GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Vergi ve Diğer Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı münasebetiyle
Yasama Yılı:3
Birleşim:98
Tarih:10.05.2018

MHP GRUBU ADINA MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; görüşülmekte olan 557 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın ikinci bölümü üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz aldım. Bu vesileyle, yüksek heyetinizi hürmetle selamlıyorum.

Tasarının ikinci bölümü ülkemizdeki bağımsız binaların yarısını oluşturan imarsız veya imara aykırı yapıların durumuna hukuki çözüm getirilmesi, İstanbul Sultanbeyli ilçesinde tapu malikleri ile fiilî kullanıcılarının farklı kişiler olması nedeniyle ortaya çıkan mülkiyet sorununun giderilmesi, tarım arazilerinin kullanıcılarına doğrudan on yıla kadar ecrimisil bedelinin yarısı üzerinden kiraya verilmesi, tekrar kiralama ve satın alma hakkı tanınması konularında düzenlemeleri içermektedir. Ayrıca, 65 yaş aylığının 500 liraya çıkarılması, emeklilere Ramazan ve Kurban Bayramları öncesi biner lira ikramiye ödenmesi, genç girişimcilere BAĞ-KUR prim desteği, üniversitelerden kaydı silinenlere af gibi düzenlemeler de tasarıda yer almaktadır. Milliyetçi Hareket Partisi olarak bu düzenlemeleri olumlu buluyor ve destekliyoruz.

Geçmiş yaşantılarında önemli görevleri yerine getiren, tecrübe ve düşünceleriyle bizlere yol gösteren emeklilerimiz ve yaşlılarımız her zaman baş tacımızdır. Yaşlılarımız evlerimizde huzurun mimarları olup onların duaları evlerimizin bereketidir. Gazi Mustafa Kemal Atatürk "Bir milletin yaşlı vatandaşlarına ve emeklilerine karşı tutumu o milletin yaşama kudretinin en önemli kıstasıdır. Geçmişte çok güçlüyken tüm gücüyle çalışmış olanlara karşı minnet hissi duymayan bir milletin geleceğe güvenle bakmaya hakkı yoktur." demiştir.

Milliyetçi Hareket Partisi, devleti yaşatmanın yolunun insanı yaşatmaktan geçtiğine, ülkelerin değerinin insanlarına verdiği değerle artacağına ve istikbale güvenle bakabilmek için emekli ve yaşlıların onurlu bir hayat sürmesinin sağlanması gerektiğine inanmaktadır. Bu kapsamda, 65 yaşını doldurmuş muhtaç durumdaki kişilere ödenen aylığın artırılması ve emeklilerimize yılda 2 defa emekli destek ödeneği adı altında ödeme yapılması Milliyetçi Hareket Partisinin vaatleri arasında yer almaktadır. Bu konularda Milliyetçi Hareket Partisi olarak verdiğimiz kanun teklifleri Meclis gündeminde beklemektedir.

Emeklilerin ve yaşlıların ortak derdi geçim sıkıntısıdır, aldıkları aylıklar yetmemektedir. Aldığı aylıkla ay sonunu getiremeyen emekliler geçimlerini sağlamak için ek iş aramakta, ek gelir sağlamak için olumsuz şartlarda bile çalışmak zorunda kalmaktadır. Bu itibarla, 65 yaş aylığının yaklaşık 2 katına çıkarılması ve emeklilerimize Ramazan ve Kurban Bayramlarında biner lira ikramiye verilmesiyle ilgili düzenlemeleri Milliyetçi Hareket Partisi olarak destekliyoruz. İnanıyoruz ki bu düzenlemelerle yaşlılarımızın ve emeklilerimizin hayır duası alınacaktır.

Emekliler, emekli aylıkları arasındaki eşitsizlikten de dert yanmaktadır. Emekliler arasındaki maaş adaletsizliği maalesef giderilememiştir. İntibak düzenlemesi olarak takdim edilen kanunla sadece 2000 öncesi SSK emeklileri için kısmi iyileştirme yapılmış, diğer emekliler görmezden gelinmiştir. BAĞ-KUR emeklilerinin mağduriyeti hiç dikkate alınmamıştır. Esnaf ve çiftçi BAĞ-KUR emeklileri ülkemizde en düşük emekli aylığı bağlanan kesimlerdir. Üstelik BAĞ-KUR'luda emekli olması için dokuz bin gün hizmet süresi aranmakta ancak aynı kurum çatısı altındaki diğer sigortalılar yedi bin iki yüz günle emekli olabilmektedir. Yine, altmış gün prim borcu bulunan esnaf sağlık hizmetinden yararlanamamakta ama aynı durumdaki diğer sigortalılar faydalanabilmektedir. Emeklilik hizmet süreleri ve emekli aylıkları konusunda BAĞ-KUR'lulara yapılan eşitsizlik ve haksızlık giderilmelidir.

Bir başka sorun da, geçmiş çalışmaların emeklilik hizmetine saydırılamamasıdır. Bu konuda mağdur olan pek çok esnaf ve çiftçi bulunmaktadır. Geçmişte esnaf olarak çalışmış ya da çiftçilik yapmış birçok kişinin bu çalışmalarına dair vergi mükellefiyeti, oda kaydı gibi resmî belgeleri olmasına rağmen sigortalılık kayıt ve tescili olmadığı gerekçesiyle bu çalışma sürelerini hizmetlerine saydıramamış olup bu nedenle emekli olamamaktadır. Daha önce birkaç kez geriye dönük borçlanma hakkı verilmiş ancak esnaf ve çiftçimizin çoğunluğu ekonomik imkânsızlıklar nedeniyle öngörülen süre zarfında borcunu yapılandıramamış ve düzenlemeden faydalanamamıştır. Bu durumdaki esnaf ve çiftçilerin gözü kulağı vergi ve oda kaydı dikkate alınarak geriye dönük borçlanma hakkı sağlayacak yeni bir yasal düzenlemededir. Geçmişte BAĞ-KUR'a kayıt yaptırmamış olanların vergi mükellefleri açısından vergi kayıt tarihi, diğerleri açısından ise sicile kayıt tarihleri esas alınarak geçmiş hizmetlerine borçlanma imkânı verilmelidir. Bu soruna çözüm getirilmesi sosyal güvenliğin ve Anayasa'nın ruhuna da uygun olacaktır.

Yine çıraklık ve staj sürelerinin emeklilik hizmetine sayılmasını bekleyen birçok sigortalı bulunmaktadır. Türkiye, çıraklık ve mesleki eğitime daha fazla önem vermelidir. Bugün işsizlik yüksek oranlarda seyrederken reel sektör kalifiye eleman sıkıntısı çekmektedir. Bu, mesleksizlik sorunudur ve mesleki eğitimin kalitesinin artırılması ve yaygınlaştırılmasıyla çözülebilecektir. Bu kapsamda, çıraklık ve staj süreleri emeklilik hizmetine sayılmalıdır. Uygulamada bir çalışma ya da sigortalılık olmaksızın geçen süreler dahi borçlanılabilmekte iken fiilî bir çalışmaya dayanan çıraklık ve staj sürelerinin, sadece kısa vadeli sigorta kollarıyla sınırlı tutulması haksızlığa, eşitsizliğe ve dolayısıyla mağduriyete neden olmaktadır. Yaşanan mağduriyetin giderilmesinin yanında, mesleki eğitimin özendirilmesi amacıyla çıraklık ve staj süreleri hizmetten sayılmalı, geçmiş hizmetlere borçlanma hakkı verilmeli ve çıraklık ve staj süreleri sigortalılık başlangıç tarihinde esas alınmalıdır.

Bu tasarı, BAĞ-KUR sigortalılarının muhtelif kanunlarla durdurulan sigortalılık süreleri nedeniyle ödemedikleri prim borçlarını uygun şartlarda ödeme imkânı sağlamaktadır ancak BAĞ-KUR prim borcu bulunup bu borçları dondurulanlar, hizmet sürelerinden emekliliklerine yetecek kadar kısmını borçlanıp emekli olabilmeyi beklemektedir, esnaf ve çiftçimize bu imkân verilmelidir.

Değerli milletvekilleri, tasarının 26'ncı maddesiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanunu'nda değişiklik yapılarak 4/C statüsünde geçici personel uygulaması kaldırılmaktadır.

Bilindiği üzere, 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'yle taşeron işçi, geçici işçi ve 4/C'li çalışanlara yönelik düzenlemeler yapılmıştır ancak 4/C'liler kâğıt üzerinde 4/B'li yapılmış olup, mağduriyetleri aynen devam etmektedir, 4/C'lilerin bu mağduriyeti mutlaka giderilmelidir.

Yine, kamudaki taşeron işçilere kadro verilmesini öngören düzenleme taşeron işçilerin tamamını kapsamamıştır. KİT'lerde çalışanlar tüm şartları taşıdığı hâlde, ihalelerin yaklaşık maliyeti içinde personel giderleri yüzde 70'in altında olduğu gerekçesiyle birçok bakanlık ve kurumda çalışan taşeron işçiler, araç kiralama yoluyla çalıştırılan taşeron işçiler kadro alamamıştır. Taşeron işçiler, kurum ve ihale ayrımı yapılmadan kadroya geçirilmelidir. Hükûmetin kadro alamayan taşeron işçilerin feryadını duyacağını ve bu çalışanları kadro kapsamına alacağını umuyor ve bekliyoruz.

Yine, sayıları 3 bin civarında olan vekil imam ve müezzinler ile çok düşük ücretle çalıştırılan fahri Kur'an kursu öğreticileri de umutla beklemektedir. Bugün Başbakan Yardımcısı Sayın Bekir Bozdağ'la görüştüm. Bir çalışmalarının olduğunu, yakında açıklayacaklarını ifade ettiler. Esasen köklü bir düzenleme yapılmalı, kamuda taşeron, sözleşmeli, 4/C'li, geçici, fahri, ücretli ve vekil statüsünde çalışanların tamamı kapsama alınmalıdır.

Maliye ve gelir idaresi çalışanlarının yıllardır umutla beklediği kurum içi uzmanlık sınavı açılması için gerekli düzenleme artık yapılmalıdır. Yetişmiş kadrolar olmasının yanında sağlayacağı moral, motivasyon da dikkate alınarak gelir uzmanlarının devlet gelir uzmanı kadrolarına geçebilmesine kolaylık getirilmelidir.

Adliye teşkilatlarının iş yoğunluğu ve yaptıkları hizmetler göz önüne alınarak mübaşirlerin görev tanımları yeniden yapılmalıdır. Yardımcı hizmetler sınıfında çalışanlar genel idari hizmetler sınıfına alınmalıdır.

Sağlık çalışanlarına yıpranma payı verilmesine yönelik sözler artık hayata geçirilmeli ve ek ödemelerin emekliliğe yansıtılması sağlanmalıdır.

Polislerimize her daim, haklı olarak, övgüler düzülmektedir ancak polislerimizin yıllardır yaşadıkları mağduriyet bir türlü giderilmemektedir. Emniyet çalışanlarının özlük haklarını ve çalışma şartlarını iyileştirecek, üniversite mezunu polislerimize 3600 ek gösterge verilmesini de içerecek düzenleme mutlaka yapılmalıdır.

Değerli milletvekilleri, tasarının 15'inci maddesi üniversitelere kayıt yaptırıp da çeşitli sebeplerle ilişiği kesilenlere ve kayıt yaptıramayanlara bir imkân vermektedir. Bu durumdaki öğrenciler dört ay içinde üniversiteye başvurmaları hâlinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında öğrenimlerine başlayabileceklerdir ancak üniversiteden mezun olan gençlerimizi yeni sorunlar beklemektedir. Gençler iş bulamamanın sıkıntısını yaşarken bir de genel sağlık sigortası prim borcuyla karşı karşıya kalmaktadır. Milyonlarca gencimize yüklü miktarda prim borçları çıkmaktadır. Prim yükü hafifletilmiş olsa da bir işi ve geliri olmayan gençlerimiz bu primi babalarından aldıkları harçlıklarla mı ödeyecektir? O nedenle, bulunduğu yaş itibarıyla bir sağlık hizmeti alması nadir olan işsiz gençlere "Genel Sağlık Sigortası Primi ödeyeceksin." demek doğru değildir. Milliyetçi Hareket Partisi, gençlerimizin bir iş buluncaya kadar ailelerinin sağlık sigortasından yararlandırılması ve işsiz gençlere çıkarılmış borçların silinmesi görüşündedir. Zira, Anayasa'mıza göre, devlet, işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortamı sağlamak için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür. Öncelikle gençlerimize iş imkânı sağlanmalı, işsizlik sorununun çözümü için yapısal reformlar gerçekleştirilmelidir.

Bu kapsamda, tasarının 22'nci maddesiyle, genç girişimcilere getirilen prim desteğini önemli görüyoruz. Bu düzenlemeye göre, iş yeri açan 18 yaşından büyük 29 yaşından küçük girişimcilerin bir yıllık sigorta primleri hazine tarafından karşılanacaktır.

Tasarının hayırlı sonuçlar getirmesini diliyor, saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)