GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:67
Tarih:11.03.2020

MHP GRUBU ADINA MUSTAFA BAKİ ERSOY (Kayseri) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 196 sıra sayılı Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin birinci kısmı üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına konuşma yapmak üzere söz almış bulunmaktayım. Genel Kurulumuzu ve ekran başında bizleri izleyen yüce Türk milletinin tüm fertlerini saygılarımla selamlıyorum.

Son zamanlarda, ülke olarak, üst üste aldığımız deprem ve kaza haberleri, kayıp ve yaralılarımızla ve tabii ki hakkını ödeyemeyeceğimiz şehitlerimizin ve gazilerimizin üzücü haberleriyle zor günlerden geçtiğimiz aşikârdır. Bundan dolayı sivil toplum kuruluşlarımızdan, kamudan gelen talepler doğrultusunda yine vatandaşlarımızın, gurbetçilerimizin, esnafımızın, iş insanlarımızın ve gazilerimizin sorunlarını çözmek üzere bazı kanunlarda değişiklik yapılması gereği doğmuştur.

Görüşülmekte olan teklifle, afet ve acil durum hâllerinde Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 112 acil çağrı merkezleri ve ilgili valiliğin ihtiyaç duyduğu telefon, abone ve konum bilgilerinin, gecikmeksizin, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından karşılanması öngörülmektedir. Ayrıca, doğal afetler sebebiyle ortaya çıkan vatandaş mağduriyetlerinin bir nebze de olsa giderilmesine yönelik bir düzenlemeyle, afetler nedeniyle mağdur olan vatandaşlarımızın elektrik ve doğal gaz faturalarının bir yıla kadar ertelenmesi söz konusu olacaktır. Elektrik ve doğal gaz dağıtım ve tedarik şirketlerinin söz konusu ertelemeden kaynaklanan, tahsil edilmeyen bedellere ilişkin finansman maliyetinin ise Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı bütçesinden karşılanmasına Cumhurbaşkanı tarafından karar verilebilmesi öngörülmektedir.

Teklifle yeniden düzenlenecek bir diğer madde ise çalışmalarını yakından takip ettiğim Türk Standardları Enstitüsüyle ilgilidir. Enstitü, gerek kamu kurum ve kuruluşlarına gerekse özel sektöre proje bazlı ve süreyle sınırlı birçok hizmet sunmakta ve bu hizmetleri sunarken çoğu kez yabancı menşeli uygunluk değerlendirme kuruluşlarıyla yurt içinde ve yurt dışında ciddi anlamda rekabet etmektedir. Enstitü artık uluslararası arenada farklı ülkelerle iş birliği anlaşmaları da yaparak uluslararası standartlık sağlamaktadır. Tabii, durum böyle olunca Türk Standardları Enstitüsünün gerek yurt içinde gerekse yurt dışında alacağı özel bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerde hem rekabetçiliğini artırmak için hem de hızlı davranabilmesini sağlamak amacıyla yurt içinde ve yurt dışında iş akdiyle Enstitü dışından inceleme elemanı ve uzmanı istihdam edilmesinin önünün açılması elzem olmuştur. Teklifle, Türk Standardları Enstitüsünün özel bilgi ve uzmanlık gerektiren işlerde geçici nitelikte dışarıdan inceleme elemanı çalıştırabilmesi ve İş Kanunu kapsamı dışındaki Türk Standardları Kurumunun personelinin, disiplin hükümleri açısından 657 sayılı Kanun'a tabi olması da öngörülmektedir.

Görüşülmekte olan teklifle, yurt dışında yaşayan Türk vatandaşlarımızın yani gurbetçi kardeşlerimizin de bireysel emeklilik sistemine dâhil olmaları sağlanacaktır. Ayrıca, gelir vergisi açısından, yabancı para cinsinden yapılan katkı payı ödemelerinin yatırıldığı, yabancı para cinsinden kurulan emeklilik yatırım fonlarından elde edilen gelirin tespitinde kur farkının dikkate alınmaması öngörülmektedir.

Diğer bir maddede yapılan düzenlemeyle, çalışanlara ve yurtlarda kalan öğrencilere ilişkin kimlik bilgilerinin muhtar onayı olmaksızın elektronik ortamda genel kolluk kuvvetlerine bildirilebileceği öngörülmektedir. Böylece bürokrasi açısından kolaylık sağlanacak ve zaman kayıplarının önüne geçilebilecektir.

Değerli milletvekilleri, teklifle düzenlenecek olan bir diğer madde ise gazilerimizle ilgili. Şüphesiz, bu vatan için çekinmeden canını ortaya koyan gazi vatandaşlarımız bizim ortak değerimiz ve onurumuzdur. Yapılacak olan düzenlemeyle, aylık bağlanan maluller ve harp malullerinden çalışmaya devam edenlere genel hükümler yerine, vazife malullüğü aylığı bağlanma tarihinden sonra geçen hizmetleri esas alınarak en az yirmi yıllık sigortalılık süresi ve 5000 gün prim ödenmiş olması şartıyla yaşlılık aylığı da bağlanacaktır.

Ayrıca, teklifle, faaliyet izin belgesi almadan yivsiz tüfek, spor ve nişan tüfek ve tabancaları imal edenlere karşı uygulanan hapis cezasının üç yıldan beş yıla kadar, adli para cezasının ise beş yüz günden beş bin güne kadar arttırılması; bu silahların herhangi bir mecrada yazılı, görsel, işitsel ve benzeri yollarla ticari reklamı veya tanıtımının yasaklanması öngörülmektedir. Bununla birlikte, izinsiz silah üretim ve satışına ilişkin yaptırımlar kapsamında, yivsiz tüfek satın alma belgesi olmayan kişiye, satış yapan satıcılara ilişkin ceza 5'inci maddeyle düzenlendiğinden, 2521 sayılı Kanun'un 12'nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan aynı mahiyetteki düzenlemenin yürürlükten kaldırılması öngörülmekte ve ruhsatsız yivsiz tüfeklerin satışına aracılık eden ve nakledenlere karşı öngörülen yaptırımlar 2521 sayılı Kanun'un 11'inci maddesinde düzenlemesi nedeniyle Kanun'un 13'üncü maddesinde değişiklik yapılmaktadır.

Söz konusu teklifle, turizmi teşvik konusunda, kanun kapsamında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yatırımcılara tahsis edilen taşınmazlar üzerindeki irtifak haklarının, tahsisin iptali durumunda, daha hızlı terkin edilmesine imkân sağlanmaktadır.

Ayrıca, Kültür ve Turizm Bakanlığına, turizm tesislerinin projelendirilmelerine ilişkin usul ve esaslarının belirlenmesine yönelik yetki verilmesi de öngörülmektedir.

Teklifle genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinde görev yapan kariyer meslek mensubu denetçi, müfettiş ve kontrolörlerin Kültür ve Turizm Bakanlığı müfettiş ve başmüfettiş kadrolarına naklen atanması düzenlenmektedir, naklen atanacak personel sayısı 20 kişiyle sınırlandırılmaktadır. Zira, biliyorsunuz, Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı ve Vakıflar Genel Müdürlüğü gibi birçok kurum ve kuruluşların katılmasıyla çalışan sayısı ve iş yükü artan Kültür ve Turizm Bakanlığının yükü epey artmıştır.

Teklifle öngörülen bir başka madde ise Semerkand Bilim ve Medeniyet Üniversitesinin adının "İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi" şeklinde değiştirilmesiyle ilgilidir. Semerkand Bilim ve Medeniyet Üniversitesinin adının "İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi" olarak değiştirilmesi bu teklifle öngörülmektedir. Böylece mevzuatta Semerkand Bilim ve Medeniyet Üniversitesine yapılan atıfların İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesine yapılmış sayılması hüküm altına alınmaktadır.

Bunun yanında, mücbir sebep hâllerinde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından 3213 sayılı Kanun kapsamındaki mali yükümlülüklerin ve beyanların ertelenmesi ile mali yükümlülüklerin taksitlendirilebilmesine karar verilebilmesi ve bu süre zarfında mali yükümlülüklere ilişkin zaman aşımının durması ve hak düşürücü sürelerin işlememesi öngörülmektedir. Mücbir sebep hâli ilan etme ve bu sürede mali yükümlülüklerden yerine getirilemeyecek olanları tespit etme hususunda Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığına yetki verilmektedir.

Öngörülen düzenlemelerle mesleki yeterlilik belgesine ilişkin sınav ve belge ücretlerinin İşsizlik Fonu'ndan karşılanmasına yönelik uygulamanın 31/12/2021 tarihine kadar uzatılması öngörülmektedir.

Görüşülmekte olan teklifle finans imkânlarını geliştirmek ve kredi sisteminin etkin işlemesine katkı sağlamak amacıyla kredi garanti kurumlarına aktarılabilecek azami nakit tutarı 25 milyar Türk lirasından 35 milyar Türk lirasına çıkarılmaktadır. Bu artışla birlikte piyasalara yaklaşık 143 milyar TL gibi bir kaynak aktarılacaktır. Bu kaynak özellikle de teminat problemi yaşayan KOBİ'lerimiz için çok önemlidir, piyasalarımızın rahatlaması için de oldukça önemlidir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; konuşmama son vermeden önce, İstiklal Marşı'mızın Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabulünün 99'uncu yıl dönümünde cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını, vatan şairi Mehmet Akif Ersoy'u, aziz şehitlerimizi ve kahraman gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. Var olsun İstiklal Marşı, var olsun yüce Türk Milleti. Allah, bir daha bu millete İstiklal Marşı yazdırtacak şartları oluşturtmasın, millî birliğimiz ve beraberliğimiz ebedî olsun diyor; söz konusu teklifin ülkemize, milletimize, devletimize hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Allah'tan niyaz ediyorum.

Genel Kurulu ve yüce Türk milletini saygıyla selamlıyorum.(MHP ve AK PARTİ sıralarından alkışlar)