| Konu: | Nüfus Hizmetleri Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 10 |
| Tarih: | 18.10.2017 |
MEHMET ALİ ASLAN (Batman) - Sayın Başkanı ve Sayın Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
İlk bu tasarı medyaya düştüğünde, konuşulduğunda gerçekten şaşırmıştım yani ülkenin şu sakallarım sayısınca sorunları varken ve gerçekten bu sakallarımdan daha görünür bir şekilde, nispette sorunlar görünür iken böylesi bir kanun tasarısının ülkenin gündemini teşkil edecek şekilde, meşgul edecek şekilde gündeme gelmesini gerçekten ben esefle karşılıyorum ve anlam veremiyorum.
Bakın, ülkenin sorunlarından sadece bir tanesini sizinle paylaşayım. Ondan önce Çinlilerin neden bizi kıskandığını anlatayım. Çinliler de bizi kıskanıyor. Şu Çin Seddi, iki bin yılda 9 bin kilometreye yakın Çin Seddi duvarı inşa edildi ve yer yer 9 metre genişliğinde yani bir taksinin, bir arabanın geçebileceği genişlikte ve yer yer 4 metre yüksekliğinde duvar inşa edilmiş. Yüzlerce kulesi var. Takriben 2 bin yılda 9 bin kilometre, günde 12 metreye tekabül ediyor. Denizden yüksekliği de 1.570 metre. Bu da Mardin-Midyat arasındaki Hop Geçidi, 2 kilometre ve yedi yılda bitirilmiş değil. 2010'da ihalesi verilmiş, 2.555 gündür bu yol bitirilmiş değil yani günde 1 metre mesafe alınmış değildir.
MÜSLÜM DOĞAN (İzmir) - Ama zemin granit, o yüzden çalışamıyorlar(!)
MEHMET ALİ ASLAN (Devamla) - İğneyle kazılsa bu yol bitmiş olacaktı. Tabii, Çin Seddi'nin zemini ile Mardin-Midyat arasındaki yolun zeminini karşılaştırmak da insafsızlık olur. Çin Seddi'nin zemini çok daha sarptır, çok daha büyük kayalar vesaireler, nehirler, kayalıklar içermektedir.
Şimdi, biz bunu gündeme getirdiğimiz zaman, özellikle iktidar tarafından bazı yetkililer diyor ki: "Ahmet Türk niye yapmadı? Mardin Büyükşehir Belediyesi niye yapmadı?" Ya, birincisi, 2010'da Mardin büyükşehir değildi. Ahmet Türk de 2014'te seçildi. Bu ihale de 2010'da verildi. İkincisi de şehirler arası yola belediyeler, büyükşehir bakmaz. Tamamıyla, böyle, halkı manipüle etmeye dönük savunmalar yapılıyor. Ben bunun hesabını gerçekten sormak istiyorum. Yani bilmediğimiz bir şey mi var bu işin içinde? Yedi yılda 2 kilometrelik yol neden bitirilmiş değildir? Yani bu bir sorun. Bakın biz neyle uğraşıyoruz ama 2 kilometrelik yol maalesef bitirilmiş değil.
Şimdi, bazen siz de görmüşsünüzdür, kamyonetlerin arkasında, şehir içi minibüslerin, taksilerin arkasında "Nazar etme ne olur, çalış senin de olur." yazısı var. Şimdi, biz de Çinlilere ve dünyalılara diyoruz ki: Nazar etmeyin, kıskanmayın ne olur, çalışmayın, sizin de böyle olur.
Bir konu daha: Bu ay içinde Elâzığ, Malatya ve Diyarbakır güzergâhında yüksek hızlı tren ihalesinin verilmesi planlanıyor, düşünülüyor. Batman halkı, Mardin halkı, Şırnak, Silopi'ye kadar, Cizre, Kurtalan, Midyat, Nusaybin, Kızıltepe de yüksek hızlı trenin bu güzergâhlarda yer almasını istiyor ama gerçekten hızlı tren istiyorlar. "İstanbul-Ankara arası hızlı tren" diyorlar ama 450 kilometre dört saatte alınıyor yani saatte 110 kilometreye tekabül ediyor. Gerçekten bu hızlı tren değildir.
MUSTAFA ILICALI (Erzurum) - Vekilim, 250 kilometre/saat altyapısı tamamlanmadığı için...
MEHMET ALİ ASLAN (Devamla) - Ama belli, dört saatte gidiliyor 450 kilometre. Çin'de 500 kilometreyi bulan hızlı trenler var. Biraz da biz Çin'i kıskanalım; dünya, herkese terakki, bize tedenni dünyası olmasın.
Teşekkürler, sağ olun. (HDP sıralarından alkışlar)