GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: CHP Grubu önerisi münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:85
Tarih:29.05.2019

AK PARTİ GRUBU ADINA MUSTAFA SAVAŞ (Aydın) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Cumhuriyet Halk Partisinin vermiş olduğu grup önerisi üzerine aleyhte söz almış bulunmaktayım. Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.

Önergede bazı kurum ve kuruluşların reklam harcamalarını belirli gazete ve medya kuruluşlarına aktardığı, bazı gazete ve medya kuruluşlarının ise söz konusu reklam harcamalarından yararlanamadığı iddia edilmektedir. Ancak önergede belirtilen kurum ve kuruluşların büyük bir bölümünün anonim şirket ve halka açık olması, yönetimlerinin genel kurul tarafından belirlenmesi, ortaklarına hesap veriyor olmaları ve bu kuruluşların kârlılık ve verimlilik performans kriterlerine göre faaliyet göstermeleri, uzman ekipler tarafından yarar ve marka tanınırlık araştırmalarının yapılması süreçleri göz ardı edilmiştir. Bu kurum ve kuruluşların ürün ve hizmetleri kapsamında hazırlanan reklam çalışmalarına ilişkin pazarlama ve medya planlaması yapılırken, reklamı yapılan ürün ya da hizmetin hedef kitlesine uygun, reklam mecrasıyla ve sınırlı bütçe imkânları doğrultusunda planlaması uzman ekipler tarafından yapılmaktadır. Buna uygun olarak verimliliği ve etkinliği sağlayacaklarına inandıkları mecraları seçerek yönetim anlayışı sergilemektedirler. Burada ana kriter hedef kitle olup reklam verilen gazetelerin tirajı, satış reklamları, satış rakamları, medya reklam fiyatları dikkate alınmaktadır. Ayrıca bu kurum ve kuruluşların büyük bir bölümü bu konuda profesyonel hizmet sunan ajanslardan da destek almaktadırlar. Kuruluşların amaçları, sınırlı olan bütçeleriyle ürünlerinin maksimum tanıtımı ve satışını gerçekleştirmektir.

Diğer taraftan, CHP temsilcilerinin yönetim kurullarında bulunduğu finans kuruluşları da mevcuttur. Onların da profesyonel ekip tarafından yönetildiği, medya planlamasının bu ekipler tarafından yapıldığı, eldeki sınırlı bütçenin en etkin ve verimli bir şekilde kullanılmaya çalışıldığı kanaatindeyiz. Bu finans kuruluşlarına yönelik de aynı hassasiyeti gösteriyor musunuz acaba? Ama amacınız ismini zikrettiğiniz kurum ve kuruluşları töhmet altında bırakarak itibarsızlaştırmak ise bunun da karşısındayız. Yoksa amacınız önergede mağdur edildiğini iddia ettiğiniz ve ismini belirttiğiniz gazetelere ilave kaynak sağlamak mıdır?

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 2018'de açıklanan rapora göre, reklam sektöründe, diğer reklam mecraları gelirlerini artırırken basın, reklam ve pazarlama yatırımlarının yüzde 19 oranında düştüğü gözlemlenmiştir.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Toparlayın Sayın Savaş.

MUSTAFA SAVAŞ (Devamla) - Bu düşüşle birlikte basın yatırımları yüzde 9,5'luk pazar payıyla 2018'de 4'üncü sıraya gerilemiştir. Bizim burada gazetelerin reklam gelirlerini nasıl artıracağımızı değerlendirmemiz gerekirken "Senin gazeten, benim gazetem" tartışmasına girmemiz olayın özünü gözden kaçırmamıza neden olmaktadır.

Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)