GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: KATMA DEĞER VERGİSİ KANUNU İLE BAZI YATIRIM VE HİZMETLERİN YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ ÇERÇEVESİNDE YAPTIRILMASI HAKKINDA KANUN VE KAMU İHALE KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:82
Tarih:22.03.2012

MHP GRUBU ADINA ALİM IŞIK (Kütahya) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; hepinizi saygıyla selamlıyorum.

Görüşmekte olduğumuz 194 sıra sayılı Kanun Teklifi'nin 4'üncü maddesi üzerine grubum adına söz aldım.

Değerli milletvekilleri, tabii bu madde kanunun yürürlük tarihinden önce uygulamaya geçememiş ama bu konuda uygulanması amaçlanan projelerin de kanun kapsamına alınmasıyla ilgili bir maddedir, bunun yerinde bir değişiklik olduğunu ifade etmek istiyorum. Ancak, kanunun geneli ve önceki maddelerle ilgili eleştirilere aynen katıldığımı da ifade etmek istiyorum.

Bu vesileyle, söz konusu kanun kapsamında değerlendirilecek ve finans bulmada sıkıntı duyulan yüksek finans ihtiyacı bulunan projelerle ilgili olarak Türkiye'de şimdiye kadar yapılan yatırımlar içerisinde acaba Kütahya ili ne kadar yararlandı, söz konusu projelerden Kütahya hakkına düşeni alabildi mi, onları sizlerle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle, Sayın Bakana dün sormuş olduğum bir soru üzerine verdiği cevapta, geçen yıl Kütahya'ya çok fazla yatırımlar yapıldığını ve yollarının açıldığını ifade etti. Kendisine teşekkür ediyorum katkılarından dolayı, hiç olmazsa açıldı.

Sayın Bakanım, şimdi elimde sizin Bakanlığınızın çok güzel reklamlarının yer aldığı ve milletvekillerine de dağıttığınız Ulaşan ve Erişen Türkiye 2011 Raporu var, ondan biraz sonra neler aldığımızı söyleyeceğim ama ondan önce, 2003-2011 döneminde yani Adalet ve Kalkınma Partisi hükûmetlerinin bulunduğu dönemde yıllar itibarıyla Devlet Planlama Teşkilatının resmî verilerine göre, illere ve sektörlere göre dağıtılan yatırım paylarının özetini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Bu dönemde ulaştırma ve haberleşme sektörüne toplam, 2003-2011 döneminde, 64 milyar 383 milyon 48 bin TL'lik ödenek ayırmışsınız, yatırım yapmışsınız; bunun 50 milyon 280 bin TL'si Kütahya'ya ayrılmış. Dolayısıyla, Kütahya'nın nüfusu ve alması gereken, herkese eşit dağıtım yapıldığında üzerine düşen payıyla kıyasladığımız zaman Kütahya'mızın yaklaşık Türkiye nüfusunun yüzde 1'inden bugünlerde binde 8'ine düştüğünü ama ortalama bu dönemde binde 9 dolayında pay alması gerektiğini dikkate alırsak, şu anda almamız gereken payın -ulaştırma ve haberleşme sektörü için söylüyorum- sadece on birde 1'ini Kütahya'ya vermişsiniz; geriye kalan 10 birimlik hakkını hangi illere dağıttığınızı siz bizden iyi biliyorsunuz, onları, diğer illerimizin milletvekillerine saygısızlık olmasın diye söylemiyorum ama biz 11 almamız gerekirken sadece 1'ini almışız.

Şimdi, bu kanun kapsamındaki projelerden pay alacak, özellikle yüksek hızlı tren ve otoyol projeleriyle ilgili Kütahya'nın unutulduğunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Değerli milletvekilleri, söz konusu, Ulaştırma Bakanlığımızın projelerinin yer aldığı kitapçığın 39'uncu sayfasında 2023 yılı hedeflenen otoyollar var. Bu otoyollar içerisinde Ankara-İzmir ve Antalya-İstanbul otoyolunun geçmesi gereken yerin Kütahya olması gerekirken maalesef -büyüterek gösteriyorum- Sayın Bakanım, sayın milletvekilleri; Kütahya bu projelerde unutulmuştur. Yüksek hızlı tren projeleri yine aynı kitapçıkta yer almış ve büyüterek yine çıkarttım, Antalya-İstanbul, Ankara-İzmir hattı üzerinde Kütahya tam kesişim noktasında olmasına rağmen maalesef bu projelerde yine unutulmuştur.

Şimdi, özellikle Afyon, Uşak, Manisa ve Eskişehir milletvekillerimizi kutluyorum, onları tebrik ediyorum, teşekkürlerimi sunuyorum, kendi illerinin hakları olan payı almak için bu hızlı tren ve otoyol projelerini kendi illerinden geçirttiler, benim partimin milletvekillerinin bulunduğu bu illerdeki milletvekillerimi de kutluyorum ancak Kütahya ilinin iktidar partisi milletvekili arkadaşlarım size olan nezaketinden ve parti disiplininden dolayı, buraya gelip "Sayın Bakanım, Kütahya'nın hakkını yediniz." demiyorlarsa, bunu sizin duymazlıktan gelmenizi anlayamıyorum. Eminim, biraz sonra, bu salonda varlarsa, o milletvekillerinden bir tanesi çıkacak, bu projelerin Kütahya'dan geçmesi gerektiğini size bir de onlar söyleyeceklerdir.

Bakınız, Sayın Bakanım, bu kavşak il Kütahya'dır. Şimdi, otoyolu Afyon'a, Uşak'a veriyorsunuz, amenna ama hızlı treni de oradan verirseniz? Bu il bu ülkenin ili değil mi?

Dolayısıyla, ben Kütahya milletvekili olarak sizin duyarlılığınıza inanıyorum. Antalya-İstanbul -hadi öbürlerinin projeleri bitti- hattındaki hızlı tren projesinin mutlaka Kütahya merkezden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu tadilatı sizden özellikle Kütahya milletvekili olarak bir kez daha istirham ediyorum. Kütahya'yı unutamazsınız.

Kütahya, son AKP iktidarları döneminde yüzde 14 oranında oy kaybetti ve bir milletvekili kaybetti, bu göç devam ediyor. Türkiye'nin nüfusu yüzde 10 artarken, Kütahya ilinin nüfusu yüzde 14 oranında azalmış ve bu göç durdurulamıyorsa, bunun en önemli sebeplerinden birisi bu projelerden nasibini alamamış olmasıdır.

Sayın Bakanım, yine sizin döneminizde, dokuz yıl öncesine gitmiyorum, dört yıl öncesine kadar Kütahya'dan geçen, Aydın-İstanbul arasındaki güzergâhta çalışan Pamukkale Ekspresi kaldırıldı. Yine dört yıl öncesine kadar Kütahya'dan geçen, Antep-İstanbul arasında sefer yapan Toros Ekspresi kaldırıldı. İki yıl öncesine kadar Kütahya'dan geçen, Kütahya-Balıkesir arasında çalışan bölgesel ekspres kaldırıldı. İki yıl öncesine kadar çalışan, Ankara-İzmir hattındaki istikamette görev yapan Dokuz Eylül Ekspresi kaldırıldı. Bunların hepsinin gerekçeleri, bu güzergâhlardaki yol bakım çalışmaları, katılıyorum teknik olarak ama bunların yerine alternatif konmadı. Sayın Bakanım, şu anda bu bölgelerde trenlerden yararlanan vatandaşlarımızın hepsi mağdur, hepsi çocuklarını okullara, işe gönderemiyor.

Daha devam ediyorum: Şubat ayı sonu itibarıyla, Ankara-İzmir arasında çalışan İzmir Mavi ve Karasi Ekspresleri kaldırıldı. Yine Kütahya-Manisa arasında, o bölgede çalışma, kara yolu bağlantısı da olmadığı, otobüs de çalışmadığı için bu bölgedeki birçok insanımız mağdur edildi. Konya-Kütahya-İstanbul arasında çalışan Meram Ekspresi yine şubat ayı itibarıyla kaldırıldı.

Şimdi, Kütahyalı ne yapsın? Yani size oy verdiyse, bu İktidara destek olduysa zulüm görmek için mi bu desteğini yaptı? Dolayısıyla, size, özellikle duyarlı ve Kütahya'nın en önemli problemlerinden birisi olan ulaştırma problemlerinden sorumlu Bakan olmanız nedeniyle "Bu kapsamda değerlendirilecek projelerde lütfen Kütahya'yı unutmayınız." diyorum.

10 birimlik payımızı hangi illere verdiyseniz hiç olmazsa bu bakanlık döneminizdeki birkaç yıllık önümüzde kalan sürede bu haklarımızı o illerden alıp lütfen Kütahya'ya iade ediniz. Kütahya, maalesef, ulaştırmada sınıfta kaldı ama sizin iyi hizmetler yaptığınızı, iyi projeler yaptığınızı da biliyoruz. Dolayısıyla, bu kapsamda ilimizin ulaştırma problemlerinin çözümü konusunda sizlerin desteğine ihtiyacımız olduğunu ifade etmek istiyorum.

Özellikle, Eskişehir-Kütahya-Antalya yolu Kütahya Organize Sanayinin yakınından geçiyor, bunun mutlaka merkezden geçirilmesi gerekiyor. Bu güzergâhlarda, bor başta olmak üzere birçok, maden taşımada kullandığımız söz konusu seferlerin, derhâl, yerine ya alternatiflerinin ya da bir an önce bu çalışmaların bitirilerek yeniden konulması ve bu insanlarımızın mağduriyetinin giderilmesini talep ediyorum.

Bu projeler, evet, kâğıt üzerinde çok güzel olabilir ama benim ilime bir şey katmıyorsa, bu kanunlardan Kütahya kendine düşen nasibini alamıyorsa bunların hiçbir anlamı olmadığını ifade etmek istiyorum.

Dolayısıyla, iktidar partisi milletvekili arkadaşlarımdan hiç olmazsa bir tanesinin, bir kez olsun gelip buradan bu doğru sözleri teyit ettiğini ifade etmesini talep ediyor, hepinize saygılar sunuyorum. (MHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Işık.

ÜNAL KACIR (İstanbul) - Soru önergesi ver!

ALİM IŞIK (Kütahya) - Sayın Başkanım, 100 tane soru önergesi veririm size!