| Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
| Konu | : | Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı (1/721) (Alt Komisyon metni) |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 28 .06.2016 |
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI İSMET YILMAZ (Sivas) - Muhterem Başkanım, FATİH, gerçekten istiyoruz ki, Mustafa İsen Hocamla da görüştük, diyor ki Mustafa İsen Hocam: "Bizim köyümüzdeki bir çocuk TEOG'dan tam puan alabilmiş." Eğer bu gerçekten birçok yerde -ben de biliyorsunuz hep Diyadin'i söyledim, Şırnak İdil'i söyledim, Cizre'yi, Varto'yu söyledim- acaba bu fırsat eşitliğinin yaratılmasından dolayı mıdır yoksa farklı bir şeyler mi? Ama gerçekten bu değerleri iyi bilmek gerekir, gerçekten bunun üzerinde durmak lazım. Ancak biraz önce Ceyhun Bey'in söylediğine ben de katılıyorum. Biz gerçekten öğrencilerimize okullara etkileşimli tahta koyduk, tablet verdik, çok fonksiyonlu network alt yazıcı koyduk. 980 bin uçta, yani 980 bin odada İnternet bağlantısını hedefledik. Hedefledik ama gerçekten bunları öğrencilerin ne kadarı alıyor diye dolayısıyla anketlerden istediğimiz kadar... Öğretmenlerin bir kısmı -onların anketleri çıktı, daha sonra arkadaşlarım o anketleri de verir, bir çalışma yapılmış, öğretmenlerde bu katılım daha fazla- fakat öğrencileri bu sistemi adapte etme konusunda henüz görüyorum ki... Benim çocuğum var diyelim, tablet bilgisayar dağıtılmış ama hiç kullanmıyor. Sordum, arkadaşların kullanıyor mu? Onlar da kullanmıyor, herhâlde önümüzdeki yıl... Yani onun söylediği şey, muhtemelen 10'uncu sınıftan itibaren kullanacağız demek istiyor. Dolayısıyla bizim çok iyi bir çalışma yaparak -9'uncu sınıflara dağıtıyoruz, 10'uncu sınıflara dağıtıyoruz ve ileride hepsine dağıtmayı da düşünüyoruz- iyi bir istatistiki bilgi elde etmek lazım, bu bilgi üzerine de sizleri bilgilendirmemiz lazım ama sadece birtakım fırsat eşitliği... Yani isteyen için yollar açık mıdır? Bilgi otoyoluna ulaşım açıktır. İstediği bilgiyi elde edebilir mi? Edebilir.
Bu ana kadar ne yaptık: Ulaşılan okul sayısı 19.780, dağıtılan etkileşimli tahta 432.288. Bilmiyorum görenler var mı etkileşimli tahtayı yani bir televizyon desek televizyon, eski kara tahta desek kara tahta, video desek video; dolayısıyla, mükemmel bir şey.
Yine, tablet bilgisayar: Ulaşılan okul 3.362, dağıtılan adet 1 milyon 437 bin 800. Çok fonksiyonlu network yazıcı: Dağıtılan network 45.653 tane.
Yine, ağ altyapısı, bilgi otoyolu demek lazım, ulaşılan okul sayısı 16.800, dağıtılan adet yani "Hangi odalara gitti, ne kadar?" Bunların içerisinde sınıflara 980 bin uç. Hedefimiz ne? 1 milyon 520 bin uç olacak. Tamamlanma oranı ne şu andaki ağ altyapısı? Yüzde 61, etkileşimli tahtada tamamlanma oranı yüzde 71, tablet bilgisayarda yüzde 19, network yazıcıda yüzde 100, ağda da yüzde 61.
CEYHUN İRGİL (Bursa) - Tablette...
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI İSMET YILMAZ (Sivas) - Tabletteki yüzde 19,
CEYHUN İRGİL (Bursa) - O çok düşük işte.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI İSMET YILMAZ (Sivas) - Yine arkadaşlarımın verdiği bilgi, biraz önce Ceyhun Bey söyledi "Bilgisayar bilişim teknolojileri, öğretmenleri alınsın." diye, onların kadrolarında doluluk oranı yüzde 99 olduğunu herhâlde daha dün söylemiştim. 16 binin üstünde öğretmenimiz var.
CEYHUN İRGİL (Bursa) - Orada bir önerim olacak Sayın Bakanım. Hep eleştirimiz yok, bir önerim olacak.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI İSMET YILMAZ (Sivas) - Daha iyi yapmak için, yani biz bu eleştirileri "Olmasın." diye algılamıyoruz.
CEYHUN İRGİL (Bursa) - Şimdi şöyle bir önerim var benim: Burada üniversitede ya da herhangi bir akademik ortamda çalışanlar, hatta herhangi bir sempozyum falan, yani gösteri yapılan ya da bilgisayar, iletişim kullanılan yerlerde çalışanlar hep görmüştür ki, harika salonlarımız var, çok iyi projeksiyon makinelerimiz var, gidip işte bir sunum yapacaksınız, inanın ben daha bir sunumda sorun çıkmayan, bağlantı problemi yaşanmayan bir türlü... Hatırlayın dakikalarca bekleniyor falan. Hep yetkin bir adam sorunu var, yani bir türlü onu bilen biri yok orada.
Şimdi, ben burada bilgisayar ve bilişim öğretmenlerine sadece öğretmen olarak bakmıyorum, aslında her okula 1 tane atanabilse, 1 tanecik, aslında o okulun bilgisayar işlerini... Yani bu okulun bir dolu artık akıllı tahtaya geçtiler, bilgisayara geçtiler, siz bu hizmetleri dışarıdan alıyorsunuz, adam çağırıyorsunuz, aslında her okulda 1 tanecik bilgisayar ve bilişim öğretmeni olsa bütün okulun bilgisayar ve bilişimle ilgili sorununu da çözmez mi, bu anlamda da büyük katkı sunmaz mı? Çünkü hep bunu gidiyoruz öğretmenler birçok konuda yetkin, yani ben de öyle, birçok şeyi biliyorsun, bir sürü ameliyatı yapabiliyorsun ama işte projeksiyonu bir Laptop'a bağlayamıyorsan da bağlayamıyorsundur yani. Hani uzaktan kumandayı kullanmayı bilmemek gibi bir şey bu. Bu, olabilir bir şey. O yüzden her okula 1 tane hiç olmazsa bu dönem eylül ayına kadar atama yapılması mümkün müdür?
BAŞKAN - Peki, teşekkür ediyoruz.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI İSMET YILMAZ (Sivas) - Efendim, özür diliyorum, bir noktada daha bilgi vereyim Vestel'le ilgili.
BAŞKAN - Buyurun Sayın Bakan.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI İSMET YILMAZ (Sivas) - Ceyhun Bey'in söylediği, biraz önce söylediğim, her okulda bir bilişim normu var, bilişim öğretmeniyle ilgili, bunların da yüzde 99'unun da kadro yani öğretmen olduğunu söyledim, yüzde 1 açığımız var.
Şimdi, efendim Vestel'le ilgili bölümde de: Okullarda aktif olarak kullanılan 101.644 adet etkileşimli tahta güç kartıyla ilgili öngörülen arıza oranı yüzde yarım iken, bu oranın yüzde 2'yi bulması nedeniyle yüklenici firmadan bunu düzeltmesi talep edilmiştir. Bakanlığımızın onay verdiği 11 Aralık 2015 tarihinden bu yana yüklenici firma okullarda aktif olarak kullanılan 101.644 adet etkileşimli tahtada kart değişim işlemini de tamamlamıştır. Diğer etkileşimli tahtalarda teknik olarak müdahaleye ihtiyaç yoktur. Tüm bu faaliyetlerin yanı sıra gerek etkileşimli tahta kullanım kılavuzunda gerekse hizmet içi eğitim kapsamında verilen eğitimlerde etkileşimli tahtaların açılması, kapatılması, kullanılması ve bakımının nasıl yapılması gerektiği özellikle anlatılmaktadır. Okullarda görevli bilgi teknolojileri rehber öğretmeleri vasıtasıyla etkileşimli tahtaların fiziki olarak ve ders sürecinde kullanımına yönelik sürekli rehberlik de yapılmaktadır. Muhakkak ki başlamış bir proje, henüz daha tamamlamadı ama süreç üzerinde ideale doğru, mükemmele doğru gideceğiz.
Bilgilerinize.