| Konu: | Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı Kurulması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarı ve Teklifi |
| Yasama Yılı: | 5 |
| Birleşim: | 14 |
| Tarih: | 13.11.2014 |
AYTUĞ ATICI (Mersin) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Değerli arkadaşlarım, üç buçuk yıllık milletvekilliği yaşamımda ilk defa bu kürsüden bir teşekkür konuşmasıyla başlamak istiyorum. Bu yasa tasarısının gerek alt komisyonda gerek Komisyonda gerekse daha sonra Genel Kurul öncesindeki aşamalarda Sağlık Bakanlığının gösterdiği iş birliğine ben teşekkür ediyorum.
Sayın Bakanım, üç buçuk yıldır gerçekten özlediğimiz bir iş birliği sergilediniz. Bunun için hakikaten teşekkür ediyorum. Bu, burada olan her maddeyi kabul ettiğimiz anlamına gelmez, burada olan her maddeyi desteklediğimiz anlamına gelmez. Ama, ben üç buçuk yıldır ilk defa güzel bir çalışma yaptığımızı, birbirimizi gerçekten ikna etmeye çalıştığımızı ve iyi niyetli olduğumuzu hissettim. Üç buçuk yıldır bütün mücadelemiz, bütün kavgamız buydu, "Gelin, kanunları bu şekilde çıkaralım." idi. Yani, zorbalıkla, parmak çoğunluğuyla çıkarmak yerine, hepimiz bu memleketin evlatlarıyız, hepimiz yurtseveriz, insanseveriz, kimsenin yurtseverliğini de kimsenin cetvelle ölçmeye hakkı yoktur. Herkes de belli bir birikimle buraya gelmiştir, o yüzden de o birikimlerden yararlanmak gerekir. Evet, Sayın Bakan bizim birikimlerimizden yararlandı. Elbette, bizim karşı olduğumuz bazı maddeler var ama bu çalışmalar neticesinde biz bu maddelerin sayısını ciddi şekilde azaltmış olduk. Örneğin, Sağlık Bakanlığımız bir sağlık bilimleri üniversitesi kurmaktan vazgeçti. Çok önemli bir karardır bu ve bu kararı ben gerçekten kutluyorum. Çünkü Sağlık Bakanlığının asli görevleri içerisinde tıp fakültesi öğrencisi yetiştirmek yoktur, insanları profesör yapmak yoktur; o, akademinin işidir, el birliğiyle akademiyi güçlendirelim diye böyle bir karar almış olduk. Bu da gerçekten son derece önemliydi.
Bu kanundaki ikinci ve çok önemli gördüğümüz maddede ise Millî Eğitim Bakanlığına atanan şube müdürlerinin atamasının Danıştay tarafından iptalinden sonra, yeni bir kanun maddesi ekleyerek geriye dönük olarak atanmış olanların yerinin korunması amaçlanıyordu. Burada da vicdan galip geldi ve el birliğiyle bütün arkadaşlarım bu maddenin çıkarılmasına karar verdik. Bu da bizim vicdanımızı bir miktar rahatlattı. O nedenle bu gibi çalışmaların verimli olduğunu ben buradan görüyorum ve yüce Meclisin de zamanını çok fazla bu şekilde almayacağımızı görmüş oluyorum.
Şimdi, bu 1'inci maddede ve TÜSEB'in kuruluşunda Sayın Bakan, evet, Sağlık Bakanlığı bazı enstitüler kurabilir, bu enstitülerle ilgili çalışmalar yapabilir ancak bu enstitülerin amacı Türkiye'nin rekabet gücünü artırmak, sürekli kılmak gibi, süslü, kulağa hoş gelen ve güzel laflar yerine -ya da Bilim ve Teknoloji Yüksek Kurulunun belirlediği öncelikleri dikkate alarak- ileri teknoloji ve inovasyon ihtiyacını karşılamak yerine, bizim önergemizde söylediğimiz gibi sadece sağlık hizmetlerini yerine getirmek üzere, sağlık hizmetlerinde bir katkı sağlamak üzere, temel sağlık hizmetleri, koruyucu sağlık hizmetlerinde destek sağlamak üzere bu enstitüleri kurun. Biz gerekçemizde bunu belirttik, bu maddede verdiğimiz önergede bunu belirttik ve Sağlık Bakanlığını asli görevi olan birinci basamak yani koruyucu sağlık hizmetlerine geri çağırmayı burada amaçladık. Eğer bunu kabul ederseniz zaten TÜSEB'in de bütün ruhunu değiştirmiş olursunuz.
Teşekkür ediyorum. (CHP sıralarından alkışlar)