| Konu: | Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 80 |
| Tarih: | 19.03.2015 |
SEYFETTİN YILMAZ (Adana) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; görüşülmekte olan 688 sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın 32'nci maddesiyle ilgili verdiğimiz değişiklik önergesi hakkında söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.
Biz bu önergede döner sermayeden kara yollarına kaynak aktarılmasının önüne geçilmesini talep ediyoruz. Buradaki ana nedenimiz de Karayolları Genel Müdürlüğünün yaptığı uygulamalarda birçok soru işaretini bünyesinde barındırmasından kaynaklanıyor. Bununla ilgili Sayıştay raporlarına baktığımızda projesi olmayan birçok harcamayı yaptığını görüyoruz. Sadece 2012 yılında programda yeri olmayan 259 projeye yaklaşık 972 milyonluk ödeme yapılmış. Yine, yatırım programında yer almayan ve ödeneği olmayan 949 adet iş için ihaleye çıkıldığı ve bu işler için de toplam 1,4 milyar lira harcama yapıldığı görülmektedir. Yani burada baktığınız zaman, genel itibarıyla Sayıştay raporlarıyla beraber de gözden geçirdiğinizde, neredeyse yandaşların zengin olduğu, zengin edildiği, birilerine kaynakların aktarıldığı ve usulsüz zenginleşmenin ana kaynaklarından olan bir yer de Karayolları. Buna fiilen baktığınızda da görebilirsiniz, Hükûmetin önemli projelerinden olan duble yol projesi bizim de doğru bulduğumuz bir proje olmasına rağmen ne yazık ki uygulamaya baktığınızda niyet halis olmazsa sonuç da halis olarak çıkmıyor. Adana-Ankara arası duble yol projesi kapsamında yapıldı. Ben on senedir gider gelirim bir defa o yollarda yapım olmadan geçtiğimi hatırlamıyorum. Şimdi, bir yolu yapıyorsanız Allah rızası için düzgün yapın. Yani bir yol yapılıp da bir sene sonra tekrar yapılır mı? Yani Adana'dan Ankara'ya giderken en aşağı 7-8 yerde ne görüyorsunuz? Yeniden yapım görüyorsunuz. Bir sene önce yapılıyor, bir sene sonra yeniden yapılıyor yani bunları bir incelediğinizde hangi müteahhitler bu işleri yaptı, kimlere rant sağlandı, kimlere kaynak aktarıldı bunları görebiliriz ve ilerleyen süreçte inşallah 7 Hazirandan sonra Milliyetçi Hareket Partisi iktidarında tek tek kim kamunun malını yemişse bunun hesabını açık bir şekilde soracağız.
Burada Karayollarından konu açılmışken... Geçen hafta Adana'da kamyoncu esnafıyla bir toplantı yaptık. Burada gördüğümüz manzara gerçekten içler acısı. Bütün kamyoncu esnafı kan ağlayan bir yapı içerisinde. Özellikle mazotun çok pahalı olduğundan dert yanıyorlar. Bakıyorsunuz, yatlara, gemiciklere, jetlere ucuz mazot verilirken alın teriyle, emeğiyle on altı saat, on yedi saat direksiyon sallayan kamyoncuya geldiği zaman mazotta bir indirime gidilmiyor. Yani illaki bakan çocukları veya başbakan çocuğu kamyoncu olduğunda mı bu mazotta indirime gidilecek?
Yine bir şeyi dile getiriyorlar. Bu Adana'da olmuş ama Türkiye'nin birçok yerinde aynı sorun gündeme geliyor. 2012 yılında HGS'ye geçildi. Kamyoncu Adana'dan giriyor, Tarsus'tan çıkıyor; HGS'si var, HGS'sinde parası var ama okunamadığı için bir sürü ceza gelmiş. Gidiyor ilgili yerlere müracaat ediyor, o postaneye gönderiyor, öbürü maliyeye gönderiyor. Sadece Gerdibi Kooperatifinde çalışan kamyonların cezası -Adana'nın Gerdibi köylülerinin kurduğu bir kooperatif var- 200 bin lira. Yani yazıktır, günahtır! Bununla ilgili tedbirlerin mutlaka alınması gerekiyor. Zaten nakliye yok, geçim sağlayamıyorlar. Eskiden "yolların kralı" olarak adlandırılan kamyoncular birçok zahmet ve emeğe rağmen en azından emeklerinin karşılığını alıyordu. Bugün nakliye fiyatları çok düşük, zaten nakliye bulmakta ciddi sıkıntıyla karşı karşıya kalıyorlar. İktidarınız dönemi kamyoncular için tam bir dertli yıllar olmuş. Bununla ilgili tedbirleri düşünen yok. Buraya özel kanunlar getiriliyor, özel düzenlemeler getiriliyor ama toplumun sıkıntı çeken kesimine yönelik uygulamaların hiçbirisi burada hayata geçmiyor.
"SCR belgeleri var, gidiyoruz, alamıyoruz, her gittiğimizde 200-300 lira masraf yapıyoruz." Bu, kamyoncu esnafı için ciddi manada bir sıkıntı. Bunların ehliyetleriyle ilgili cezalar geliyor, 10 puan, 20 puan. Zaten geçimlerini buradan sağlıyorlar. Bütçe açığını kapatmak için de polisler gözünü kamyonculara dikmiş, ceza üstüne ceza kesiyor.
Teşekkür ediyorum. (MHP ve CHP sıralarından alkışlar)