GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: 375 SAYILI KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME İLE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TEKLİFİ
Yasama Yılı:2
Birleşim:48
Tarih:05.01.2012

CHP GRUBU ADINA FERİT MEVLÜT ASLANOĞLU (İstanbul) - Sayın Başkan, çok değerli milletvekilleri, değerli arkadaşlarım; kanun hükmünde kararnameyle her şeyi düzeltmeye kalktınız "eşit ücret, eşit hak" diye. Komisyonda dedik ki: "Bir şeyleri bozmayasınız." Tüm komisyon üyeleri burada. "Acaba kanun hükmünde kararnameyle bozduğunuz şeyler var mı?" "Kesinlikle yok." denildi. Arkasından, bir ay geçmeden -nerede hak mağduriyeti varsa biz mağdur olanın yanındayız. Hiç bunda şüpheniz olmasın. Bir hak mağduriyeti varsa mağduriyetin yanında oluruz- dediler ki: "Bu kararnameyle TOKİ çalışanlarının hak mağduriyeti var." Baş tacı? "Kimsenin hakkı yenmesin, kimse mağdur olmasın." dedik ama aynen şu soruyu sorduk: "Acaba kararnameyle bozduğunuz başka hak mağdurları var mı?" "Kesinlikle yok." denildi. Herkes burada. Hükûmet oradaydı. Şimdi bakıyoruz ki yeni bir madde. Burada Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu... Ya biz bunu size sorduk, "Yok" dediniz. Niye getiriyorsunuz o zaman? O gün niye getirmediniz? Ben bunu takdirlerinize sunuyorum.

Ben hâlâ şunu soruyorum: Acaba kanun hükmünde kararnamelerle başka hak mağdurları var mı, yok mu? Ben sizin yerinizde olsam bu kanunu çekerim. Başka hak mağdurları olup olmadığına bakar? Eğer varsa düzeltmek bizim görevimiz. Kimsenin hakkının yenmesini, kimsenin mağdur olmasını istemiyoruz. Gelin, hep beraber mağduriyeti giderelim. Gidermeyelim demiyoruz ama yarın bir başkası gelecektir.

Peki, dün TOKİ'nin hak mağduriyetini onardınız. Bugün bu maddeyle Tasarruf Mevduatı Sigortasının hak mağduriyeti var diye? Bilmiyoruz, inceleyemedik. Bilmiyoruz var mı, yok mu. Açık söylüyorum, var mı, yok mu bilmiyoruz. Yeni önerge geldi, araştıramadık. Hak mağduriyeti var mı, yok mu bilmiyoruz. Bilmediğimiz bir şeyden getirip burada, bir dayatmayla bu Meclise dayatılmasını da kabullenemiyorum. Önce izah edin bize. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fon'undaki? Örneğin TOKİ'yi izah ettiler, dediler ki: "Burada bir mağduriyet vardır." Biz de inandık, mağdur olduğunu biz de gördük. Ama şimdi bir başka önergeyle, ek maddeyle Tasarruf Mevduatı Sigorta? Bilmiyoruz acaba başkaları da var mı. Hadi bu ikisini düzelttiniz. Diyelim ki TOKİ'nin de hak mağduriyeti, Tasarruf Mevduatı Sigortasının da hak mağduriyeti var. Gidermek bizim görevimiz. Peki, başka olanlar varsa, onlar bu kanun esnasında gündeme gelmezse ömrübillah bekleyecekler mi? Onlar ne zaman gelecek?

Sayın Başkanım, biraz sonra bir önergemiz var. Diliyorum ki bu Komisyon aynı hassasiyeti orada gösterir. Türkiye Büyük Millet Meclisi bütçesi görüşülürken Sayın Başkana, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanına -aynen sorduk- "Bu kararnamelere, ola ki, Türkiye Büyük Millet Meclisi girecek mi?" diye sorduk, "Kesinlikle, hayır." dedi. Tutanaklarda var.  Aradan iki gün geçti, Türkiye Büyük Millet Meclisi de kararname içine alındı!

Arkadaşlar, Türkiye Büyük Millet Meclisi bir yasama organıdır, yürütme organıyla hiçbir bağı yoktur. Yürütme organı kendi kararnamesini kendisi düzenleme yetkisini almışsınız. Esas yasa burada yapılır. Buradan kaçırdınız. Peki, Türkiye Büyük Millet Meclisinden ne istediniz? Yürütme organı, yasama organının yetkisine nasıl müdahale etti? Yıllardan beri -Anayasa'da belli- Türkiye Büyük Millet Meclisi yapısı olarak yürütme organıyla hiçbir bağlantısı olmayan, tamamen yasama organıdır. O zaman bu Anayasa'ya aykırıdır. Türkiye Büyük Millet Meclisinin kanun hükmünde kararname içine alınması Anayasa'ya aykırı bir maddedir. Önerge burada. Meclis hepimizin Meclisi. Bu Meclis kendi yasama organı. Kendi yasamasını kendi tayin eder, kendi çalışanlarının, kendi bürokratlarının düzenlemesini kendi yapar. Daha bir ay önce buradan bir teşkilat yasası geçirdik. Orada, yine, kararname hükmü içine alacaksanız teşkilat yasasını bize niye hazırlattınız? Niye komisyonda, burada günlerce bizi meşgul ettiniz? Mademki kararnamenin içine alacaktınız niye yaptınız? Onu da geciktirdiniz, on beş gün sonra gönderdiniz Sayın Cumhurbaşkanına. Gelin, aynı komisyon aynı duyarlılığı, Türkiye Büyük Millet Meclisinin onuru için, Türkiye Büyük Millet Meclisi bir yasama organı olduğu için, kendi hak ve hukukunu kendi koruyacağı için, mutlaka Türkiye Büyük Millet Meclisinin de kararname hükmünün dışına çıkması gerekir. Bu, Meclis iradesindedir. Meclis iradesi yürütmenin iradesinin altına giremez ama girmiştir. Ben, Sayın Komisyondan acaba bir sonraki maddede aynı duyarlılığı? Türkiye Büyük Millet Meclisinin bir anayasal kurum olmasına rağmen, Anayasa'da maddeleri açık olmasına rağmen kanun hükmünde kararname içine alınmasını, biz milletvekilleri olarak içimize nasıl sindiririz? Ben içime sindiremiyorum.

Sayın Başkanım, değerli komisyon üyeleri; Türkiye Büyük Millet Meclisinin onurunu ve hükmi şahsiyetini kararname dışına çıkarmak bu Meclisin görevidir. Aynı hassasiyeti orada bekliyorum.

Hepinize saygılar sunarım. (CHP sıralarından alkışlar)

BAŞKAN - Teşekkür ederim Sayın Aslanoğlu.