KOMİSYON KONUŞMASI

HASAN TURAN (İstanbul) - Evet, Sayın Başkan, değerli arkadaşlar; ben de herkesi selamlıyorum. Özellikle Genel Müdürümüzü ve ekibini tebrik ediyorum.

Tabii, AK PARTİ hükûmetleri döneminde özellikle hava yollarını halkın yolu hâline getirmiş bir hükûmetler dönemi geçirdik. Bu anlamda, demir yolları da aynı şekilde devam ediyor. Tabii ki bu icraatlar bir gece aklımıza gelince hemen oluşan icraatlar değil; ciddi bir planlamanın, çalışmanın ve gayretin sonucu olarak oluşuyor. Özellikle bir istatistik var benim elimde, bir tablo var; onu ben paylaşmak istiyorum, kayıtlara girsin de istiyorum.

Türkiye'de -ki Türkiye Cumhuriyeti devletinden de önce- Osmanlı döneminden başlayan demir yollarıyla ilgili sürecimizin tablosu. 1856'dan 2016'ya yani. Cumhuriyet öncesi demir yolu ağı 4.136 kilometre. Mekke, Medine'ye gidenler bilirler, Abdülhamit döneminde yapılmış Medine'deki tren istasyonu gidenlerin karşılaştığı bir yerdir. Hepimiz de gururla, bizim milletin evlatları gittiğinde orayı da ziyaret eder, ana hat.

Cumhuriyetin ilk yıllarında 1923-1950 arasında 3.764 kilometre. Ortalaması yıla göre bölündüğünde 134 kilometre. 1951'den 2003'e kadar yani AK PARTİ iktidarlarının başlangıcına kadar 945 kilometre. Bunu burada birçok arkadaşımız çeşitli gerekçelerle ifade ettiler. Gerek otomobil firmalarını gerek başka yapıların da baskısı sonucu diye yani yıl başına 18 kilometreye düşmüş. 2004 ile 2015 yılları arasındaysa 1.805 kilometre, ortalama 150 kilometre. Yani cumhuriyetin ilk yıllarındaki 134 kilometreden bugüne değerlendireceksek AK PARTİ iktidarları döneminde, bu hükûmetlerin döneminde 150 kilometre günlük yapılmış ve şu anda inşaatı devam eden de 3.057 kilometre.

Şimdi, burada bir gece aklımıza geldiği zaman icraat yapan değil, Türkiye'yi baştan sona, güneyden kuzeye, doğudan batıya, hatta Türkiye dışında, İpek Yolu'nu da hesaba katarak Türkiye'nin hava yoluyla, demir yoluyla ve diğer yollarla ulaşımda çağ atlatan bir anlayışı görüyoruz. Bu anlayışın gerek mimarlarını en baştan gerekse bu konuda emekçilerini ben tebrik ediyorum, Allah razı olsun. Bugün Ankara'dan bindiğinizde, Konya'dan bindiğinizde, Eskişehir'den bindiğinizde, ister yüksek hızlı olsun isterse adını ne koyarsanız koyun ama vatandaş görüyor zaten, açıldığı günden bugüne de milyonlarca insan bundan istifade etmiş. Hem ekonomik koşullarla hem de rahat bir şekilde şehirlerarası ulaşımını sağlıyor. Bu konuda taşı taş üstüne koyan, bu konuda emek harcayan, ter akıtan bütün kardeşlerimi, bütün kadroları ben tebrik ediyorum. Hükûmetimize de teşekkür ediyoruz, içinde bulunmakla da gurur duyuyoruz.

Evet, saygılar sunuyorum.