GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 2013 YILI MERKEZÎ YÖNETİM BÜTÇESİ VE 2011 YILI MERKEZÎ YÖNETİM KESİN HESAP KANUNU TASARISI
Yasama Yılı:3
Birleşim:45
Tarih:19.12.2012

ALİM IŞIK (Kütahya) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkan.

Değerli milletvekilleri, görüşmekte olduğumuz 362 sıra sayılı 2011 Yılı Merkezî Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı'nın 3'üncü maddesi üzerine şahsım adına söz aldım. Bu vesileyle yüce Meclisin tüm değerli üyelerini saygıyla selamlıyorum.

Değerli milletvekilleri, tabii ki, gelmeyen bir kesin hesap cetvelini burada konuşmanın fazla bir anlamı yok. Sayıştay raporunun gelmediğini benden önceki çok değerli milletvekili arkadaşlarımız ifade ettiler. Hayalî, sanal harcamalar üzerine konuşacağız ama yaşanan gerçekler tabii inkâr edilemiyor.

Şimdi, geçen yıl veya önceki yıl ya da 2010 yılında, bu yüce Meclisin geçirdiği bütçeyi, illere dağıtan ve illere göre dağıtımda hangi ilkeleri uyguladıkları belli olmayan bir Hükûmetin icraatlarını elbette ki burada elde olan raporlara göre değerlendirmemiz lazım. Onun için, bu raporların buraya gelmemiş olması, bu Meclis tarihinde çok ciddi ve önemli bir eksikliktir ve bu Meclisin tarihine geçmiş olmasından dolayı da hakikaten üzüntülerimi ifade etmek istiyorum.

Örneğin, yatırımların illere göre dağıtımı cetvelleri incelendiğinde, özellikle, bakanların bulunduğu illerin pastanın büyük payını  kaptığını, diğer illere "sus payı" diyebileceğimiz bazı yatırımların dağıtıldığını biz de, sizler de, hepiniz çok iyi biliyorsunuz.

Ankara-İzmir otoyol ve hızlı tren projesinin Kütahya'dan geçmesi gerektiğini defalarca bu kürsüden ifade ettim ama geçirilmedi. Şimdi, Antalya-İstanbul Hızlı Tren Projesi, 2023 yılında uygulamaya geçirilmesi hedefleniyor, merkez olan Kütahya'dan geçmesi gerekiyor, yine geçirilmiyor. Şimdi, Afyon'da bir bakan var veya Antalya'dan veya diğer yerlerden bir bakan var diye bu ülkenin kaynaklarını o bakanın bulunduğu ile aktarmanın bir anlamı yok. Elbette ki, oraya da yatırım yapılsın ama bu arada birçok ilin mağdur edilmesini de görmezden gelemeyiz.

Sayın Bakanım, özellikle size geçen bütçede hatırlattığım ve özellikle de teşekkür etmek istediğim, Kütahya'da Şeker Fabrikasının özelleştirilmesinin ardından devir teslim işlemi tamamlandıktan sonra şeker fabrikası arazileri üzerinde gösterilen ama gerçekte Türkiye Şeker Fabrikaları envanterine kayıtlı olan arsanın tapu müdürlüğündeki bir işlemle Kütahya Şeker Fabrikası üzerine geçirilmiş olmasından sonra açtığım dava ve cumhuriyet savcısına yaptığım başvurunun ardından bunun belli bir noktaya geldiği, yerel mahkemenin bu işlemi yanlış olarak tescil ettiği ve Bakanlığınızın da, özellikle Özelleştirme İdaresi Başkanlığının da uyarısıyla Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketinin bu davaya müdahil olması bu Meclis adına önemli bir gelişmedir, özellikle teşekkür ediyorum. Bunun takipçisi olacağız. Şu anda gerek Yargıtay aşaması gerekse bu müdahaleden sonra, sizin de çok iyi bildiğiniz gibi, 2010 yılı Sayıştay denetçileri raporlarına verilen cevapta, artık Özelleştirme İdaresi Başkanlığının söz konusu yargı kararları doğrultusunda buna müdahale etmesi gerektiği rapora bağlanmıştır. Yapılacak iş bellidir: Tapu iptal davası açılacaktır ve özelleştirme sürecinde söz konusu taşınmaz tanıtım kitapçığında Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından bildirildiği için bu iptal davasının sizin tarafınızdan açılması gerekiyor. Bu raporlara istinaden artık bunu daha fazla beklemenin ve üç-dört yıldır burada dile getirmemize rağmen "Acaba üstünü nasıl kapatırız?" anlayışında olanlara prim verecek bir noktaya taşımanın hiçbir anlamı yok. Özellikle, bunu sizden ve Kütahya adına, Kütahyalılar adına ve bu milletin yetim hakkını koruyan hepimiz adına istirham ediyorum.

Buna da olan inancımı tekrarlayarak bu bütçenin -her ne kadar raporlar gelmemiş olsa da- geçen bütçe kısmının ülkemize hayırlı olmasını ama mutlaka bu raporların da yüce Meclisin takdirine bir an önce sunulması gerektiğini tekrar ifade ediyor, saygılarımı bir kez daha hepinize sunuyorum.

Teşekkür ediyorum.

BAŞKAN - Teşekkürler Sayın Işık.