| Konu: | 2014 YILI MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE KANUNU TASARISI İLE 2012 YILI MERKEZİ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI NEDENİYLE |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 32 |
| Tarih: | 15.12.2013 |
AK PARTİ GRUBU ADINA SEVDE BAYAZIT KAÇAR (Kahramanmaraş) - Millî Eğitim Bakanlığının 2014 mali bütçe görüşmeleri üzerinde AK PARTİ Grubu adına söz almış bulunuyorum. Hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 2014 yılı bütçesinde eğitime ayrılan kaynaklar bir önceki yıla oranla yüzde 15,4 artırılarak 78 milyar 5 milyon liraya çıkmıştır.
Millî Eğitim Bakanlığının işi zordur, sorumluluğu ağırdır. Çocuklarımızı şekillendiren Bakanlığımızdan haklı olarak çok beklentilerimiz var, beklentilerimiz ne kadar yüksek ise eleştirilerimiz de o kadar büyük oluyor hâliyle.
Sayın Bakanım Nabi Avcı'nın çeşitli kereler ifade ettiği gibi, başka bir bakanlıkta bir işi yaparsınız, sonuçlarını birkaç ay içerisinde görürsünüz, yanlışı düzeltmek veya doğruyu paylaşmak çok zaman almaz, oysa Millî Eğitim Bakanlığında sonuçları görmek en az sekiz on yılınızı alır. Bu sebepten genellikle siyasi iktidar millî eğitim altyapısıyla ilgili değişikliklere cesaret edemez denilir. Ancak, AK PARTİ Hükûmeti cesaretle, kararlılıkla ve samimiyetle on bir yıldır millî eğitimle ilgili köklü yeniliklere ve düzeltmelere imza atıyor.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; düşünen, algılayan ve problem çözme yeteneği gelişmiş nesiller istiyoruz; demokratik değerleri ve millî kültürü özümsemiş, insan haklarına saygılı, paylaşma ve iletişime açık nesiller istiyoruz; sanat ve estetik duyguları güçlü, öz güven ve sorumluluk duygusu yüksek, bilim, teknoloji kullanımına ve üretimine yatkın nesiller istiyoruz. Böyle nesiller yetiştirebilmek için millî eğitimde şunları yaptık:
On iki yıllık zorunlu kademeli eğitim sistemine geçtik. Bu sistemle, ortalama eğitim süresini yükseltmek, dünyadaki çağdaşlarıyla rekabet edebilecek donanıma erişmiş nesiller yetiştirmek, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerini ve geliştirmelerini sağlamak, eğitim sistemlerini demokratik ve esnek bir yapıya kavuşturmak amaçlandı.
Millî eğitimin en büyük projelerinden biri olan FATİH Projesi, bilgi iletişim teknolojilerini eğitim sürecinin temel araçlarından biri hâline getirmeyi amaçlıyor.
Eğitimde fırsat eşitliği sağlanması için ücretsiz ders kitabı temini, şartlı eğitim yardımları, taşımalı eğitim gibi uygulamalara geçildi.
Yatılı bölge okullarımızın sayısı 3 kat artırıldı.
50-60 kişilik sınıflardan 30-35 kişilik sınıflara gelindi.
Başta kız çocuklarının okullaşması olmak üzere eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranlarında artış sağlandı. İlköğretimde net okullaşma oranı 2002 yılında yüzde 90,98 iken 2012-2013 eğitim yılında yüzde 98,80'lere yükselmiştir. Ortaöğretimde net okullaşma oranı 2002 yılında yüzde 50,57 iken 2012-2013 eğitim öğretim yılında yüzde 70'lere ulaşmıştır.
Burada, bir parantez açmak istiyorum. Ortaöğretimde uygulanan SBS sınavları kalktı. Artık, tüm Türkiye'nin genelinde 6 temel derse ait sınavlara ilişkin sorular Bakanlığımızca hazırlanarak okullara gönderiliyor ve ortak sınavlar gerçekleştiriliyor. Yeni dönemde değişen en önemli hususlardan biri de anne-baba olarak hepimizin yaşadığı "Ya bir şey olur da çocuğum sınava giremezse." endişesinin ortadan kalkmasıdır. Normal sınav zamanında sınava giremeyen ve mazeretli olan bütün çocuklarımız için telafi sınavları yapılıyor. Artık "4 yanlış 1 doğruyu götürür." uygulamasından da vazgeçildi.
Yükseköğretime baktığımızda, 2002 yılında 53 devlet, 23 vakıf olmak üzere üniversite sayısı 76 iken 2003-2013 yılları arasında 51'i devlet, 49'u vakıf olmak üzere 100 yeni üniversite kurulmuş ve böylece, toplam üniversite sayısı 176 olmuştur.
Üniversite öğrencisi, vaktizamanında 45 lira burs alırken şimdi 480 lira burs ve kredi alıyor, 11 kat artmıştır. Üniversitelerimizde hizmet veren akademik personelin sayısında da ciddi bir artış olmuş, 2002-2003 eğitim yılında 76.090 iken 2012-2013'te bu sayı yüzde 72 artışla 130.653 olmuştur.
Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; gayretimiz, daha önce de söylediğim gibi demokratik değerleri ve millî kültürü özümsemiş, insan haklarına saygılı; paylaşıma, iletişime açık, sanat ve estetik duyguları güçlü, öz güven ve sorumluluk duygusu yüksek, bilim ve teknoloji kullanımına ve üretimine yatkın nesiller yetiştirmek düşüncesiyle hepinizi saygıyla selamlıyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)