| Konu: | 2016 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı ile 2014 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı 3'üncü Tur Görüşmeleri münasebetiyle |
| Yasama Yılı: | 1 |
| Birleşim: | 48 |
| Tarih: | 29.02.2016 |
AK PARTİ GRUBU ADINA EBUBEKİR GİZLİGİDER (Nevşehir) - Sayın Başkanım, saygıdeğer milletvekilleri; Karayolları Genel Müdürlüğümüzün 2016 yılı bütçesi üzerine söz almış bulunuyorum. Bu vesileyle hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Elbette, bugünlerde bütçeyi konuşuyoruz, rakamları konuşuyoruz, eleştiriler yapılıyor ama ben rakamlara boğmadan, sadece bir hususa tüm Türkiye'nin ve siz değerli milletvekillerimizin dikkatini çekmek istiyorum.
Merak ettim, bir baktım, 2002 yılında 119,6 milyarmış bütçemiz, 119,6 milyar TL yeni parayla. 4,7 kat artmış, yaklaşık 5 kat artmış. 2016 yılı yani bu yılın bütçesi 570,5 milyar TL'ye ulaşmış, şimdiden hayırlı olmasını diliyorum bu bütçenin.
Benim için burada en önemli şey şu: Dünyamız ve bölgemiz çok ciddi bir türbülanstan geçiyor. Yani Orta Doğu hemen yanı başımızda yangın yeri, öbür taraftan Avrupa, Avrupa Birliği, hatta Atlantik ötesi ciddi bir ekonomik krizin içinde; Avrupa küçülmeyi konuşuyor, komşu ülkelerimizden ise gün geçmiyor ki yeni bir kriz haberi gelmesin. İşte, biz bu denklemde, bu ağır coğrafyada, bu ağır ekonomik bunalımın ortasında gerçekten, Türkiye olarak bir başarı hikâyesi yazıyoruz.
2016 yılına girdik ve 2015 yılı seçimler yılıydı. 2 tane genel seçim yaşadık ve aralarında da yaklaşık beş ay gibi çok kısa bir süre vardı. Yani baktığınızda aslında belki tüm yıl boyunca seçim öncesi, seçim süreci, seçim sonrası, tekrar seçim öncesi, tekrar seçim ve seçim sonrası gibi birbirini takip eden; normal, oturmuş demokrasilerde dahi kaldırılması zor bir ekonomik süreç yaşanmasına rağmen, bir yandan da güvenlik problemleri yaşanmasına rağmen Orta Doğu'da ve bize de yer yer etki eden, bu yılki büyümemizi yüzde 4 -çok yakında açıklanacak, kabaca söylüyorum- olarak gerçekleştirmiş durumdayız. Bu gerçekten bu coğrafyada bize göre bir başarı hikâyesidir.
Bu başarı hikâyesinin en önemli paragraflarından birini de ulaştırmada ve bağlı olarak da kara yollarında yazdığımızı düşünüyorum, hatta iddia ediyorum ki ben, hiçbir parti AK PARTİ kadar yola önem vermedi. Bunu şöyle açıklayayım: "Yol medeniyettir." diyerek çıktık çünkü milletimizin önüne ve hiçbir parti yola o kadar önem vermedi dedik ya çünkü hiçbir partinin sloganı şu değildi belki: "Durmak yok, yola devam." dedik. Bu yol sadece kara yolu, hava yolu ya da deniz yolu değildi, bu yol bize göre gönüllerin yoluydu; sadece ülkemizin değil, mazlum milletlere de giden gönüllerin yolunu irşat etmekte. Aslında, düşünüyorum ki kara yollarını da biz ak yollar yaptık. Niçin ak yollar yaptık? Az önce benden önceki kıymetli konuşmacı da bahsetti.
ATİLA SERTEL (İzmir) - Beyaz asfalt döktünüz.
BAKİ ŞİMŞEK (Mersin) - Gözümüzü alıyor giderken, yollara bakamıyoruz.
EBUBEKİR GİZLİGİDER (Devamla) - Anlatacağım.
Kıymetli konuşmacımız da, Mustafa Bey de bahsetti, inanın ki -belki gülümsüyor şu anda ama- her birimizin ailesinde acı hatıralar var kara yollarıyla ilgili. Şimdi zaman zaman gidiyoruz Ankara ile Nevşehir arasında, yer yer birkaç kilometre tadilat oluyor, tahammül edemiyoruz. 3 kilometre, 5 kilometre, 10 kilometre tadilata tahammül edemiyoruz ve aklımıza şu soru geliyor: Peki yıllarca biz nasıl gittik? Nasıl gittik söyleyeyim: Şimdi o yollarda, yani bölünmüş yol konumuna gelen o yollarda kaza oranı ve ölüm oranı yaklaşık yüzde 60 düşmüş. Sadece bunun için bile sizlere teşekkür ediyoruz, Sayın Bakanıma ve ekibine.
Elbette, 2002 ile 2015 arasında birçok istatistik var ama bunları vermeye gerek duymuyorum. Çünkü vaktim son derece azaldı. Özellikle, duble yol ve ardından başlayan sıcak asfalt projeleriyle turizm ve ekonomi ciddi şekilde canlandı. Bu kapsamda -benden önceki konuşmacılarımız saydı, vaktim yetmeyecek- şuna dikkatinizi çekmek istiyorum: Kısa bir süre önce ABD'de testleri yapılan "Hyperloop" diye bir yeni ulaşım sistemi söz konusu ve Bakanlığımız onu da yakından takip ediyor ve Türkiye'de nasıl uygulayacağının planını yapıyor.
Vaktim çok kısıtlı, o yüzden Nevşehir'den de çok kısa örnek vermek istiyorum size. Çok şükür ki bütün il girişlerimizin tamamı duble yol ve şimdi inşallah, il merkezi itibarıyla da önümüzdeki bahar itibarıyla tamamını sıcak asfaltla kaplayacağız, bunun için de teşekkür ediyoruz.
Aslında şunu söylersek herhâlde mesele hallolmuş olur. Gayret bizden, tevfik Allah'tan. Niyet hayır, akıbet hayır diye çıktık bu yola ve milletimiz takdir etmeye devam ediyor.
Bu vesileyle, bütçemizin hayırlara vesile olmasını diliyorum, hepinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)