GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2015 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı İle 2013 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı
Yasama Yılı:5
Birleşim:29
Tarih:14.12.2014

AK PARTİ GRUBU ADINA TÜLAY BABUŞCU (Balıkesir) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 2015 Mali Yılı Bütçe Kanunu Tasarısı'nın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bütçesi üzerine grubum adına söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Bir zamanların Türkiye'sinde insanların gözünde büyüyen toprak yollar, bugün yerini gelişmiş dünya standartlarındaki yol ağına bıraktı. Otoyollar dâhil 6.101 kilometre olarak devraldığımız çok şeritli kara yolları ağına 2014 yılı Eylül ayı sonu itibarıyla 17.421 kilometre ilave ederek, 23.522 kilometreye çıkarttık.

Ankara-Eskişehir-İstanbul ve Ankara-Konya yüksek hızlı demir yolu hatları da hizmete açıldı. Asya ile Avrupa'yı denizin altından demir yoluyla birbirine bağlayan, asırlık bir hayal olan Marmaray Projesi'ni hayata geçirdik.

Bugün, ülkenin her kesiminden insan hava yoluyla seyahat edebiliyor. Aktif havalimanı sayısı 26'dan 53'e çıkartıldı. İstanbul Atatürk Havalimanı, bugün itibarıyla, hava ulaşımında bağlanabilirlik artışıyla dünyada 2'nci konuma ulaştı.

Denizcilik sektöründe de gemi inşa sanayisinde büyük adımlar atıldı. Ülkemiz, toplam gemi sayısı bakımından 30 ülke arasında 6'ncı sırada yer almaktadır.

Bilgi ve iletişim teknolojisi alanında dev hamleler yapıldı. Geniş bant abone sayısı neredeyse sıfır düzeyinden alınıp 39,79 milyona ulaştı. Ülkemiz, hizmet kullanımında Avrupa'da 5'inci sıraya yükseldi. Fiber altyapı yatırımlarında büyük ilerlemeler kaydedildi. 27,9 milyon olan mobil telefon abone sayısı bugün itibarıyla 71,9 milyona ulaştırıldı.

Yürütülen çalışmalardan millî uydu, millî bölgesel uçak, millî yüksek hızlı tren, millî vagon, millî sinyalizasyon projeleri, bugün, ülkemizde millî üretimle ilgili yapılan gelişmelerdendir.

Bu doğrultuda, Türkiye, gelecek vizyonuna emin adımlarla ilerlemektedir. 2023 yılına kadar ise ülkemizde toplam yol ağı 70 bin kilometreye, bölünmüş yol uzunluğu 36.500 kilometreye ulaşacak ve böylece bütün iller bölünmüş yolla birbirine bağlanacaktır. Yürütülen çalışmalarda otoyol uzunluğu 8 bin kilometreye çıkartılacaktır. Toplam demir yolu ağı ise 25 bin kilometreye çıkartılacak, hattın tamamının sinyalli ve elektrikli olması sağlanacaktır. Yüksek hızlı ve hızlı hat uzunluğu 12 bin kilometreye çıkartılacaktır.

Şu anda çalışmaları aralıksız devam eden, 19 Nisan 2014 tarihinde yapım işlemlerine başlanılan ve dördüncü bir köprü niteliğinde hizmet verecek olan Avrasya Tüneli ile 2015 yılında hizmete geçmesi planlanan, İstanbul'un ağır taşıt ve transit trafik yükünü çekecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile İstanbul-İzmir arasındaki mesafeyi üç buçuk saate düşürecek, İstanbul-İzmir otoyolu ve dünyanın en uzun asma köprüsü olacak olan Körfez geçişi ve 2015 yılında tamamlanacak olan, yine dünyanın 2'nci büyük çift tüp tüneli özelliği taşıyacak olan 14,7 kilometreyle Ovit ve 2016'da hizmete sunulacak olan Sabuncubeli Tüneli ile bittiğinde yılda 150 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan ve Frankfurt'a rakip gösterilen İstanbul yeni havalimanıyla hizmetlerimiz devam edecektir.

Yeni Türkiye yolunda güç ve istikrarımızın devamı için 2015 Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bütçesinin ve 2015 yılı bütçemizin hayırlar getirmesini diliyor, Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)