| Konu: | Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifleri |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 82 |
| Tarih: | 24.03.2015 |
VAHAP SEÇER (Mersin) - Sayın Başkan, sayın milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum. Gecenin bu vaktinde son konuşmacı olacağım herhâlde, bundan sonra gerekçelerle devam edeceğiz.
Şimdi, dün de söyledim, bu torba teklifte en önemli düzenleme Millî Eğitim Bakanlığına yapılan kadro ihdasıydı. Yetersizdi, bu konuda da burada eleştirilerimizi dile getirdik. Yalnız yurttaşlardan gerçekten özellikle sadece atanmayan öğretmenlerden değil, diğer meslek gruplarından da çok ciddi geri dönüşler aldık, bu işin bir tarafı. Diğer tarafı da, bu sefer 47 bin yeni kadro içerisinde atanacak 35 bin öğretmenin alan sorunu yani branş meselesi. İnsanlar, tabii ki her branşta öğretmenler daha fazla kendilerine kontenjan ayrılmasını istiyor. Bu konuda açıkçası bilişim teknolojileri öğretmenleri kendilerini anlatan bana bir yazı göndermişler, bu konuda da bilgi sahibi değildim. FATİH Projesi'ne dikkat çekilerek, az önce gensoruda tartışıldı ama maalesef bu projenin kötü yönlerini tartıştık; işte, yolsuzlukları tartıştık, efendim, bu projenin başarısız yönlerini tartıştık. Ama, şimdi, bu çocuklar, bu öğretmenler aslında "önemli bir proje" diyor. Eğer, bunu tabii ki doğru dürüst yapabilirseniz, başarabilirseniz Hükûmet olarak... Okullarda yazılım dersinin ne kadar hızla öneminin arttığını Avrupa'da bunu örnekleriyle ifade ediyorlar ve bana gönderdikleri yazıyı şöyle tamamlıyorlar, yine FATİH Projesi'ne atıfta bulunuyorlar: "Bu ülke için çok önemli bir proje" diyorlar "Ama, bu çerçeve yani bu proje içerisine yazılım dersinin etkinliğini de katmalıdır bu projeyi yapanlar. Yazılım dersi ulusal hedeflerimiz arasında yer alırken okullarda ders kitapları ve ilgili Millî Eğitim Bakanlığı dokümanları oluşturulmalıdır." diyorlar. Son olarak da bu tabloda eksik olan ve bu verimi, etkinliği sağlamak için dersi başarılı bir şekilde sunacak öğretmenlerin yani bilişim teknolojileri öğretmenlerinin de diğer branşlarda olduğu gibi atanmalarının sağlanmasıdır. Ben baktım, Türkiye geneli alan bazında ihtiyaç durumuna, bilişim teknolojileri öğretmenlerinin ihtiyaç miktarı 2.698. Bunlar da atanmayı bekleyen öğretmenlerimiz, çocuklarımız. Bunların da sesini bu vesileyle buradan duyurmak istiyorum.
Şimdi, 12'nci madde, az önce Sayın Günal da söyledi, önemli bir düzenleme. Komisyonda da tartışırken muhalefet olarak zaten herhangi bir karşı duruşumuz olmadı, makul gördüğümüz bir konu. 1993 yılında kurulmuş Kredi Garanti Fonu konusu ve burada hazineden aktarılan kaynak meselesi. "1 milyar TL kaynak yetersiz, bunu 2 milyar TL'ye çıkartalım." Niçin? Bu vesileyle yani Kredi Garanti Fonu aracılığıyla, marifetiyle birçok KOBİ için biz bankalara kefil oluyoruz, bir anlamda müteselsil kefil. Bu kaynak miktarı ne kadar fazla olursa kefalet miktarı da o kadar artacak. Türkiye'de KOBİ'lerin önemini de biliyoruz, istihdama sağladığı katkıyı da biliyoruz; ekonomiye, katma değere sağladığı katma değeri de biliyoruz. İhracata yeterli olmasa da... Çünkü bir inceledim, baktım, gerçekten yaklaşık olarak 2,6 milyon KOBİ var, bunun 50 bini ihracata şu anda katkı sunabiliyor.
KOBİ'lerle ilgili bir önemli konuya daha değinmek istiyorum. Bakın, yaptığımız 100 dolarlık ihracatın 62 doları ithal ara malı kaynaklı yani ithal ediyoruz, ihraç ediyoruz. 100 dolarlık ihraç ediyoruz ama bunun 62 doları ithal edilmiş maldan kaynaklı. Niçin bu KOBİ'ler, 2,6 milyon KOBİ, milyonlarca insanımızın çalıştığı KOBİ'ler bu ara mallarını üretmesinler? Tabii ki KOBİ'lerin sadece krediye ulaşma sorunu yok, birçok sorunu var. Krediye ulaşıyor, tabii ki maliyeti yüksek kredi oluyor, bu ayrı bir sorun. Diğer taraftan, ekonominin hem yapısal sorunlarından direkt etkileniyor hem konjonktürel sorunlarından direkt etkileniyor, tabii ki en önemli özelliği de küçük işletmeler olduğu için manevra kabiliyeti daha yüksek işletmeler. Dolayısıyla, bizim zaten önergede amaçladığımız, murat ettiğimiz bir redaksiyon, dolayısıyla makul bir düzenleme olarak görüyoruz.
Hepinize saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)