| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Varlık Fonu Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/750) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 11 .08.2016 |
AYKUT ERDOĞDU (İstanbul) - Yani yine bir torba yasa içerisinde bir anda, böyle, diyelim, jeoloji mühendislerinden çıkıp devletin mal varlığının özelleştirilmesiyle alakalı otuz saniye içerisinde veya ne kadar bakabiliyorsak düşünmemiz gereken ve böylece de yasama iradesinin oluşacağı bir düzenleme yine karşımıza çıktı.
Öncelikle şunu söyleyeyim: Yani özelleştirme gelirleri bütçeye gelir yazılamaz mesela, yazılmamalıdır. Çünkü o zaman ne olur? Müflis tüccar mantığıyla devlet her şeyini satar, ondan gelir elde etmek... Yani derin bir felsefe var özelleştirmenin altında. Şimdi özelleştirmenin bir uzmanlaşmış yapısı var. Şimdi Özelleştirme İdaresi... "Özel bütçelere ait ticari amaçlı kuruluşlardaki hisseler ile varlıklardan bu idarelerce Özelleştirme İdaresi Başkanlığına bildirilenler, bu kanun hükümleri çerçevesinde özelleştirilir." Ek bir görev alıyorsunuz. Daha önceki hiçbir kanun koyucunun, hiçbir hükûmetin döneminde alınmayan çok geniş bir alanı da özelleştirme kapsamına alacaksınız. Siz özelleştirme konusunda uzmansınız, varlık satışı konusunda değil. Mesela, Maliye Bakanlığı satıyor, Vakıflar Genel Müdürlüğü satıyor, diğerleri satıyor. Kamunun bir şeyi satma ihtiyacı duyduğunda buna yönelik mevzuatlar var, hangi gerekçeyle, hangi kurumlar olacak, biraz daha detaylı açıklanabilirse üzerine konuşabiliriz yani. Hani mesela, özel bütçeli kuruluşların bir listesini verin bize, hangi kuruluşlar bu kapsama girecek? Önemli bir düzenleme çünkü bu.