| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) ve bağlı ortaklıklarının 2013 ve 2014 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 01 .06.2016 |
HASAN TURAN (İstanbul) - Ben de tekrar teşekkür ediyorum. Tekrar söz aldım ama...
Şimdi, şu Erzincan-Trabzon demir yolu hattının ne zaman çalışmaya geçeceğini... O hattın tartışmaları devam eden bir durumu var: Nereden geçecek? İlk bildiğimiz kadarıyla Erzincan-Gümüşhane-Harşit Vadisi ve Trabzon hattıydı. Şimdi hangi yerden nasıl gidecek, bazı şehirlerde spekülasyona neden oluyor.
Bir de bu Ankara-Samsun çalışmaları devam ediyor. Samsun'dan Bolaman'a çalışma ne durumda? Karadeniz hattını birbirine bağlayan, böyle tamamını -Ankara'yla birlikte- bir şey var mı sahil bandında?
Evet, burada -yan tarafımdaki vekillerim tabii- Sivas-Malatya arası deniyor. Tabii, bu, beklentilerin AK PARTİ iktidarından ne kadar yüksek olduğunu göstermiş oluyor. 2009'dan bugüne 26,5 milyon insan demir yolunu kullanmış.
BAŞKAN - Sorunuzu da güzel bağladınız Sayın Turan, teşekkür ediyorum.
HASAN TURAN (İstanbul) - Beklentiler ne kadar yükselmiş ki herkes evinin önünden tren geçmesini istiyor, demek ki bir şeyler yapılıyor bu ülkede. Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere bütün AK PARTİ hükûmetlerinin Başbakanlarına, şu anda Başbakanımız olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yaptığı dönemde Sayın Binali Bey'e ve bütün ekibine ben tekrar teşekkür ediyorum burada. İnşallah, bu 3.700 kilometrelik alan da bittiği zaman Cumhuriyet tarihimizin ilk yıllarında yapılan yirmi yedi yıllık çalışmayı belki yirmi içerisinde 2'den fazlasına katlayarak yeni bir tarih yazılmış olacak. O zaman da "Demir ağlarla ördük ana yurdu dört baştan" diye yeni bir marş daha söylememiz gerekecek diye düşünüyorum.