| Konu: | İYİ Parti Grubu önerisi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 40 |
| Tarih: | 26.12.2020 |
AK PARTİ GRUBU ADINA MEHMET HABİB SOLUK (Sivas) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; İYİ PARTİ Grubu tarafından verilmiş olan grup önerisi aleyhine AK Parti Grubumuz adına söz almış bulunuyorum. Yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum.
Ulaştırma ve altyapı sektörü, içinde insan olan hizmetlerin odağında yer alan bir sektördür. Gönül arzu eder ki; bu yap-işlet-devretleri ve ülkemizin coğrafi yapısının... Özellikle doğu-batı akslarımızda, Cumhuriyet Dönemi'nde açılan güzergâhların aksine kuzey-güney güzergâhlarımızda, bizim herhangi bir iller arasında bağlantılarımız sıkıntılıydı, tekerin döndüğü yerlere de "yol" demiştik. Öncelikle, kuzey-güney hattını 18 dilime ayırarak millî bütçeyle buraları yapmak; diğer, nüfusun yoğun olduğu ve limanlara ulaşımın söz konusu olduğu bölgelerde ise bütün dünyada olduğu gibi... Bu, bizim icat ettiğimiz, uyguladığımız bir model değildir, bir finansman modelidir, bütün dünyada da kullanılan bir modeldir.
Burada, hakikaten "Yap-işlet-soy." gibi hoş olmayan cümleler sarf ediliyor. Bu hizmet sizin bölgenize, sizin hemşehrilerinize ve sizlere yapılan hizmettir. İYİ PARTİ Grubumuz adına konuşan sayın milletvekilimiz acaba Aydın-Denizli Otoyolu açılırken "Biz buradan Denizlililer olarak geçmeyeceğiz." diye bir bayrak mı açacaklar, yoksa onlar da güle oynaya geçecekler mi? (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
YASİN ÖZTÜRK (Denizli) - Yola değil, yolmanıza karşıyız.
SÜLEYMAN BÜLBÜL (Aydın) - Babanın parasıyla mı yapıyorsun, bizim paralarla yapıyorsun, geçeceğiz tabii ki.
MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Müsaade edin.
İzmir-Aydın Otoyolu'nu nasıl kullanıyorsanız, Aydın-Denizli'yi, ilerleyen süreçte de Allah nasip ederse Denizli-Antalya'yı da o şekilde kullanacaksınız. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
Diğer taraftan, yap-işlet-devret...
SÜLEYMAN BÜLBÜL (Aydın) - Aydın-İzmir yolu 6 lira, Denizli-Aydın yolu niye 66 lira?
MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Lütfen... Gelin, bunları ayrıca oturalım, hem çay içelim hem konuşalım. Buradan "çatı yüksek" diye bağırmaya gerek yoktur, lütfen. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
Yap-işlet-devret modeli dünyanın her ülkesinde uygulanan bir finansman modelidir.
SÜLEYMAN BÜLBÜL (Aydın) - Yap-işlet-soy modeli bu.
YASİN ÖZTÜRK (Denizli) - Sizin gibi yolmuyorlar ama.
MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Bizde de bu model layıkıyla uygulanmaktadır. Ya kullanım süresini, işletim süresini düşük veren veyahut da ilk geçiş ücretini düşük veren firmalar arasında yarıştırılarak yapılan bir modeldir. Bu yıl "Orhangazi, Orhangazi, Orhangazi..." deniliyor. Evet, Gebze-Orhangazi-İzmir güzergâhına 10'un üzerinde firma... Genel Müdürlüğümüz şartnameleri incelemiş, 22 tane firma ücretini yatırarak şartname satın almış. 2 konsorsiyum hâlinde 9 firma, konsorsiyumlardan 1 tanesi 5 firma, diğer konsorsiyum 4 firma olarak ihaleye katılmışlar, adil olarak ihale yapılmış ve güzergâh da milletimizin hizmetine sunulmuştur. (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sayın Soluk, teşekkür ediyorum.
MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Bitmedi daha.
BAŞKAN - Sayın Soluk, teşekkür ediyorum. Süreniz tamamlandı Habib Bey, uzatma kesinlikle vermiyorum.
Teşekkür ediyorum.
MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Bir dakikalık bir uzatma...
BAŞKAN - Sayın Soluk, uzatma yapmıyorum.
Teşekkür ediyorum.
MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Sadece Gebze-İzmir arası 4 etap olup, 3 etabı verilen garantinin üzerine çıkmamıştır. (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)
BAŞKAN - Sayın Soluk, rica ediyorum.
MEHMET HABİB SOLUK (Devamla) - Peki, teşekkürler.