GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: Türkiye'de demir yolu ulaşım ağlarının gelişimi ve Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren seferlerinin başlamasının yıl dönümüne ilişkin
Yasama Yılı:5
Birleşim:75
Tarih:12.03.2015

OSMAN BOYRAZ (İstanbul) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Türkiye'de demir yolları ulaşım ağlarının gelişimi ve Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren seferlerinin başlamasının yıl dönümü münasebetiyle gündem dışı söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle, sizleri ve ekranları başında bizleri seyreden aziz milletimizi sevgi, saygı ve muhabbetle selamlıyorum.

Öncelikle, İstiklal Marşı'mızın Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabulünün 94'üncü yıl dönümünde Mehmet Akif Ersoy ve tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyor, üstadın da ifade ettiği gibi, Rabb'im bir daha bu ülkeye İstiklal Marşı yazdırmasın diyorum.

Sayın milletvekilleri, ulaşım bir ülkenin kalkınmasında, refahın artmasında, muasır medeniyetlerin seviyesine ulaşmasında, toplumun kaynaşması ve dönüşümünde ekonomik ve ticari gelişmenin temel belirleyicisi olmuştur. Halil Rıfat Paşa'nın ifade ettiği gibi, gidemediğin yer senin değildir. Bu sözü rehber alarak Anadolu coğrafyasını baştan başa, doğudan batıya, kuzeyden güneye ulaşım ağlarıyla bütünleştirerek milletle milleti kaynaştırdık, sevenleri kavuşturduk, yolları bölerek milleti bütünleştirdik.

Sayın Başkanım, değerli milletvekilleri; kısaca size ulaşımda yapılanları anlatmak istiyorum; özellikle kara yolu, demir yolu ve hava yollarında yapılanları birkaç açıklamayla izah etmek istiyorum.

Kara yoluyla ilgili olarak: Hepinizin de malumu, 2003 yılına kadar 6 bin kilometre olan duble yol, 2003 yılında AK PARTİ iktidarlarıyla birlikte yaklaşık 17 bin kilometreye ulaştı. 2003 yılında toplam 50 kilometre olan tünellerin uzunluğu, 2003 ve 2014 arasında, AK PARTİ iktidarlarında yaklaşık 200 kilometreye ulaşarak 144 tane tünelin yapımı tamamlanmıştır. Yine, hepimizin bildiği gibi, yakın bir gelecekte İstanbul, Bursa ve İzmir otoyolunun tamamlanması, üçüncü köprünün süratle yapımı da devam etmektedir.

Hava yollarına gelecek olursak: 2003 yılında sadece 60 noktaya uçuş yapan Türkiye, bugün 236 noktaya uçuş yapıyor. Dünyanın en fazla noktasına uçan ülke Türkiye'dir. Aktif havalimanı sayısı 26 iken yaklaşık 52'ye yükselmiştir. 2003 yılında iç hatlarda 9 milyon kişi seyahat ederken bugün yaklaşık 100 milyon kişiye ulaşmıştır ve Türkiye'de hava yolları halkın yolu olacak dedik ve bunun da gereğini yerine getirdik.

Gelelim demir yollarına: Demir yollarında 23 Eylül 1856 tarihinde İzmir-Aydın demir yolu inşasına başlanarak Anadolu coğrafyasının kaderi değiştirilmeye başlanmıştır. 1856-1923 yılları arasında 4.136 kilometrelik demir yolu inşa edilerek cumhuriyete miras bırakılmıştır. 1923 ve 1950 yılları arasında 134 kilometre olmak üzere toplam 3.164 kilometre demir yolu yapılmıştır. Yine, 1951-2003 yılları arasında siyasi iradenin yetersizliği, ülkede güven ve istikrarın olmayışı sebebiyle, maalesef ki yılda ortalama 18 kilometre demir yolu yapılmak üzere toplam 945 kilometre demir yolu yapılmıştır.Yine, 2003 yılında AK PARTİ'nin iktidara gelmesinden günümüze kadar yılda ortalama 180 kilometre demir yolu ağı döşenerek toplam 1.800 kilometreyle ülke baştan sona demir ağıyla örülmüş ve yaklaşık olarak da 3 bin küsur kilometrenin yapımına devam edilmektedir.

Tabii, burada sizlerle özellikle bazı şeyleri paylaşmak istiyorum. Bu kapsamda, 2009 yılında yüksek hızlı demir yolu yapımında, Ankara merkez olmak üzere, Türkiye'ye başkentlik yapmış, Selçuklulara, Osmanlılara ve Türkiye Cumhuriyeti'ne başkentlik yapmış yaklaşık 16 ili de birbirleriyle bağlayacağız.

Bakın, bu gördüğünüz tablo 2003 yılındaki demir yolu ağları. Bu gördüğünüz tablo ise 2015 yılında hizmetin ve siyasetin eseri olan çalışmalarımız. (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)

Yine, İstanbul Milletvekili olmam hasebiyle...

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Yavaş yavaş, anlaşılmıyor. Ağır ağır, ağır ağır...

OSMAN BOYRAZ (Devamla) - ...başta, o dönemki, 1994'teki Belediye Başkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a, ondan sonraki süreçte...

MEHMET GÜNAL (Antalya) - Göster, bir bakalım, görelim.

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Yavaş yavaş.

OSMAN BOYRAZ (Devamla) - Haydar Bey, sana da geleceğim, sabret.

...ondan sonraysa Kadir Topbaş'a sizlerin huzurunda teşekkür etmeyi borç biliyorum.

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Ağır ağır anlat, anlaşılmıyor.

OSMAN BOYRAZ (Devamla) - Gördüğünüz gibi, İstanbul'un her tarafını, insan vücudundaki damarlar gibi, birbiriyle bütünleştirdik; 2004 öncesinde 45 kilometre, 2004 ve 2014 arasında 142 kilometre. İşte, hizmet burada, hizmeti hepiniz görüyorsunuz. (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Bravo Osman(!)

OSMAN BOYRAZ (Devamla) - Şairin de ifade ettiği gibi, diyoruz ki: Eski Türkiye'nin borcu dağ gibi; köyümüz, kentimiz oldu bağ gibi; yollarımız oldu kaymak, yağ gibi. Laf anlamak isteyene sivrisinek saz, laf anlamak istemeyene davul zurna az; tüp kuyruğu bitti, geldi doğal gaz. Bundan mı rahatsızsın Haydar Bey? (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)

MEHMET GÜNAL (Antalya) - Kafiyeli olmadı, kafiyeli olmadı; uymadı, uymadı.

OSMAN BOYRAZ (Devamla) - Bu aziz milletimiz kendisine hizmet yapanı çok iyi bilmekte. Toplumun vicdanı hassas kuyumcu terazisi gibidir. Biz toplumun vicdanına, ferasetine güveniyoruz. Yaptığımız hizmetler ortada. 7 Haziranda da bu necip millet bir kez daha AK PARTİ kadrolarını görevlendirecektir. (AK PARTİ sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)