| Konu: | Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 84 |
| Tarih: | 26.03.2015 |
ERKAN AKÇAY (Manisa) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 29'uncu maddede verdiğimiz önerge üzerine söz aldım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
705 sıra sayılı torba kanun teklifinin görüşmelerinin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Biz Milliyetçi Hareket Partisi olarak bu torba kanun görüşmelerinde de yine ilkeli, sorumlu, sorun çözen ve çözüm üreten politikamızı, anlayışımızı yürütmeye gayret ettik ve olumlu düzenlemelerin, maddelerin daha da olumlu olması için gayret gösterdik, olumsuz bulduklarımızın da ya olumlu hâle gelmesi veya kaldırılması için gayret gösterdik.
Bütün torba kanunların karakteri, yine bu 705 sıra sayılı torbada da var. Öğretmen atamalarına evet dedik, daha fazla, bütün, atanamayan, atama bekleyen öğretmenlerin talebinin karşılanmasını istedik. Sosyal politikaya yönelik çeyiz yardımı, konut yardımı ve doğum yardımları gibi hususları hem destekledik hem olumlu bazı öneriler de getirdik fakat bazı düzenlemeler var ki bunları gerçekten desteklemek, katılmak mümkün değil. Bu konuda ciddi uyarılarımızı da yaptık. Hatta, birinci bölüm üzerine yaptığım konuşmada da bu torba kanunların, genellikle bu tür kanuni düzenlemelerle iktidarın âdeta bir istisna ve muafiyetler iktidarı hâline geldiğini, her kanuni düzenlemede, pek çok temel kanunda istisna ve muafiyetler getirerek temel kanunların özünü yozlaştırdığını ifade ettik ki bu torba kanunda da maalesef buna ilişkin düzenlemeler var, kapitülasyon diyebileceğimiz maddeler var, Anadolu Ajansının zararını TRT'ye yüklemek var. Ve bir de yine bu 29'uncu maddenin (a) fıkrasındaki önergemizle ilgili ve bu torbanın 9'uncu maddesinde düzenlenen çok önemli bir düzenleme var. Aslında perde gerisinde gerçekten yolsuzluğa zemin hazırlayacak, âdeta bana göre bir seçim rüşveti şeklinde düzenlenmiş çok kritik bir düzenlemedir bu 9'uncu maddedeki düzenleme ve maalesef, bu 9'uncu maddeyle Kurumlar Vergisi Kanunu'na getirilen istisnanın Meclisimiz tarafından yeterince tartışıldığı, değerlendirildiği kanaatinde değilim, yine burada da bu uyarılarımı yapmak istiyorum.
Bu 9'uncu maddenin özü kısaca şu değerli arkadaşlar: Nakdî olarak sermaye artıran veya kurulacak şirketlere nakdî sermaye artışları üzerinden hesaplanacak faizlerin kurumlar vergisi matrahından indirilmesine imkân veriliyor. Kabaca bir hesapla, tahminen yaptığımızda, yeni kurulacak şirketler veya sermaye artıracak şirketler yaklaşık, eğer bunun 50 milyar lira olduğunu bir yıl içerisinde örnek alacak, hesap edecek olursak, sermaye artışı yaparlarsa 50 milyar lira tutarında, bunun bir yılda yüzde 10-12 civarında faizi olacağını düşünürsek, yaklaşık 6 milyar faiz gideri indirim konusu yapılacaktır, bunun da kurumlar vergisine etkisi en az 1 milyar liradır yani 1 katrilyon liradır. Bu çok genel bir hesap ama Maliye Bakanlığı her zamanki gibi düzenleyici etki analizini Meclise getirmedi, hangi hakla, hangi gerekçeyle bu 1 milyar liradan vazgeçiyor bir milletvekilinin kanun teklifiyle? Bu kanun teklifini imzalayan milletvekili arkadaşımızın hangi düzenlemelerin ne getirdiğinden haberi var mı veya sizler onaylarken bunun hesabını, muhasebesini yapıyor musunuz? Bu çok yüksek bir maliyettir. 2014 yılı kurumlar vergisi tahsilatı 32 milyar lirayı buluyor yani 32 milyar lirada 1 milyar liradan -tahmini bir hesapla- vazgeçilmiş oluyor. Neden vazgeçiliyor, bunun mutlaka izahının yapılması gerekir. Gelsin Maliye Bakanı bunun izahını yapsın. Hangi ihtiyaçtan doğdu? Ülkeye, üretime, yatırıma, istihdama bu düzenlemenin ne faydası var? 3-5 kişiye rant çıkar ve bunun karşılığında da bir seçim rüşveti alınacaktır. Bunu böyle bilesiniz. Bu, önümüzdeki günlerde ve aylarda tartışılacak ve Adalet ve Kalkınma Partisinin başını ağrıtacak düzenlemelerden biridir. Bizden söylemesi.
Hepinizi saygıyla selamlıyorum.