| Konu: | CHP GRUBUNUN, KOCAELİ MİLLETVEKİLİ HAYDAR AKAR VE 22 MİLLETVEKİLİ TARAFINDAN, MİNİBÜS ESNAFI VE ÇALIŞANLARIN SORUNLARININ ARAŞTIRILARAK ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLERİN BELİRLENMESİ AMACIYLA 22/5/2013 TARİHİNDE TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA VERİLMİŞ OLAN MECLİS ARAŞTIRMASI ÖNERGESİNİN, GENEL KURULUN 9 TEMMUZ 2014 ÇARŞAMBA GÜNKÜ BİRLEŞİMİNDE SUNUŞLARDA OKUNMASINA VE ÖN GÖRÜŞMELERİNİN AYNI TARİHLİ BİRLEŞİMİNDE YAPILMASINA İLİŞKİN |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 114 |
| Tarih: | 09.07.2014 |
RAMAZAN CAN (Kırıkkale) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; CHP grup önerisi üzerine söz almış bulunmaktayım. Bu vesileyle Genel Kurulu saygıyla selamlıyorum.
629 sıra sayılı Terörün Sona Erdirilmesine Dair Kanun Tasarısı'nın 3'üncü maddesinden devam etmek istiyoruz. İnşallah bugün kanunlaştıracağız ve inşallah, toplumun kanayan yarasına merhem olmaya çalışacağız.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Cumhuriyet Halk Partisi grup önerisinde konuşan Kocaeli Milletvekilimiz Sayın Haydar Akar'ın konuşmalarının kahir ekseriyetine katılmakla birlikte katılmadığım bölümleri de var. Katılmadığım bölümlere ilişkin, Kars Milletvekilimiz Ahmet Arslan Bey teknik olarak bu konuda açıklamalarda bulundu, o açıklamalara da iştirak ediyorum.
Şehirlerimizin ulaşım sorunlarının çözümü için ulaşım kavramlarında yeni arayışlar ve yeni anlayışlar, yeni modelleri beraberinde getirmiştir. Ancak, mevcut toplu taşıma dengeleri, nüfus artışı, teknoloji, kalite vesaire değerlendirildiğinde, maalesef sürekli minibüs esnafının aleyhine süreç işlemektedir. Bu gelişim ve değişim neticesinde minibüs esnafı rekabet gücünü yitirmektedir. Bunu esnafın lehine çevirebilmek için, esnaf düzeyinde kurumsal yapılanma, verimlilik, kalite, özel toplu taşımaya kamu desteği, KDV, ÖTV indirimi gibi düzenlemeler akla gelebilir. Özel işletmeler ve belediyeler arasındaki sorunların çözümüne çalışılması da bu kolaylığı sağlayacaktır diye düşünüyorum.
Toplu taşıma türlerinin entegrasyonu, müktesep hakların korunması, sürdürülebilir bir işletme ve neticede kapasite artışı gibi konuları yeniden ele almak gerekebilir.
Kentlerde nüfusun artması, toplu taşıma araçlarının nitelik, kalite ve nicelik olarak artması karşısında minibüs tanımı maalesef değişmedi. Minibüs tanımı nedir? 14+1. Yirmi beş yıl önceki tanım da bu idi. O zaman esnaf rahatlamıştı ama şimdi minibüsçülerin yeni minibüs tanımları... Bu nedir? 22+1 ya da 18+4 gibi talepler olmaktadır.
İzmir Milletvekilimiz Nesrin Ulema bu konuyu yakinen takip etmiş, 81 odanın minibüs odaları başkanlarıyla beraber, onlarla toplantılar yapmış ve dönemin Bakanı Sayın Binali Yıldırım'ın huzurlarına bu arkadaşları getirmiş ve bürokratların da bulunduğu bir ortamda bu sorunlar dile getirilmiş. Hükûmetimiz ve AK PARTİ olarak minibüsçülerin sorunlarını yakinen takip etmekteyiz. Bu nedenle, Nesrin Ulema Milletvekilimize de teşekkür ediyorum. Yine, şimdiki Bakanımız Lütfi Elvan da minibüs esnafının sorunlarını yakinen takip etmektedir. Bu sorunları inşallah en kısa zamanda çözüme kavuşturacağız diyorum.
Genel Kurul çok yoğun olduğundan dolayı grup önerisinin aleyhinde olduğumu beyan ediyor, tekrar saygıyla hepinizi selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)