| Konu: | KATMA DEĞER VERGİSİ KANUNU İLE BAZI YATIRIM VE HİZMETLERİN YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ ÇERÇEVESİNDE YAPTIRILMASI HAKKINDA KANUN VE KAMU İHALE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 82 |
| Tarih: | 22.03.2012 |
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Bakan, biraz evvel yolcu taşımalarından örnekler verdim, şimdi yük taşımalarından örnek vermek istiyorum:
Yine 1980 yılı deniz yolu 16,1; 2000 yılı 7,1; 2010 yılı 5,1.
Demir yolu: 1980 yılı 10,6; 2000 yılı 5,3; 2010 yılı 5,3.
Kara yolu: 1980 yılı 73,3; 2000 yılı 87,5; 2010 yılı 89,5.
Hava yolu: 1980 yılı 0,080; 2000 yılında 0,2; 2010 yılında 0,1.
Burada da görüldüğü gibi, yük taşımasında kara yolunun ağırlığı artmış, demir yolu, hava yolu ve deniz yolu tamamen bitme noktasına gelmiş ki, demir yollarının durumu hepten içler acısı.
Bu arada, ben traversler konusundan bahsetmek istiyorum. Afyon ve Sivas'ta 900 bin adet kapasite varken bu fabrikalar çalıştırılmayarak, tek fabrika çalıştırılarak B-75 ve B-50'lik traversleri üreten bu fabrikaların aynı zamanda hızlı tren için de travers üretme yetenekleri olduğunu biliyorum. Fakat bu traversler başka bir?
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)