GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri
Yasama Yılı:5
Birleşim:83
Tarih:25.03.2015

İZZET ÇETİN (Ankara) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 705 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın ikinci bölümünde şahsım adına söz aldım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Değerli arkadaşlar, artık, yasa yapma teknikleri, yasaların içeriği, vesaire, milletvekilleri için bir görev olmaktan çok bir yük olmaya dönüştü işin doğrusu. Sadece bizim için değil, görev yapan, Meclisteki çalışanlar için de bir yük olmaya başladı çünkü bu tasarılar ya da teklifler görüşülürken milletvekillerinin ne yazık ki katkısı yok, ilgisi yok. Böyle bir dönemde de bu konuları konuşmak, televizyonların da burada yayın yapmadığı bir süre içerisinde yapılması esasında hiç de bir amaca hizmet etmiyor.

Arkadaşlar belirttiler, gerçekten bu bölümde önemli düzenlemeler var. Bunlardan en önemlisi 16'ncı maddeyle başlıyor. Biraz sonra maddeye geçince de göreceksiniz. Özellikle, 16'ncı maddede sermaye piyasası kurallarını etkileyecek şekilde birtakım davranışlarda bulunmayı, yayın yapmayı ya da kullanıcıların kararlarını etkileyecek tarzda harekette bulunmayı suç teşkil eden düzenleme değiştirilerek "Bundan çıkar sağlayanlar suçlu." derken herhâlde -bir kez daha söyleyeyim, her ne kadar Bankalar Kanunu'nda varsa da, hâlâ orada hüküm devam ediyor olsa da- Cumhurbaşkanının Bank Asya, İş Bankası ve Merkez Bankasına yönelik söylemlerinden sonra hafızalarınıza gelen ya da birisinin "Bunu burada da çıkaralım, ileride sorun olmasın." diye yapmış olduğu bir düzenleme. Ama, burada asıl bugünlerde yapılmasını gerektiren konu, şimdi, bugün Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonunda görüşülen ve Başbakanın daha evvel ocak ayında açıkladığı, dinamik aile yapısının korunmasına ilişkin yapmış olduğu açıklamalardan bir kısmının, işte seçimlerden önce propaganda amaçlı kullanalım diye buraya getirip bu teklifin içerisine koydurulması. Herkes biliyor ki bu bir teklif değil, bir tasarı ama içindeki çeyiz parasına, doğum parasına, konut parasına bakıldığı zaman her ne kadar yoksul kesimi himaye edecekmiş gibi bir algı yaratılmak istense de fakirlerin çeyiz parası alabilmek için üç yıl sistemde kalması veya biraz evvelki konuşmacının da söylediği gibi konut sahibi olabilmek için ya da 15 bin lirayı alabilmek için belli bir miktarı, onun 4 katı, 5 katı parayı orada stok edebilmesinin olanağı yok. Bunlar kullanmayı oldukça güçleştiren hükümler.

Yine doğum parasında, diğer ülkelerde çocuklar için doğumdan itibaren her ay ta üniversite bitimine kadar, kimi ülkelerde 20 yaşına kadar, öğrenimde olmasa bile ailelere verilen bu doğum paralarının, çocuk paralarının, bizde sadece bu seçime matuf bir şey yapılıyormuş gibi 300, 400 ve 600 lira olarak bir defada verilecek olması ve bunun da büyük bir maharetmiş gibi sunulması gerçekten büyük beceriniz. Yani diğer ülkelerde bu miktar bir defada, örneğin Rusya'da 9 bin dolar. Fransa'daki, Almanya'daki, İngiltere'deki uygulamaların yanına bizim yaklaşabilmemizin olanağı yok. Geçtiğimiz günlerde de söyledim, biraz evvel Tarım Bakanı hakkında gensoru verdik ama Tarım Bakanı bile inek doğum yaptığı zaman buzağıya 375 lira emzirme parası verirken bebeğe, anneye doğum parası diye 300 lira verilmesi, sizin el yordamıyla, düşünmeden, araştırmadan bu tasarıları, teklifleri gündeme getirdiğinizin somut göstergeleri.

Değerli arkadaşlar, tabii burada bir de İdari Yargılama Usul Kanunu'nda ivedi yargılama konusunda bir değişiklik var. O konuda arkadaşlarımız gerekli açıklamayı yapacak ama bu kanun teklifi içerisinde bu bölümde tek olumlu düzenleme 22'nci madde. Özel araç sahiplerine devletin yüklemiş olduğu yükü yani sosyal devletin karşılaması gereken yükü Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının karşılıyor olması bir eksikliğin giderilmesi anlamında tek olumlu düzenleme.

Gecenin bu saatinde böyle bir kanun yapmak herhâlde bizden başka muz cumhuriyetinde olabilir.

Ben, yüce Meclisin değerli üyelerini saygıyla selamlıyorum. (CHP sıralarından alkışlar)