| Konu: | ORMAN KÖYLÜLERİNİN KALKINMALARININ DESTEKLENMESİ VE HAZİNE ADINA ORMAN SINIRLARI DIŞINA ÇIKARILAN YERLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ İLE HAZİNEYE AİT TARIM ARAZİLERİNİN SATIŞI HAKKINDA KANUN TASARI VE TEKLİFLERİ |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 96 |
| Tarih: | 18.04.2012 |
VAHAP SEÇER (Mersin) - Sayın Başkan, sayın milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
15'inci maddede verdiğimiz değişiklik önergesi hakkında söz aldım. Değerli arkadaşlarım, görüşmenin sonuna geldik. Bu kanun şahsen benim içime sinmedi, dolayısıyla bu düzenlemeye "evet" oyu kullanamayacağız. Başta bütün grupların ortak fikirlerine hitap eden bir düzenleme olmuş olsaydı elbette ki bizler de bu kanun tasarısına "evet" diyecektik. Bu, şu anlama gelmez: Biz bu meselenin, özellikle bu tasarının içerisindeki temel sorun olan 2/B meselesinin çözülmesi taraftarıyız, yalnız bu şekilde değil. Bu tasarı böylece buradan geçecek, biliyoruz, ama bakın bunun büyük sıkıntıları olacak. Bu meseleyle ilgili bütün sorunları bu tasarı çözmeyecek. Tekrar ediyorum: Bu satış bedelleriyle bu araziler gerçek hak sahipleri tarafından alınamayacak. Tasarının komisyondan çıktığı hâliyle bugün burada kanunlaşacak hâli arasında vatandaşın yönünden baktığınız zaman geriye gidiş var, bunun altını çizerek söylüyorum. Satış bedeli rayiç bedelin yüzde 50'siydi, buraya geldi, yüzde 70'i oldu. Ödeme şekli beş yılda on taksitti, burada "üç yılda altı taksit", "dört yılda sekiz taksit" şeklinde tekrar düzenlendi.
Ayrıca pek söz etmedik ama hazineye ait tarım alanları var, yani üreticilerin üzerinde tarımsal üretim yaptığı alanlar var, onların da satış bedelleri 2/B alanlarıyla aynı kategoride değerlendirildi. Arkadaşlar, sosyal sınıflar içerisinde en yoksul kesim Türkiye'de, bir, orman köylüsüdür; iki, tarımsal üretim yapan çiftçi kesimidir. Dolayısıyla, kimse kusura bakmasın. Burada özellikle tarımsal üretimin yoğun yapıldığı yerlerden gelen milletvekili arkadaşlarım var. Üreticiler bu fiyatlarla, hele hele mal müdürlüklerinin, defterdarlıkların yüksek rayiç bedel tespitiyle bu arazilerini, yani üzerinde tarımsal faaliyet yaptıkları hazineye ait arazileri alma şansına sahip değiller. Dolayısıyla, bunlar daha çok bu hak sahiplerinin değil, rant sahiplerinin eline geçecek. Buradan uyarmak istiyorum, tutanaklara bu söylediklerimin geçmesini istiyorum. Umut ediyorum, önümüzdeki süreçte biz yanılırız, gerçek hak sahipleri, hem 2/B alanlarında hem de üzerinde tarımsal faaliyet olan hazine arazilerinde hak sahipleri bu alanları alırlar ama böyle olmayacak, tekrar söylüyorum.
Ayrıca, çok enteresan bir durum var. Sayın Orman ve Su Bakanı Orman Genel Müdürlüğü lehine muhalefetin vermiş olduğu tüm önergeleri reddetti. Bu, gerçekten yaman bir çelişki. Bakın, şimdi, bu uygulamadan elde edilecek gelirin sadece ve sadece yüzde 10'luk kısmı Orman Genel Müdürlüğüne aktarılacak.
MEHMET ŞANDIR (Mersin) - Yüzde 10 da değil, yüzde 3.
VAHAP SEÇER (Devamla) - Sayın Şandır, oraya geleceğim.
Bu toplam gelirin yüzde 10'uyla yeni orman alanları yaratılacak, orman köylüsü kalkındırılacak, 2/A alanlarının, 2/B alanlarının en az 2 katı verimsiz ormanlar ihya edilecek vesaire vesaire. Şimdi, Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olduk. Ne oldu? Buraya geldi, bu uygulamadan elde edilecek gelirin yüzde 3'lük kısmı da şimdi Vakıflar Genel Müdürlüğüne gidecek. Gerçekten hayret ediyorum. Yani böyle bir şey olabilir mi? Burada Sayın Orman ve Su Bakanı kendi Genel Müdürlüğüne, kendine bağlı Genel Müdürlüğe bu uygulamadan daha çok gelir için uğraşması gerekirken buna aykırı tavır içerisinde oluyor. Bunu anlamam mümkün değil.
Ayrıca, umut ediyorum, bu düzenleme -bütün gruplar emek verdi ama- Anayasa duvarına çarpmaz, bütün bu emeklerimiz boşa gitmez diyorum, hepinize saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından alkışlar)