GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Personel alımında büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunlarına yer verilip verilmeyeceğini öğrenmek istediğine ilişkin açıklaması
Yasama Yılı:3
Birleşim:85
Tarih:12.04.2018

ZÜLFİKAR İNÖNÜ TÜMER (Adana) - Sayın Başkan, son bir yılda 80 bin mezunu olan büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunlarının hiçbirine atama hakkı tanınmamıştır. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğüne bağlı 112 Acil Çağrı Merkezi müdürlüklerine 2017 ve 2018 yılları arası merkezî atamada hiç personel alımı yapılmamıştır. Acil yardım hizmetlerini tek çatı altında toplamak amacıyla kurulan ve Türkiye genelinde 24 kentte faaliyete geçmiş durumda olanların yanı sıra sadece açılış bekleyen 20 adet 112 Acil Çağrı Merkezi müdürlüğü bulunmaktadır. İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğüne bağlı Acil Çağrı Hizmetleri ve Proje Daire Başkanlığına bağlı müdürlüklere personel alımı ne zaman yapılacaktır? Nüfus Hizmetleri Kanunu kapsamında 1.600 personel alımı yapılması Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından onaylanmış ve 3 Kasım 2017 tarihinde Resmî Gazete'de yayınlanmıştır fakat personel alımı gerçekleşmemiştir. Bu personellerin alımı neden gerçekleşmemektedir? Personel alımında "Ön lisans, 3179" kodlu büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunlarına da yer verilecek midir?