| Konu: | BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ VE DEVLET MEMURLARI KANUNU İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 136 |
| Tarih: | 10.07.2013 |
ALİM IŞIK (Kütahya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; görüşmekte olduğumuz 478 sıra sayılı Kanun Teklifi'nin 73'üncü maddesinin (y) bendi üzerine vermiş olduğumuz önerge hakkında söz aldım. Bu vesileyle yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum.
Değerli milletvekilleri, 5544 sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu Kanunu'nda değişiklik yapan bir madde üzerinde konuşuyoruz. Bu kanun 21/9/2006 tarihinde çıktı yani AKP hükûmetleri döneminde çıktı. Daha sonra bu kanun, yine 11/10/2011 tarihli ve 665 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 43'üncü maddesiyle bu maddesinde bir değişiklik yapılarak uygulamaya girdi. Diğer birçok maddede olduğu gibi bu maddede de söz konusu değişiklik Anayasa Mahkemesi tarafından iade edilince bugün eski hâliyle aynen yüce Meclisin gündemine tekrar getirildi ve şimdi Adalet ve Kalkınma Partisi milletvekillerinin oylarıyla yeniden buradan geçirilecek.
Nedir kanunun içeriği dersek; söz konusu mesleki Yeterlilik Kurumunun organlarıyla ilgili mali hakları düzenliyor. Okuyorum şimdi size: "Yönetim Kurulu Başkan ve üyelerine, aydan dörtten fazla olmamak üzere -yani yılda 48 keze kadar- her bir toplantı için uhdesinde kamu görevi bulunanlara (2000) gösterge rakamının, uhdesinde kamu görevi bulunmayanlara ise (3000) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucunda bulunacak miktarda huzur hakkı ödenir." diyor. Burada herhangi bir değişiklik yapmamış Hükûmet, bu kanun hükmünde kararnameye dayanarak.
(3)'üncü fıkradaki söz konusu değişiklikte "Uhdesinde kamu görevi bulunmayan sektör komitesi başkan ve üyelerine, yılda altıdan fazla olmamak üzere -diğeri ayda dörtten fazlaydı- her bir toplantı başına (2000) gösterge rakamının memur aylık katsayısıyla çarpımı sonucunda bulunacak miktarda huzur hakkı ödenir." diyor. Anayasa Mahkemesi bunu da kendi içerisinde bir tutarsızlık olduğu gerekçesiyle olsa gerek geri göndermiş.
Şimdi, Anayasa Mahkemesinin bu tavrına karşılık, Hükûmet "Bizim dediğimiz doğru, siz hukuktan anlamazsınız, kanun yapmanın ne demek olduğunu bilmezsiniz, biz sizden daha iyi biliriz çünkü bizim arkamızda 326 kişilik oy desteği var." diye huzurunuza getiriyor.
Bizim önergemiz de bu 2000 göstergeyi 3000'e çıkaralım da hiç olmazsa bu kurumun kendi içerisindeki organları arasında parasal yönden uçurumu biraz kapatalım amacını taşımaktadır. O nedenle, önergenin makul olduğunu düşünüyoruz.
Keşke, değerli milletvekilleri, bu torba yasada Hükûmetin değerli bakanlarının yaptığı yanlışları temizleyerek onları düzeltme yerine şunları yapabilseydik: 4/C'li geçici personeli kadroya dâhil edebilseydik; keşke, vekil imamları ve vekil müezzin kayyımları önce kanun teklifine ekleyip sonra yine AKP'li milletvekili arkadaşlarımızın önergesiyle bu teklifin içerisinden çıkarmasaydık, onlara da bu kadroyu verebilseydik; keşke, vekil ebe, hemşire ile aile sağlığı çalışanlarına da bu müjdeli haberi bu teklifle verebilmiş olsaydık; keşke, ücretli öğretmenleri de sevindirebilseydik; keşke, rehber ve usta öğreticilere bu sıkıntıdan kurtaracak bir müjde verebilseydik; keşke, işçi kadrosunda çalışan üniversite mezunları ile mimar, mühendis ve tekniklere de kadro verip onları daha mutlu edebilseydik. Ama, tersine, daha önceki arkadaşlarım da ifade ettiler, burada, mühendislerin birliği olan, meslek odası olan odanın yetkisini aldık ama onlara bir imkân sunamadık.
O nedenle, bu uygulamaları vicdanlarınızda tartacağınızı düşünüyor ve önergemizin makul bir önerge olması nedeniyle desteğinizi bekliyor, tekrar saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)