seçimde, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından seçilen üyeler arasından başkan ve başkan yardımcısı seçiliyor. Yani eğer bir özerklik düşünülüyorsa bu, buna muhalif bir karar diye düşünüyorum, bunun değiştirilmesi gerektiğini ben teklif edeceğim. Tabii, sizden de cevabı almak istiyorum. Bu kurulun tekrar ihdas edilmesinin gerekçesi nedir? Bu konuda benim kafama takılan eğitimle alakalı mesele de bu, bunu sizlerle paylaşmak istedim.
Tasarıda genel itibarıyla sanayinin geliştirilmesi öngörülüyor, yaygınlaştırılması öngörülüyor, üretimin desteklenmesi öngörülüyor ama Zeytinciliğin Islahı ve Yabanilerinin Aşılattırılması Hakkında Kanun'da yapılan değişiklik... Bu, maalesef sırıtıyor, bu reform paketine biraz gölge düşürüyor. Bu maddeyle, özellikle alternatif alan bulunamaması ve Zeytinlik Sahaları Koruma Kurulunun uygun görmesi şartıyla, bakanlıklarca kamu yararı kararı alınmış yatırımlar gelirse zeytin sahalarında yatırım yapılmasına izin verilebilecek. Az önce bahsedildi, zeytin ve ağaçları korumada, iktidarımız on beş yıldır bitkiyi, doğal olanı, ağacı korumada... Dünyada ciddi sıralardayız, orman üretiminde. Zeytin özel bir bitki, bizim için, hepimiz için özel bir ağaç türü. Bunun ileride büyük, ciddi sıkıntılar vereceğini düşünüyorum ve bu üretimi ciddi manada destekleyecek, sanayiyi geliştirmede ciddi açılımlar sağlayacak bu reform paketinde bu maddenin sırıttığını ve açıkça, bir iktidar milletvekili olarak da bu maddenin kanundan çıkarılması gerektiğini Sayın Bakanımıza arz ediyorum.
Bu iki hususu sizlerle paylaşmak istedim.
Teşekkür ederim.