| Konu: | MHP GRUBUNUN, TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ GÜNDEMİNİN "GENEL GÖRÜŞME VE MECLİS ARAŞTIRMASI YAPILMASINA DAİR ÖNGÖRÜŞMELER" KISMINDA YER ALAN ADANA MİLLETVEKİLİ ALİ HALAMAN VE ARKADAŞLARI TARAFINDAN KAMYONCU-NAKLİYECİ ESNAFININ SORUNLARININ BELİRLENMESİ AMACIYLA (10/263); AFYONKARAHİSAR MİLLETVEKİLİ KEMALETTİN YILMAZ VE ARKADAŞLARI TARAFINDAN KAMYONCU-NAKLİYECİ ESNAFININ SORUNLARININ BELİRLENMESİ AMACIYLA 12/7/2013 TARİH VE 16287 SAYI İLE; KOCAELİ MİLLETVEKİLİ LÜTFÜ TÜRKKAN VE ARKADAŞLARI TARAFINDAN TAKSİCİ ESNAFININ SORUNLARININ ARAŞTIRILMASI AMACIYLA 19/6/2013 TARİH VE 14950 SAYI İLE TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA VERMİŞ OLDUKLARI MECLİS ARAŞTIRMASI ÖNERGELERİNİN, GENEL KURULUN 22 OCAK 2014 ÇARŞAMBA GÜNKÜ BİRLEŞİMİNDE OKUNMASINA VE ÖN GÖRÜŞMELERİNİN AYNI TARİHLİ BİRLEŞİMİNDE YAPILMASINA İLİŞKİN |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 50 |
| Tarih: | 22.01.2014 |
SALİH KOCA (Eskişehir) - Sayın Başkan, değerli milletvekillerimiz; Milliyetçi Hareket Partisi grup önerisi aleyhine söz almış bulunuyorum. Yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.
Her şeyden önce, muhalefet partilerimize buradan bir teşekkür etmem gerekiyor. Zira, iki günden beri muhalefet partilerimiz, iktidarımızın en güçlü olduğu alanda birtakım konuları gündeme getiriyor ve iktidarımızın yapmış olduğu...
LÜTFÜ TÜRKKAN (Kocaeli) - Allah Allah, kamyoncu garajına uğrasanız da görseniz, kamyon garajına bir gitseniz.
SALİH KOCA (Devamla) - ...Türkiye'yi kalkındırmış olduğumuz hizmetlerle ilgili, değerli milletimizi bilgilendirme konusunda bize yardımcı oluyorlar.
LÜTFÜ TÜRKKAN (Kocaeli) - Bir kamyoncu garajına uğrayın isterseniz.
SALİH KOCA (Devamla) - Ulaştırma alanı iktidarımızın en güçlü olduğu alanlardan bir tanesidir.
SELAHATTİN KARAAHMETOĞLU (Giresun) - İhale çok...
SALİH KOCA (Devamla) - Ve bu ülkenin kalkınması adına, bu ülkenin çağ atlaması adına yapmış olduğumuz en önemli hizmetler ulaştırma alanında yapılmıştır. Özellikle, Avrupa'dan gelen vatandaşlarımız ülkemizdeki yapılan bu hizmetleri gördüğünde ülkemizin nereden nereye geldiğini çok daha yakından takdir ediyorlar.
Sözlerimin başında, birkaç konuyu değerlendirmek ve açıklığa kavuşturmak istiyorum. Bizim on yıl boyunca, bu ülkede daha doğrusu seksen yılda yapılamayan birtakım hizmetleri, başka iktidarların yıllar boyunca yapamamış olduğu birtakım hizmetleri on yıl gibi kısa bir sürede yapmamız ve vatandaşımızın önünü açmamız, gerçekten milletimiz tarafından takdir edilmektedir ama bugün, birtakım hizmetleri yapma imkânına sahip olmayanlar maalesef milletimize bol keseden birtakım vaatlerde bulunuyor, öneriler getiriyorlar ama baktığımızda bunların arka planının olmadığını da hep beraber görüyoruz.
Yine, bu yük sınırlarıyla ilgili, sadece şu kadar kilogram artışla birlikte, cezalar kesildiğine dair ifadeler kullanıldı. Oysa, Türkiye'de kara yolları yönetmeliğine baktığımızda, yük sınırlarının aşım miktarı belirlenirken yüzde 5 civarında bir tolerans oranı mevcut ve bu yüzde 5'in üzerindeki yük aşımlarıyla ilgili cezalar kesildiğini biliyoruz. Avrupa Birliği ülkelerinde Türkiye'deki yüzde 5 olan bu tolerans sınırının kaç olduğunu acaba buradaki değerli milletvekillerimiz biliyorlar mı? Bunu da belirtmek istiyorum: Avrupa Birliği ülkelerinde yüzde 2 olan tolerans sınırının, Türkiye'de yüzde 5 olarak şu anda uygulandığını vurgulamak istiyorum.
Yine, kamyoncu esnaflarımızla ilgili olarak ve nakliyecilerimiz için Hükûmetimizin doğrudan veya dolaylı olarak yapmış olduğu birçok çalışma mevcut. Bunların bir kısmından kısaca bahsedecek olursak, üçüncü Boğaz köprüsünün yapımıyla birlikte nakliyecilerimizin Anadolu'dan Avrupa'ya geçişi kolaylaşacak ve üçüncü köprümüzün tamamlanmasıyla, yük taşıyan araçların geçiş saati kısıtlaması ortadan kalkacak ve gerek yurt içi gerekse uluslararası taşımacılıkta zaman yönünden çok ciddi kazanımlar elde edilecektir. Yine, yaptığımız duble yollarla bölünmüş yollar sayesinde, nakliyecilerimize hem sürüş kalitesi yönünden konfor sağlıyor hem meydana gelebilecek muhtemel maddi ve can kayıpları kaza risklerini en aza indiriyoruz hem de yakıt tasarrufu sağlıyoruz. Gerek ticari gerekse hususi araçlar açısından hesaplandığında, yaptığımız bölünmüş yollar sayesinde, yıllık seyahat süresini 155 milyon saat kısaltmış bulunuyoruz; 658 milyon litre yakıt tasarrufu sağlandı bu sayede. Yine, ekonomimizde milyar dolarlara varan tasarruflar elde edildi ki yaklaşık 7 milyar dolar tasarruftan bahsediyoruz. Bölünmüş yollarla can güvenliği artırıldı. 2003-2012 arasında, yol kusurlarını azaltmak için, 40 katrilyondan fazla, bu ülkede yatırım yapıldı. Neticede ölümlü kaza oranları yarı yarıya azaldı.
Yine, AK PARTİ Hükûmetinin yaptığı tüneller sayesinde hem yakıt hem zaman yönünden tasarruflar elde edildi, kaza riskleri en düşük seviyelere kadar indirildi.
12 hükûmet, 6 bakan eskiten Bolu Dağı Tüneli'ni bizim Hükûmetimiz hizmete açtı.
BÜLENT BELEN (Tekirdağ) - Hangi hükûmet yaptı, onu söyle.
SALİH KOCA (Devamla) - Oysaki eski zihniyet devam etseydi şu an orası hâlâ patates deposu olarak bekleyecekti, kalacaktı.
Nakliyecilerimizin artık "Bolu Dağı'ndan geçebilecek miyim, buzda, karda kayar mıyım?" gibi kaygıları kalmadı. Eskiden, hatırlarsınız, buzda, karda nakliye araçları kayar, hem can hem de maldan olunurdu. Üstüne üstlük bir de trafikte saatlerce zaman kaybedilirdi.
Yine, sağlam bir hâle getirdiğimiz araç muayene sistemleriyle araçlar artık göz ucuyla muayene edilmiyor. Dolayısıyla, nakliyecilerimizin öncelikli olarak can ve mal güvenliği sağlanmış ve ardından da olası kazalarda oluşabilecek can ve mal kayıpları da engellenmiş oluyor.
Eski model kamyonlarla ilgili olarak, kamyonet, tır gibi araçların teşvikle trafikten toplatılması da nakliyecilerimize sunduğumuz dolaylı faydalardan bir tanesidir. 1990 model ve altındaki nakliye araçları için verdiğimiz teşvik, bu anlamda büyük ilgiyle karşılandı. Bu araçların vergi ve trafik borçları da silindi. Araç sahiplerine 500 milyon lira ödeme yapıldı. İki yılda 150 bin aracın, uzun vadede ise 350 bin aracın hurdaya ayrılması planlandı. Ayrıca, hurdaya ayrılan araçlarla ilgili olarak, bunların satışları yapılırken bir kısım ceza ve vergileri de affedilmiş oldu.
Ben, bu duygularla, grup önerisinin aleyhinde olduğumuzu belirtiyor, yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)