GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı münasebetiyle
Yasama Yılı:1
Birleşim:113
Tarih:14.07.2016

ELİF DOĞAN TÜRKMEN (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla -ve varlık barışı adı altında- Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapan Tasarı'nın 6'ncı maddesi üzerinde verilen önerge hakkında söz aldım. Yüce heyetinizi saygıyla selamlarım.

Değerli milletvekilleri, bugün Türkiye Büyük Millet Meclisinde grubu olan partiler güzel bir çalışmaya imza attılar, geçici 2'nci maddenin geri çekilmesini hep birlikte kabul ettiler. Bu nedenle, Türkiye'ye, 79 milyona doğru bir mesaj verildiği için, bu çalışmaya imza atan başta grup yöneticileri olmak üzere tüm milletvekili arkadaşlara teşekkür ediyorum. Ancak, bugün geri çekilmesi demek, on gün sonra, on beş gün sonra ya da daha sonra böyle bir tasarının yeniden Türkiye Büyük Millet Meclisine gelmemesi demek değil. Bu nedenle bu konudaki çekincelerimiz hâlen devam ediyor ve bu çekincelerimizi de sizlerle paylaşmak istiyorum.

Değerli milletvekilleri, Hükûmet tasarıya hangi ismi verirse versin, sonucunda bu tasarı saray ve saray yandaşlarına hizmet edecek bir tasarıdır. Bu amaç, ne kadar gizlenmeye çalışılırsa çalışılsın, ayan beyan ortadadır. Bu ülkenin ortak aklı ve vicdanıyla alay etmeden bazı şeyleri doğru isimlendirmek gerekir. Bu tasarı, geri çekilen geçici 2'nci madde AKP'nin bazı konularda kayıt dışı paralarının, kara paralarının yeniden aklanmasını sağlayacak bir çalışmadır.

Ancak, şunu bilmeliyiz ki bir ülkede yatırım yapmanın tek ve biricik yolu, önce hukuk, bağımsız yargı, tarafsız yargı, kişiye, şirkete, adamına göre yapılmayacak düzenleme demektir. Bunların olmadığı ortamlarda hiçbir zaman uluslararası yatırımların gelme şansı yoktur. Türkiye'de bugün yaşadığımız hukuki ortamda hiç kimsenin, hiçbir kuruluşun hukuki güvenliği olmadığı açıktır. Son birkaç ay içerisinde Hükûmetin ve sarayın yandaş olmayan birtakım şirketleri kayyum eliyle batırması bunun açık ve net bir göstergesidir. Ülkede hem bireysel hem ekonomik özgürlüklerin giderek ayaklar altına alındığı bir süreç yaşanmaktadır. Yandaş olmayan şirketlere yapılan bu uygulamanın farklı bir boyutunu yandaş olan şirketlerin ciddi vergi borçlarının ve vergi cezalarının silinmesiyle görmekteyiz. Bütün bunların nedeni saraydakinin egosunun tatmin edilmesidir.

Değerli arkadaşlar, Türkiye son yıllarda kara para aklayan ülkeler içerisinde çok ciddi anlamda basamaklar atlıyor. 2004-2013'le ilgili, 145 ülke arasında 2012'de 26'ncı sırada olan 2013'te 12'nci sıraya geldi ve 14 basamak birden atladı. Şöyle bir 2013'e dönüp baktığımızda, 17-25 Aralığı görüyoruz. Bu konuda uluslararası araştırma yapan ve istatistik düzenleyen firmanın söyleminde, açıkça ve net, Türkiye'den 2013 yılında 27 milyar dolar civarında kara paranın yurt dışına çıktığına dair veriler var ve bütün, on yıl içerisinde de 145 milyar dolar civarında bir para yurt dışına gitmiş ve bu paranın kara para olduğu söyleniyor. İşte 145 doları düşündüğümüzde, böyle bir kanun tasarısının niçin Meclise geldiğini açık ve net görüyoruz. Bunun adı varlık barışı değildir, bunun tek adı vardır, yurt dışına bir biçimiyle çıkarılan bu kara paraların yeniden Türkiye'ye gelmesi ve aklanmasıdır. Zaten, tüm dünyada yazan "Panama Papers" vakasını incelediğimizde bugün Meclisteki bu yasa tasarısının da amacı açık ve net ortadadır. Bu nedenle, böyle bir tasarı ne zaman Meclise gelirse Cumhuriyet Halk Partisi olarak bunun karşısında duracağız ve 79 milyonun hakkını burada aramaya devam edeceğiz.

Teşekkür ediyorum. (CHP sıralarından alkışlar)