| Konu: | AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARI VE TEKLİFLERİ |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 55 |
| Tarih: | 30.01.2014 |
İZZET ÇETİN (Ankara) - Sayın Başkan, değerli milletvekili arkadaşlarım; 524 sayılı Kanun Tasarısı'nın 42'nci maddesinde verdiğimiz önerge üzerine söz aldım. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Değerli arkadaşlar, biraz evvel Sayın Öztürk'ün söylediği gibi, biz gerçekten "yasamacılık" oynuyoruz. Birbirimizi, zaman zaman, yasa tartışmaları sırasında ya anlamıyoruz ya da aldığımız talimatlar doğrultusunda dinlemezden geliyoruz. Bunun hem alt komisyonda tartışılması hem de Plan Bütçe Komisyonu ana Komisyonda tartışmaları sırasında, özellikle Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının görev, yetki ve sorumlulukları içerisinde toplumumuzda dezavantajlı kesimlerin mutlak suretle korunması gerektiğini, onları, özellikle engellileri -ki maddeye konu olan zihinsel ve ruhsal engellileri- korumanın, onları topluma kazandırmanın sosyal devletin görevi olduğunu, bunun da o Bakanlığın bütçesine konulacak bir ödenekten karşılanmasının yasa yapma tekniğine uygun olduğunu dilimizin döndüğünce, saatlerce anlattık ama Komisyon üyesi arkadaşlarımız, aldıkları talimatın dışına çıkarak bunu gerçekleştirmek için bir adım atmadılar.
SÜREYYA SADİ BİLGİÇ (Isparta) - Sayın Çetin, çok ayıp! Çok ayıp!
İZZET ÇETİN (Devamla) - Tabii, biz, bir tek madde... Sayın Bilgiç, bir tek madde, 3 madde de benzer, 59'uncu madde aynı mahiyette, yine bir maddeyi de Komisyonda düzeltmiştik. Parantez içinde söylemeliyim: Sayın Bakanımız yeni olduğu için kanun tasarı ya da tekliflerinin hazırlanmasında bir sorumluluğu olduğunu düşünmüyorum, daha önceki Bakanımız tarafından hazırlanmış idi.
Değerli arkadaşlar, gerçekten, engelliler topluma kazandırılmalı. Onları iş ve meslek sahibi yapmak sosyal devletin görevi, bunda hemfikiriz. Fiziksel, ruhsal ve zihinsel engellilerle ilgili madde metninde de aynen görülecektir ki hiçbir zaman, iş gücü piyasasına kazandırılmaları mümkün değil. Öyle olduğu için, biz İşsizlik Sigortası Fonu'ndan karşılanmasının doğru olmadığını söyledik. Şimdi, iktidar partisinin vermiş olduğu önergede görüyoruz ki ana Komisyonda ve alt komisyonda boşu boşuna saatlerimiz, zamanımız harcandı, şimdi iş aslına dönüyor, bu sevindirici bir durum. Ama, İşsizlik Sigortası Fonu -hepiniz biliyorsunuz- kuruluş amacı dışında kullanılıyor. Ne yazık ki AKP iktidarı döneminde bir fon lobisi oluştu "Acaba, İşsizlik Sigortası Fonu'nu nasıl iç ederiz, nasıl tırtıklarız, orasından burasından nasıl bir yerlere kaynak aktarırız?" diye; önceleri iç finansman aracı, iç borçlanma aracı olarak kullanıldı, 2008'de çıkartılan bir kanunla da güya GAP yatırımlarının, yarım kalan GAP yatırımlarının tamamlanması için kullanılmak üzere, toplam 11,5 milyar lira gibi bir kaynak aktarıldı. Ama, biz bunu defaatle sorduk bakanlara, pek çok bakana yazılı sorduk, bütçe görüşmeleri sırasında Çalışma Bakanına sorduk, nereye kullanıldığı konusu meçhul. Bir gerçek var ki o da GAP yatırımlarının tamamlanmasına harcanmadığı. O bile amacına uygun olarak kullanılmadı.
Bakınız, İşsizlik Sigortası Fonu orta yerde. 11,5 milyar lirayı "GAP yatırımları" adı altında 2008'den bu yana gasbettiniz. Bu 11,5 milyar liranın nereye gittiğini kalem kalem öğreneceğim bir bakanlık arıyorum, nereye harcadınız diye soruyorum Çalışma Bakanlığına, yazılı olarak gelen yanıt: "4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu'nun geçici 6'ncı maddesine istinaden fon tarafından 2008-2013 yılları arasında toplam 11,5 milyar lira Hazine İç Ödemeler Muhasebe Birimi hesaplarına aktarılmış olup harcama kalemleri Yüksek Planlama Kurulu kararına istinaden oluşturulduğundan, kurumumuzda bu konuya ilişkin herhangi bir detay bilgi bulunmamaktadır."
Değerli arkadaşlar, bir bakanlığa yakışmayacak bir cevap. Yani, detay bulunamıyorsa ilgili bakanlıktan cevap alınır, milletvekilinin sorduğu soruya doğru dürüst, ciddi bir yanıt verilir. Yani, burada İşsizlik Sigortası Fonu'nun kaynaklarının iyi kullanılmadığını hep söylüyoruz. Fonun yönetimindeki işveren ve işçi temsilcilerine burada büyük sorumluluk düşüyor, görev düşüyor. Fon, işçilerin iş ve meslek sahibi olabilme, işsiz kalmaları hâlinde yaşamlarını belli bir süre sürdürebilmeleri için kurulmuş, oluşturulmuş bir fondur, amacı dışında kullanılmamalı. Bundan döndüğünüz için de size teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)