| Konu: | 2013 YILI MERKEZÎ YÖNETİM BÜTÇESİ VE 2011 YILI MERKEZÎ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 39 |
| Tarih: | 13.12.2012 |
AK PARTİ GRUBU ADINA CAHİT BAĞCI (Çorum) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 2013 yılı bütçesi ile 2011 yılı kesin hesabı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının bütçesi hakkında AK PARTİ Grubu adına söz almış bulunmaktayım. Sözlerime başlarken sizleri saygıyla selamlıyorum.
Değerli arkadaşlar, ulaştırma ve haberleşme, sanayi, tarım, turizm gibi sektörlerin altyapısını oluşturarak, ekonomik gelişme yanında köy-şehir entegrasyonu, kültür birliği, dengeli nüfus dağılımı gibi birçok sosyal ve ekonomik faydayı da sağlayan önemli fonksiyonlara sahip stratejik bir sektördür. İşleyen bir ulaşım ve iletişim sistemi, toplumsal kaynakların dengeli dağılımıyla bölgesel dengesizliği ortadan kaldıran, maliyetleri düşürerek ekonomik gelişmeyi ve rekabet edilebilirliği sağlayan bir özelliğe de sahiptir.
AK PARTİ hükûmetlerinin işbaşına geldiği 2002 yılından itibaren ortaya konulan Acil Eylem Planı, hükûmet programları ve sektörel stratejiler sayesinde, ülkemizin ulaşım ağlarında ciddi mesafeler alınmıştır.
Bakanlığın 2013 yılı bütçe teklifi 19 milyar 182 milyon TL olup, bunun yaklaşık 8,5 milyar TL'si yatırımlara ayrılmıştır. Bakanlığa bağlı kuruluşların bütçeleri de dikkate alındığında, bu bütçe 35 milyara ve yatırımlara ayrılan pay da 14,5 milyara yaklaşmaktadır.
Değerli milletvekilleri, 2003 yılında
Değerli milletvekilleri, TÜRKONFED'in Ağustos 2012 tarihli "Bölgesel Kalkınmada Yerel Dinamikler: Çorum Modeli ve 2023 Senaryoları" isimli raporunda yer alan bazı hususları hem ilimizin hem de Karadeniz Bölgesi'nin demir yolu talebine ilişkin olarak dikkatlerinize de sunmak istiyorum. Bu raporda en önemli fırsat Samsun üzerinden Rusya pazarına erişim kolaylığı, zayıf yön olarak da demir yolu bağlantısı olmayışı zikredilmiştir. Çorum ilimizin imalat sektöründeki ihracat artış hızı Türkiye ortalamasının da üzerindedir. Öz kaynak, yerel girişimcilik, esnek üretim özellikleri ve ilişkileri, dayanışma, güven ve örgütlenme kapasitesi gibi içsel faktörlere dayalı olarak gelişen özelliği nedeniyle ilimiz ülkemizde yeni bir sanayi odağı olarak ortaya çıkmıştır. Çorum, birikimlerini ve girişimci gücünü örgütleyerek özgün bir sanayi kapasitesine sahip bir ildir. 2011 yılı trafik hacim verilerinde ise Ankara güzergâhında 4 milyon, Samsun hattında 2 milyon, Amasya hattında ise yaklaşık 1 milyon adet araç hareketi olmuştur. Ankara hattında günlük 11.500, Samsun hattında ise 5.650 araç hareketi olmaktadır. Bunun yarısını yük, yarısı da yolcu taşımacılığı amaçlıdır. Çorum Ticaret ve Sanayi Odası 2011 yılı verilerine göre ilimizden yılda 15 milyon tona yakın yük sevkiyatı iç pazarlara ve ihracat amaçlı olarak limanlara taşınmaktadır. Taşıt trafiğine ek olarak nüfus kriterini de dikkate aldığımızda bölgemizde yaklaşık 2,8 milyon nüfus yaşamaktadır. Sinop, Ordu, Giresun, Trabzon, Amasya illerinde yaşayan nüfusun demir yolu ihtiyacını karşılayacak avanproje çalışmaları DLH tarafından tamamlanmış olup uygulama projesi çalışmalarının 2013 yılı yatırım programında ele alınması beklenmektedir.
Çorum sanayisinin gelişmesinin, sıçramasının önündeki tek engel demir yoludur. Bu çerçevede, ülkemizin 2023 hedeflerini yakalamasında Çorum'un katkısını sunabilmemiz için demir yolu talebini tekrar Genel Kurulumuzun ve Bakanlığın dikkatine sunuyorum.
Sözlerime son verirken, Bakanlık bütçesinin ülkemize, milletimize hayırlı olmasını diliyor, heyetinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)
BAŞKAN - Teşekkür ederiz Sayın Bağcı.