GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısının 5'inci Tur görüşmeleri münasebetiyle
Yasama Yılı:2
Birleşim:33
Tarih:15.12.2018

AK PARTİ GRUBU ADINA METİN GÜNDOĞDU (Ordu) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün 2019 bütçesi üzerine grubum adına söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle Gazi Meclisimizi saygıyla selamlar, 2019 bütçemizin milletimize ve memleketimize hayırlar getirmesini dilerim.

Değerli milletvekilleri, 1954 yılında Ulaştırma Bakanlığı bünyesinde kurulan Sivil Havacılık Dairesi Başkanlığı 1987 yılında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü olarak yeniden teşkilatlandırılmıştır. 18 Kasım 2005 tarihine kadar Ulaştırma Bakanlığı ana hizmet birimi olan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, bu tarihten itibaren finansal açıdan özerk hâle gelmiş ve şu anki yönetim yapısına ulaşmıştır. 2003 yılından itibaren bölgesel havacılık politikası ve sivil havacılıkta serbestleşmenin hayata geçirilmesiyle son on beş yılda Türk sivil havacılığı adına destansı bir başarı öyküsü yazılmıştır. İktidarımız döneminde havacılık sektörü katbekat büyümüş, üretimi temel alan politikalarımızla yerli ve millî hava araçlarımız gökyüzüyle kucaklaşmıştır. Tüm zor koşullara rağmen yerli uçak üreten, hatta ihraç eden fakat birileri tarafından uçak fabrikaları tencere fabrikasına dönüştürülen Nuri Demirağ ve Vecihi Hürkuş'un hayalini bugün AK PARTİ iktidarı gerçekleştirmektedir. Havacılık teknolojileri konusunda son dönemde ciddi gelişmeler kaydeden ülkemiz, ilk yerli eğitim uçağı olan HÜRKUŞ'un millî sertifikasyonunu gerçekleştirmiştir ve test uçuşlarına başarıyla devam etmektedir. Yerli helikopterimiz GÖKBEY ise çarşamba günü Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından dünya kamuoyuna tanıtılmış, göklerdeki başarımız bir kez daha tescillenmiştir.

Değerli milletvekilleri, ülkemizin turizm için önemli bir markası olan ve Kapadokya Göreme bölgesinde çok sayıda uçuş gerçekleştiren sıcak hava balonları Hava Aracı Takip Sistemi'yle, GPS tabanlı bir sistemle canlı izlenecektir. Bu sayede yatayda ve dikeyde yapılan NOTAM ihlallerinin anlık olarak tespit edilebilmesi ve olumsuz koşullarda anlık haberleşme imkânı sağlanması amaçlanmaktadır.

Bu süreçte havacılık teknolojilerinin yanı sıra insanımıza da yatırım yapıyoruz. Bu yıl hizmete giren Türk Sivil Havacılık Akademisi, küresel işletmeleriyle dünyadan her seviyede havacılık profesyonellerine uluslararası standartlarda eğitim verecek önemli bir merkez olarak çalışmalarını sürdürüyor.

Yolcu taşımacılığı ve altyapı alanlarındaki başarımızı da aktarmak isterim. Doğal bir merkez olan İstanbul'dan üç saatlik uçuş süresiyle 40'ın üzerinde ülkeye, beş saatlik uçuş süresiyle 60'ın üzerinde ülkeye ulaşabiliyoruz. Ülkemizin bulunduğu lokasyonun getirdiği faydalar hükûmetlerimiz döneminde en iyi şekilde değerlendirilmiş, söz konusu başarı rakamlara da yansımıştır. 2003 yılında 34 milyon olan yıllık yolcu trafiği bugün 200 milyon seviyesine gelmiştir. Yolcu uçağı sayısı 162'den 519'a ulaşırken koltuk kapasitesi 98 bini bulmuştur. Ayrıca 199 adet hava taksi, 258 adet balon, 366 adet genel havacılık hizmetinde kullanılan hava araçlarıyla sivil hava ulaştırma hizmeti verilmektedir.

2018 yılı Kasım ayı itibarıyla 12 hava yolu işletmesi, 44 hava taksi işletmesi, 82 genel havacılık işletmesi, 31 balon işletmesi, 172 bakım ve eğitim işletmesi, 39 yer hizmetleri işletmesi mevcuttur. Uluslararası verilere göre Türkiye, hava taşımacılığında 30'uncu sıradan 10'uncu sıraya yükselmiştir. 2003 yılında 26 olan aktif havalimanı sayısı bugün itibarıyla 56'ya ulaşmıştır. İç hat yolcu sayısında yüzde 1.045 artış gerçekleşmiş, 2003 yılında 9 milyon olan yolcu sayısı 2018 yılı Kasım ayı itibarıyla 104 milyona ulaşmıştır. Dış hatlar yolcu sayısıysa 25 milyondan 92 milyona çıkarılmıştır. AK PARTİ iktidarının yenilikçi politikaları neticesinde 16 milyon vatandaşımız ilk defa hava yoluyla uçak seyahati gerçekleştirmiştir. 2003 yılında söz verdiğimiz gibi hava yolu halkın yolu hâline getirilmiştir.

Sivil havacılık sektörümüz bugün yaklaşık 200 bin doğrudan çalışanı ve 20 milyar doları aşkın cirosuyla Türkiye'yi her alanda dünyaya bağlayan en önemli stratejik unsurlarımızdandır. Cumhurbaşkanımız ve Genel Başkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın vizyon projesi olarak hayata geçen yeni İstanbul Havalimanı, dünyanın en büyük havalimanı olmakla birlikte uluslararası transfer noktası olarak da büyük öneme sahiptir.

Akıl tutulması yaşayanların "Çalışmaz ve yapılamaz." demelerine rağmen dünyanın....

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

BAŞKAN - Bir dakika ilave ediyorum Sayın Gündoğdu.

METİN GÜNDOĞDU (Devamla) - ...denizin üzerine yapılan 3'üncü havalimanı olan Ordu-Giresun Havalimanı yılda 1 milyon 200 bin kişiye hizmet vermektedir.

Kıymetli milletvekilleri, AK PARTİ iktidarı olarak sivil havacılık alanında bu başarılarımızı daha yukarıya taşıyacağımıza inanıyor, bu başarıda emeği olan başta Sayın Bakanımızı ve Genel Müdürümüzü, yöneticileri ve tüm personeli kutluyorum.

Bu düşüncelerle Gazi Meclisi saygıyla selamlıyor, 2019 yılı bütçemizin hayırlar getirmesini temenni ediyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)