GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
Yasama Yılı:3
Birleşim:109
Tarih:23.05.2013

MESUT DEDEOĞLU (Kahramanmaraş) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 463 sıra sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi'nin 11'inci maddesi üzerine vermiş olduğumuz değişiklik önergesi hakkında Milliyetçi Hareket Partisi Grubumuz adına söz aldım. Bu vesileyle yüce Meclisi saygılarımla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, Hükûmet, Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu gündemine yeni bir torba yasa daha getirmiştir. Hükûmet, Türkiye Büyük Millet Meclisi yasama görev ve yetkisine zarar veren torba yasa uygulamasını sürdürmektedir. Hükûmet bu konuyu âdeta bir alışkanlık hâline getirmiştir. Hükûmet tarafından acele bir şekilde Genel Kurula getirilen bu torbanın içi boştur. Milletimiz lehine önemli bir çalışma ve fayda yoktur. Milletimizin gündemiyle Hükûmetin gündemi hep farklılık arz etmektedir. Hükûmet her türlü, milletimizin gündemini yakalayamamıştır, yakalamış olsaydı, bu torba yasaların içinde milletimiz için daha yararlı ve daha faydalı çalışmalar yer alırdı.

Hükûmetin açılım politikalarıyla bölünmeye doğru sürüklenen ülkemizde işsizlik, hâlen en önemli sorunlar arasında yerini korumaktadır.

Emeğin karşılığını alamayan çiftçimiz ekimden uzaklaşmış durumdadır. Yine Türkiye genelinde ve Kahramanmaraş ilimizde yüksek girdiler nedeniyle ekim alanları azalmış ve ahırlar neredeyse bomboş hâle gelmiştir. Tarım ve hayvancılık alanında verim de, üretim de düşmüştür.

Ülkemizde hemen hemen her konuda ithalat ön plana çıkmıştır. Ülkemizin ekonomik ve siyasal hayatında çok önemli bir konuma sahip olan esnaf ve sanatkârlarımız ekonomik sıkıntıya düşmektedir.

İşçi, memur, emekli ve asgari ücretli kesim de aynı şekilde zor durumdadır. Emeklilerin büyük bir çoğunluğu ve asgari ücretli kesim, yoksulluk sınırı altında yaşam mücadelesi vermektedir. Hükûmet üretime ve istihdama katkı sağlayacak yasal düzenlemelere daha fazla ağırlık ve öncelik vermelidir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; teklifin 11'inci maddesiyle 492 sayılı Harçlar Kanunu'nun 8 sayılı tarifesinin 11'inci "finansal faaliyet harçları" bölümünde yer alan "her şube ve her yıl için" ibaresi, "her şube ve her yıl için şube açılışında şubenin açıldığı ay, kesinti tam ay sayılmak suretiyle teklif yılının kalan ay süresine isabet eden harç tahsil edilir." şeklinde değiştirilmektedir. Bu düzenlemeyi kabul etmek mümkün değildir. Bilindiği gibi, bankacılık sektörü ülkemizdeki en kârlı sektörlerden birisidir. Buna rağmen harç uygulamasında bankacılık faaliyetlerine bir ayrıcalık tanımak kabul edilemez bir durumdur. Bu düzenleme, vergilemenin eşitlik ve genellik gibi ilkelerine aykırıdır. Eğer harç alınmasa da kesinti süreleri hesaplanacaksa bu kural 492 sayılı Harçlar Kanunu'nda belirtilen iş yeri harçları, noter harçları, tapu ve kadastro harçları, pasaport, ikametgâh tezkeresi, gemi ve liman harçları, imtiyazname, ruhsatname ve diploma harçları, trafik harçları gibi her türlü harçlar için de getirilmelidir.

Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; her fırsatta sürekli olarak bankaların kârından bahseden Hükûmet, milletimizin zararlarından hiç söz etmemektedir. 2012 yılında 7,8 milyar liralık konut kredisi ve 21,8 milyar liralık ihtiyaç kredisi takibe düşmüştür. Buna göre, 194.038 kişi bankalardan kullanmış olduğu 7 milyar 886 milyon 360 bin lira tutarındaki konut kredisini ödeyememiştir. Yine, aynı yıl içinde, 5 milyon 214 bin 919 kişinin 21 milyar 820 milyon 823 bin liralık ihtiyaç kredisi, borç yüzünden takibe düşmüştür.

Bütün bu konuları Hükûmetin dikkatine sunarak, bu vesileyle değişiklik önergemizin kabulünü dileyerek yüce Meclisi saygılarımla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar)