| Konu: | BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFLERİ |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 59 |
| Tarih: | 11.02.2014 |
MHP GRUBU ADINA ERKAN AKÇAY (Manisa) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; birinci bölüm üzerine Milliyetçi Hareket Partisi Grubu adına söz aldım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum. (Gürültüler)
BAŞKAN - Sessizlik rica ediyorum sayın milletvekilleri.
ERKAN AKÇAY (Devamla) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; biraz önce, tabii, soru-cevap bölümünde teknik bir sıkıntı nedeniyle bir soruyu girememiştim. Sayın Bakanı yakinen ilgilendirdiği için bu kürsüden Sayın Bakana bu soruyu yöneltmek istiyorum.
Öncelikle, bu aralık ayında Genel Kurulda bütçe görüşmeleri sırasında Sayın Bakana "Orman ve Su İşleri Bakanlığının faaliyetleriyle ilgili çeşitli açılışlar yapıldığını, törenler yapıldığını ve bu açılış ve törenlerin organizasyonunun -bildiğimiz kadarıyla- Bakanlık tarafından yapıldığını ve yine Bakanlık ve Hükûmet tarafından televizyonlarda ve gazetelerde çok sayıda reklam verildiğini, dakikalarca reklam oynatıldığını biliyoruz. "Acaba bunların masrafı ne kadardır, Bakanlık ne kadar masraf yaptı, Hükûmet ne kadar harcama yaptı ve bu harcamaları kim ödüyor?" diye soru yöneltmiştik. Sayın Bakan ilginç bir cevap verdi...
ALİ SERİNDAĞ (Gaziantep) - Sayın Başkan, sizi dinlemiyorlar.
ERKAN AKÇAY (Devamla) - Sadece Sayın Başkanı değil tabii hatibi de dinlemiyorlar. İlla dinlemeleri için çok ağır ve incitici konuşmak gerekiyor herhâlde! Biz de tabii, ağır ve incitici konuşmamaya özen gösteriyoruz.
BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Akçay.
ERKAN AKÇAY (Devamla) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Bakan çok ilginç bir cevap verdi "Biz Hükûmet olarak, Bakanlık olarak hiçbir kuruş harcama yapmıyoruz, bu masrafların tamamı müteahhitler tarafından yapılıyor." dedi. Bu çok önemli bir cevap, üstelik 17 Aralıktan sonra ülkemizde meydana gelen gelişmelerle çok yakinen ilgili olduğunu düşünüyorum ve Sayın Bakana da buradan soruyorum: Bu müteahhitler kimdir, ne kadar masraf yapmışlardır? Bu müteahhitlerin içeresinde Başbakanın kurduğu, Sabah ve ATV'nin alımı için havuza para atan müteahhitler var mıdır? Bu çıkan tapelerde aziz milletimize sinkafla küfür eden müteahhitler de var mıdır veya kimlerdir? Bunun mutlaka açıklanmasında fayda görüyoruz.
Değerli milletvekilleri, öncelikle Adalet ve Kalkınma Partisi iktidarının zihniyetini anlamak istiyorsak; hükûmet etme tarzını, iktidarı yönetme tarzını anlamak için tabii pek çok veri var fakat bunların en başta geleni de, onun yasa yapma tekniğine bakmamız kâfidir diye düşünüyorum.
Soru 1) AKP, neden en çok torba kanunları tercih ediyor; birincisi.
İkincisi: Bu torba kanunlar neden tasarı şeklinde değil de özellikle son yıllarda çoğunlukla torba kanun teklifi şeklinde gelmeye başladılar? Burada Hükûmetin yönetim anlayışını pekâlâ görmemiz mümkündür. Neticede, zaman dar sözü mutlaka kısa söylemek lazım, şunu çıkarabiliriz ki AKP, ülkeyi keyfekeder yönetiyor ve tamamen Sayın Başbakanın keyfî yönetimi altında yönetildiği için plansız ve programsız bir iktidar ve Hükûmet yönetimi söz konusu ve bu plansızlık, programsızlık da en çok kendisini torba kanunlarda gösteriyor.
Değerli arkadaşlar, daha, üniversitelerin işletme fakültelerinin 1'inci sınıfında yönetim, organizasyon derslerinde yönetimin beş fonksiyonundan bahsedilir. Hükûmet de bir yönetim birimidir; üstelik devletin bütün kurumlarını kurallarıyla yönetmek ve sevk ve idare etmek, yönlendirmek durumunda olan bir anayasal kurumumuzdur ve yürütmenin de başını teşkil etmektedir. Malumunuz tekrar hatırlamamızda fayda var: Türkiye Cumhuriyeti, kuvvetler ayrılığı ilkesine dayanan yasama, yargı ve yürütme erklerinden oluşmaktadır ve Hükûmet de bu yürütme erkinin başındadır.
Şimdi, bu yönetim fonksiyonlarının birincisi planlamadır. Hükûmetin bir hükûmet programı olur, kalkınma planları, orta vadeli program, yıllık bütçe, bakanlıkların stratejik planları çerçevesinde amaçlar belirlenir ve bu amaçlara göre bir planlama yapılır ve teşkilatlanma da buna göredir. Buna yönetim biliminde örgütlenme denilir, teşkilatlanma denilir. Üçüncü fonksiyon da yöneltme, sevk etme hâlidir. Dördüncüsü, koordinasyondur ve beşincisi de denetimdir.
İnanın arkadaşlar Hükûmette bu beş yönetim fonksiyonun beşi de yoktur veya en hafif deyimiyle çok yanlış işlemektedir, doğru işlememektedir, ağır aksak gitmektedir. Hele eş güdüm diye hiçbir şey yoktur. Bunu çeşitli bakanların çelişkili ifadelerinden, birbirlerini yanlışlayan ve kamuoyuna yansıyan tartışmalarından görmek de mümkündür.
Denetim zaten hepten felç edilmiştir. Bütün Sayıştay denetimi, bakanlıkların ve kurumların teftiş ve denetim birimleri neredeyse fonksiyonsuz hâle getirilmiş. Zaten Anayasası askıya alınmış bir ülkede biz bunları konuşuyoruz. Anayasa resmen Sayın Başbakanın tutumlarıyla ilga edilmiştir, yasalar çiğnenmektedir, dün öyle bugün böyle deyip, yasalar işine geldiği gibi değiştirilmektedir.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; bu teklifin 1'inci maddesiyle uzman erbaş kadrosu 3 bin artırılmaktadır. Askerlik süresinin kısaltılmasından dolayı ortaya çıkan ihtiyaç nedeniyle bu düzenlemenin yapıldığı ifade edilmiştir komisyonda. Türk Silahlı Kuvvetlerinde yaklaşık 50 bin sözleşmeli erbaş kadrosu varken jandarmaya 3 bin kişilik yeni uzman erbaş kadrosunun ihdas edilmesinin nedeni bir türlü açıklığa kavuşturulamamıştır. Yine bu Genel Kurul görüşmeleri sırasında bu ihtiyacın nereden kaynaklandığının açıklığa kavuşturulması gerekir. Ayrıca uzman erbaşların özlük hakları, çalışma şartları, disiplin ve ceza uygulamaları, emeklilik gibi sorunları bir an önce çözülmelidir.
Teklifin 2'nci maddesiyle 7258 sayılı Futbol ve Diğer Spor Müsabakalarında Bahis ve Şans Oyunları Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un uygulanmasına ilişkin bir yönetmelik düzenleme, yapma yetkisi verilmektedir. Bilindiği üzere AKP Millî Piyango Teşkilatını özelleştirmeyi amaçlamıştır. Milli Piyango teşkilatıyla birlikte Spor Toto Teşkilatı da özelleştirilecektir. Bayiliklerin verilmesine yönelik bu yönetmelik değişikliğiyle bayilerin yandaşlara verilmesinin hukuki zemini hazırlanmaktadır.
Teklifin 5'inci maddesiyle gençlik merkezleri ile gençlik ve izcilik kamplarının inşası dolayısıyla yapılan harcamalar, bağış ve yardımların tamamı gelir vergisi beyannamesinde gelirlerden indirim konusu yapılabilecektir. Biz bu maddede verdiğimiz önergeyle de çocuk destek merkezleri, aktif yaşam merkezi, çocuk evleri sitesi, ev tipi sosyal hizmet birimleri, Ev Tipi Sosyal Hizmet Birimleri Koordinasyon Merkezinin inşası ve buraya yapılan bağış ve yardımların da gelir vergisinden düşülmesini amaçlıyoruz ve bu konuda da önergemiz vardır.
Süremiz burada maalesef bitti. İnşallah maddelerde, her madde üzerinde görüşlerimizi ve önerilerimizi belirtmek üzere hepinize saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)