| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünün (DHMİ) 2013 ve 2014 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 24 .11.2016 |
HASAN TURAN (İstanbul) - Sayın Başkan, değerli arkadaşlar; şimdi mânialarla ilgili arkadaşlarımızın kaygılarına -hepimiz aynı şehirde yaşadığımıza göre- katılıyorum. Dolayısıyla, orada, insan yaşamının yoğun olarak var olduğu yerlerde binaların yapılması, bunların ruhsatlandırılması... Hepimiz olabiliriz, binalar içinde kimin olacağını hiç birimizin bilmeyeceği bir konu. Ancak, her konuyu kanunla, yönetmelikle, mevzuatla belirleyen bir kamu yapımız var.
Dolayısıyla, birincisi, konu, Devlet Hava Meydanlarının birinci derece sorumluluğuyla ilgili değil, anladığımız kadarıyla. Yani, o müsaadeyi veren kurum Devlet Hava Meydanları değil. Kim? Sivil Havacılık Kurumu. Onların yetkilileri de bu konuda bize uluslararası standartları ekstradan, biraz daha olayı idealize etmek açısından bizim de kendi koyduğumuz standartların olduğunu ifade ediyor benim anladığım kadarıyla. Bu ifadeden ortaya çıkan şey şu: Bizim kendi koyduğumuz standartlarda esnetme yapabiliyoruz, yapabiliriz gibi, ondan vazgeçtik gibi. Yoksa, uluslararası standartlara, anladığım kadarıyla, aykırı bir durum söz konusu değil. Gönül ister ki havaalanına 6 kilometre, onun dediği uluslararası standartlar değil de 16 kilometre boyunca yapılaşma yapılmasın, o zaman da başka problemler, hepimizin bildiği problemler devreye girecektir. Örneğin, havalimanı var, sempozyum yapacaksınız, kongre yapacaksınız, otel yapacaksınız, başka şeyler yapacaksınız. Şehirde, zaten oraya bir havaalanı koyduğunuz zaman kendiliğinden etrafı gelişmeye başlıyor.
Bir de ruhsat boyutu var ki, o da ya Bakanlıkla ya da ilgili yerlerin belediyeleriyle ilgili bir şey.
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Sayıştay raporlarıyla uyumlu değil.
HASAN TURAN (İstanbul) - Dolayısıyla, problemin hepsini total olarak alıp başka bir kurum üzerinden konuşamıyoruz, konuşma şansımız da yok. Burada, nesnel verilerle hadiseye baktığımız zaman, konulan prensiplere, kriterlere uygun mu değil mi, ona bakmak lazım. O uluslararası standartları aşan bir durum yoksa söylenecek bir şey yok. Eğer aşan bir durum varsa niye aştığının sorgulanması, hesap edilmesi lazım. Sivil Havacılık Daire Başkanı arkadaşımızın söylediğine göre...