GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: BAZI KANUNLAR İLE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
Yasama Yılı:3
Birleşim:109
Tarih:23.05.2013

MESUT DEDEOĞLU (Kahramanmaraş) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 463 sıra sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin 30'uncu maddesi üzerine vermiş olduğumuz değişiklik önergesi hakkında Milliyetçi Hareket Partisi Grubumuz adına söz aldım. Bu vesileyle yüce Meclisi saygılarımla selamlıyorum.

Sayın milletvekilleri, teklifin 30'uncu maddesiyle cep telefonundaki maktu özel tüketim vergisi uygulaması on yıl daha uzatılmaktadır. "Cep telefonunda özel tüketim vergisi oranı hâlihazırda yüzde 25 olarak uygulanmakta olup hesaplanan vergi 100 liranın altına düşerse telefon başına asgari olarak 100 lira vergi alınmaktadır." diyor. İşte bu asgari taban tutarının uygulanması 2013 sonundan itibaren 2023 sonuna kadar hazırlanan bu kanun teklifiyle uzatılmaktadır. Ülkemizdeki vergi gelirlerinin üçte 2'si harcama üzerinden alınan dolaylı vergilerden oluşmaktadır. Hükûmet, vatandaşlardan sağlamış olduğu dolaylı vergilerden bir türlü vazgeçmemektedir. Bu nedenle üretimin ve istihdamın üzerindeki yükler sürekli olarak artmaktadır.

Sanayi sektörünün bu vergi yükü nedeniyle girdileri ve maliyetleri artmakta ve rekabet gücü azalmaktadır. Üretimin ve istihdamın üzerindeki bu ağır vergilerden Hükûmet mutlaka vazgeçmelidir. Üretimin ve istihdamın üzerindeki vergiler azaltılarak üretim artırılmalı ve yeni istihdam imkânları sağlanmalıdır.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; Türkiye'de en fazla vergi mal ve hizmet için ödeniyor. Ülkemizde mal ve hizmet üzerinden alınan vergilerin toplam vergiler içerisindeki payı yüzde 47,7 düzeyinde bulunuyor. Türkiye'de bu oran ise 34,7 olan OECD ortalamasını bile aşmış durumdadır. Gelir ve kazanç üzerindeki vergi yükü Türkiye'de bazı gelişmiş ülkelerin oldukça altında bulunuyor. Türkiye de OECD'de 34 ülke arasında sosyal güvenlik primleri dâhil vergi yükü açısından sondan 6'ncı sırada yer almaktadır. Gelişmiş ülkelerde gelir ve kazançtan alınan vergiler gayrisafi millî hasılanın yüzde 17 ile 32,7'sini oluştururken bu oran Türkiye'de 13,5'ta kalmaktadır. Türkiye, dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanmaktadır. Ülkemizde petrol ve petrol ürünlerinden elde edilen vergi gelirleri toplam vergi gelirlerinin yüzde 20'sini oluşturmaktadır. Yani devlet vergi gelirlerinin yüzde 20'sini petrol ve petrol ürünlerinden elde etmektedir. Dolayısıyla, Hükûmet, açıklarını kapatmak için akaryakıt fiyatlarına sürekli olarak zam yapmakta ve özel tüketim vergisinin sürelerini uzatmaktadır. 2023 hedeflerine özel tüketim vergisi gelirleriyle yaklaşmayı planlayan Hükûmet bugün üretim maliyeti ortalama olarak yüzde 20 civarında olan benzinden yüzde 60-70 oranında vergi almaktadır. Ülkemizde akaryakıt fiyatlarının bu denli yüksek olmasının tek nedeni, işte, Hükûmet tarafından uygulanan bu ağır vergilerdir. Ülkemizde mutlaka adaletli bir vergi sistemine ihtiyaç bulunmaktadır. Çalışanlardan ve özellikle de asgari ücretli kesimden yüksek vergiler alınmaktadır. Bunların yeniden düzenlenerek aşağı çekilmesi gerekmektedir. Ayrıca, küçük çiftçilerin desteklenmesi gerekmektedir. Bu amaçla mazot, gübre, ilaç, tohum ve fide gibi temel tarımsal girdiler üzerinden özel tüketim vergileri kaldırılmalıdır. Akaryakıt üzerindeki yüksek vergiler de düşürülmelidir.

Bu vesileyle, değişiklik önergemizin kabulünü diliyor, yüce Meclisi saygılarımla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)