| Konu: | CHP Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 92 |
| Tarih: | 16.06.2021 |
AK PARTİ GRUBU ADINA AHMET ÇOLAKOĞLU (Zonguldak) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Cumhuriyet Halk Partisinin taşımacılık sektörü hakkında verdiği grup önerisi üzerine söz almış bulunmaktayım. Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
Taşımacılıkta kara yolu taşımacılığı, diğer taşıma türlerine kıyasla daha hızlı olması ve özellikle kısa mesafeli taşımalarda ucuz olması nedeniyle tercih edilmektedir.
AK PARTİ iktidarında hayata geçirilen bölünmüş yollar, tüneller, viyadükler, üst geçitler, alt geçitler sayesinde seyahat süresi azalmış, bununla beraber zaman kaybı ortadan kalkmış ve yakıtta ise büyük bir tasarruf sağlanmıştır. Bu yatırımlar sonucu yıllık 20 milyon TL yakıt tasarrufu sağlanmıştır. Bu da nakliyeci esnafımız için bir kazanım olmuştur. AK PARTİ iktidarımızda kara yollarımızda seyreden araç sayısı artarken ölüm oranı yüzde 5,72'den yüzde 1,21'e düşmüştür. Bu da can kaybımızın azalmasına ve bununla beraber maddi kazaların da önlenmesine sebep olmuştur. Bu da nakliyecilerimiz için önemli bir kazanımdır.
AK PARTİ iktidarı boyunca bizler kesinlikle nakliyecimize köstek olmadık ve -bu sonuçlarla görürsünüz- biz nakliyecimize her zaman destek olduk.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; araç muayene ücretleri Karayolları Trafik Kanunu'yla belirlenmekte olup her yıl ekonomik değerlere göre yeniden düzenlenmektedir. Sayısal takograf süresi ise uluslararası taşımacılık kapsamında sürüş ve dinlenme süreleri, ülkemizin taraf olduğu uluslararası kara yolu taşımacılığına ilişkin Avrupa anlaşmasıyla belirlenmiştir. Söz konusu süreler, bilimsel çalışmalar sonucunda trafik güvenliği esas alınarak belirlenmiştir ve sözleşmeye bütün taraf ülkeler de uymaktadır.
Değerli milletvekilleri, bununla birlikte yurt içi taşımacılığındaki çalışma sürelerine ilişkin nakliyeci esnafımızın başvuruları dikkate alınmıştır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımız, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığımız, İçişleri Bakanlığımız nezdinde çalışmalar başlatılmıştır. Trafik güvenliği ve uluslararası kurallar da dikkate alınarak bu sürelerin makul düzeyde uzatılabilmesi için mevzuat hazırlıkları da başlamıştır. Sayısal takograf veri yükleme zorunluluğu, Karayolu Taşıma Yönetmeliği gereği uyarı cezaları ve bütün diğer cezalar ise hem yurt içi hem de yurt dışı taşımacılar için de 1/1/2024 tarihine kadar ertelenmiştir. Dinlenme ve park yerlerindeki sıkıntılar gündeme gelmiştir. Bu konuda ise çalışmalar devam etmektedir. Şu anda 140 noktada dinlenme noktası mevcuttur, bu sayının artırılması için de gerekli kurumlarla görüşmeler, çalışmalar devam etmektedir.
Değerli milletvekilleri, geçiş belgesiyle ilgili olarak da şunları söylemek istiyorum: Ülkemiz yaklaşık 70'e yakın ülkeye yılda 1 milyon 300 bin uluslararası taşıma gerçekleştirmektedir.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Buyurunuz efendim.
AHMET ÇOLAKOĞLU (Devamla) - Bu ülkelerden 24 tanesiyle transit taşımalar serbesttir. Diğer ülkelerle her yıl 1 milyondan fazla geçiş belgesi temin edilmektedir. Covid-19 sürecinde bazı noktalardan geçişle alakalı sıkıntılar olduğu için bunlar oluşmuştur fakat bu da aşılmıştır. Şunu da vurgulamak istiyorum: Bir yıl öncesine bakarsak şu anda kara yolu taşımacılığımızda yüzde 25'lik bir artış mevcuttur. Avrupa Birliği ülkelerine ise kara yolu taşımacılığında artışımız yüzde 40 düzeyindedir. Bu da taşımacılık yapanlar ve nakliyecilerimiz için sevindirici bir gelişmedir. Ben bunları özellikle vurgulamak istiyorum. Biz taşımacılarımıza köstek değil, her zaman destek oluyoruz ve bu bağlamda Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)