| Konu: | SÖZLÜ SORU ÖNERGELERİNE VERİLEN CEVAPLAR |
| Yasama Yılı: | 3 |
| Birleşim: | 98 |
| Tarih: | 30.04.2013 |
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Eskişehir) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; sözlü sorularınızı cevaplandırmak üzere söz aldım.
Önce, doğrudan doğruya Millî Eğitim Bakanlığıyla ilgili olmamakla birlikte, gündemin ilk sırasından yer alması hasebiyle Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün Dışişleri Bakanımız Sayın Ahmet Davutoğlu'na yöneltmiş olduğu (6/79) esas numaralı sözlü soru önergesini cevaplandırıyorum: Ülkemizde iltica, sığınma talebinde bulunan yabancıların yaşamlarını kolaylaştırmak üzere, ihtiyaç sahibi olan başvuru sahiplerine kendi hayatlarını idame ettirene kadar, geçici olarak imkânlar ölçüsünde düzenli bir şekilde yapılabilmesi için, ikamet ettiği illerde, yılda en az bir defa valiliğin koordinesinde emniyet müdürlüğü, Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı, sosyal hizmetler, belediye, millî eğitim, sağlık, İŞKUR, varsa bölge çalışma müdürlüğü ile ilgili diğer kurum ve kuruluşlarla toplantılar düzenlenmektedir. Toplantılarda, başvuru sahipleri, sığınmacı ve mültecilere yönelik sağlık yardımı, eğitim olanakları, beceri ve mesleki eğitim, kültür, sosyal ve psikososyal destekler, hukuki yardım, çalışma ve istihdam konuları ele alınmakta ve kendilerine yardımcı olunmaktadır.
Sosyal Dayanışma ve Yardımlaşma Vakfı, Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, belediyeler, Kızılay ve özel kurum ve kuruluşlarla STK'lar tarafından gıda, yakacak, nakit para, yiyecek ve giyecek gibi nakdî ve ayni yardımlar ihtiyaç sahibi, iltica, sığınma başvuru sahibine aynen Türk vatandaşlarına olduğu şekilde dağıtılmaktadır. Valilikler kanalıyla sağlanan yardımlar illerin imkânları ölçüsünde şekillenmektedir. 2012 yılında 5 milyon 151 bin 579 Türk lirası değerinde yardım yapılmıştır.
222 sayılı Eğitim Kanunu ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu eğitim çağındaki bütün çocukların ilk ve orta öğretimini zorunlu kılmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığının 2010/48 sayılı Genelgesi'yle eğitim çağındaki sığınmacı, mülteci ve iltica-sığınma başvuru sahiplerinin bu hakka erişimleri yeniden düzenlenmiştir. İlk ve ortaöğretim sonrasında eğitime devam etmek isteyenler ise yabancılar hakkındaki genel hükümlere tabidir.
Ülkemizden iltica-sığınma talebinde bulunan 18 yaş altındaki refakatsiz çocuklar Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı yurtlarında kalmaktadır. Diğer taraftan, kadının toplum ve aile içerisindeki statüsünün yükseltilmesine yönelik programlar çerçevesinde aile içi şiddetin önlenmesine yönelik rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilmesi, toplumsal ve ekonomik değişimlere uyumu konularında iltica-sığınma başvuru sahiplerine ve çocuklarına yönelik yardımcı olunması ve bu konularda hizmet verilmesi amacıyla 2006 yılında mülga Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, aile ve toplum danışma merkezleriyle iş birliği genelgesi ve iltica-sığınma başvuru sahibine kişisel gelişim, toplumsal yaşam, dil, sanat, iletişim, tarih, coğrafya, kültür, serbest etkinlik konularındaki faaliyetlerden yararlandırılması amacıyla 2006 tarihinde Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfıyla iş birliği genelgesi yayımlanmıştır.
2008 yılında çıkarılan 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 60'ıncı maddesinin (1)'inci fıkrasının (c) bendinin 2 numaralı alt bendine "sığınmacılar, mülteciler" de eklenerek primleri devlet tarafından karşılanmak üzere genel sağlık sigortası kapsamında sigortalı sayılmışlardır.
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamına alınan sığınmacı ve mültecilerin dışında kalan iltica-sığınma başvuru sahibi -statü almamış başvuru sahipleri- için sağlık hizmetlerinden ve diğer yardımlardan ne şekilde faydalanacaklarını belirlemek üzere Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü tarafından 20/5/2009 tarih ve 8237 sayılı Genelge yayınlanmıştır.
Ülkemizde yalnızca Yozgat ilinde bir adet 100 kişi kapasiteli, giriş-çıkışların serbest olduğu misafirhane bulunmakta olup burada talepleri doğrultusunda, dışarıda geçinemeyecek durumda olan, durumları hassasiyet arz eden, yalnız çocuklu bayan, yalnız çocuklu erkek veya hamile bayan gibi gruplardan olan iltica-sığınma sahiplerinin kalmasına olanak sağlanmaktadır. Refakatsiz küçükler, bakıma muhtaç yaşlılar ve özürlüler Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı merkezlerde barındırılmaktadırlar.
İçişleri Bakanlığımızca yürütülen 2007 IPA Sözleşmesi kapsamında, Mülteci ve Sığınmacılar İçin Kabul, Tarama ve Barınma Merkezlerinin Tesisi Projesi altında 6 farklı ilimizde -İzmir, Kayseri, Gaziantep, Erzurum, Van ve Kırklareli- her biri 750'şer kişi kapasiteli, toplam 6 adet merkezin yapım ihalesi gerçekleştirilmiş ve 2014 yılında faaliyete geçmesi planlanmıştır.
Ülkemizden iltica-sığınma başvurusunda bulunan yabancıların -101 ülkeden toplam 54.189 kişi- uyruklarına göre dağılımları cetvellenmiştir.
1951 Cenevre Sözleşmesi kapsamında uluslararası korumaya ihtiyacı olduğu için Avrupa ülkelerinden Türkiye'ye gelen ve iltica talebinde bulunan yabancılar, eğer sözleşmenin 1'inci maddesindeki "mülteci" tanımına giren kriterlere sahipse ülkemiz tarafından bu kişilere "mülteci" statüsü tanınır ve böylece uluslararası koruma altına alınır. Bunların Türkiye'de daimi olarak ikametlerine izin verilmektedir.
Avrupa dışından gelen başvuru sahibi, eğer 1951 Cenevre Sözleşmesi'nin 1'inci maddesindeki "mülteci" tanımına giren kriterlere sahipse ülkemiz tarafından bu kişilere "sığınmacı" statüsü tanınmakta, üçüncü bir ülkeye yerleştirme işlemleri Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği tarafından yürütülmekte olup, yerleştirme işlemleri ülkelerin kotaları çerçevesinde ortalama altı ay ile iki yıl arasında değişmektedir.
Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/2645) ve (6/2647) esas numaralı sözlü soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Adana Valiliğince konuya ilişkin olarak, şehir merkezlerine uzak olan okullarda lojman olmadığı için öğretmenlerin gidiş gelişlerinde sıkıntı çektikleri yönünde herhangi bir müracaatta bulunulmadığı; Feke ilçesi Oruçlu köyü ilköğretim okuluna 2011, Saimbeyli ilçesi Aksaağaç köyü ilköğretim okuluna 2012 yatırım programı çerçevesinde lojman yaptırıldığı, 2013 yılı yatırım programındaysa köy okullarına yönelik lojman yapımının bulunmadığı; ilde görme, işitme, hafif düzeyde zihinsel engelliler, otizmle özel yeteneklilere yönelik 13 özel eğitim okul ve kurumu ile 3 rehberlik ve araştırma merkezinin faaliyet göstermekte olduğu; engelli öğrencilere yönelik engel durumlarına göre eğitim hizmeti verecek okul açılmasının planlandığı, Yüreğir ilçesine otistik çocuklar eğitim merkezi yapım işinin ise yatırım programında olduğu ve inşaatına başlanacağı belirtilmektedir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1094) ve (6/1097), Bursa Milletvekili Sayın İsmet Büyükataman'ın (6/2862) ve (6/3067) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumu yöneticiliklerine atama ve yer değiştirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenleyen Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği 28/02/2013 tarihli ve 28573 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu yönetmelik hükümlerine göre, eğitim kurumu müdürleri, yazılı sınav sonucu Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunca sözlü sınava alınarak 100 tam puan üzerinden değerlendirilmekte olup 70 puan alan adaylar başarılı sayılmaktadır. Bu sınav sonucuna göre her eğitim kurumu için belirlenen ve valiliğe sunulan 3 adaydan uygun görülen aday vali tarafından atanmaktadır. Yine yönetmelikte, müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarından bulundukları eğitim kurumunda sekiz yıllık çalışma süresini tamamlayan yöneticilerin görev yerlerinin değiştirilmesi öngörülmüştür. Engelli yöneticiler de çalışma süresine bağlı yer değiştirme kapsamında yer almaktadır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/2118) ve (6/2277), Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/2158), Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2223) ve Ankara Milletvekili Sayın Özcan Yeniçeri'nin (6/2757) esas numaralı sözlü soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum.
Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri dayanak alınarak hazırlanan Öğretmenlerin Özür Durumuna Bağlı Yer Değiştirme Kılavuzu doğrultusunda, 2012 yılı özür durumuna bağlı yer değiştirme döneminde eş durumu özründen il içi ve iller arası başvurusu onaylanan öğretmen sayısı 43.619, il içi ve iller arası yer değişikliği ataması gerçekleştirilen öğretmen sayısı ise 37.844'tür.
2013 yarıyıl tatili özür durumuna bağlı yer değiştirme döneminde Bakanlığımıza bağlı resmî okullarda görev yapan öğretmenlerin iller arası ve il içi eş durumu, sağlık durumu, genel ve özel hayatı etkileyen nedenlere bağlı yer değişikliği işlemleri Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. İller arası özür durumuna bağlı yer değişikliği talebinde bulunan öğretmenlerin 31 Ocak-6 Şubat 2013 tarihlerinde iki aşamada elektronik ortamda başvuruları alınmış ve atamaları 8 Şubat 2013 tarihinde sonuçlandırılmıştır. Öğretmenlerin özür durumuna bağlı il içi yer değişikliğine yönelik olarak ise 11-28 Şubat tarihleri arasında il millî eğitim müdürlüklerince belirlenen takvim çerçevesinde başvurular alınmış ve 28 Şubat tarihi itibarıyla tüm illerimizde yer değiştirme işlemleri tamamlanmıştır.
2012-2013 eğitim öğretim yılında Türkiye genelindeki toplam 59.859 okuldan 15.176'sında ikili öğretim uygulaması yapılmaktadır.
Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında kendisi ve eşi öğretmen olarak görev yapan öğretmenlerin ikamet ettikleri adres bilgilerine ancak atama ve yer değiştirme dönemlerinde yaptıkları başvurular sonucunda ulaşılabilmektedir. Diğer taraftan, Bakanlığımız bütçesinde yer alan ödenekler Maliye Bakanlığınca üçer aylık dönemler hâlinde serbest bırakılmakta olup bu işlemin ardından okullara ödenekler gönderilmektedir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1510) ve (6/1522) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Kurum açılması ve kapatılmasına ilişkin esaslara göre, bir yerleşim biriminde lise açılabilmesi için okulun açılacağı yerleşim birimi merkez nüfusunun 10 bin veya ilçeye bağlı çevre ve köyleri ile birlikte en az 20 bin olması şartı aranmaktadır. Kahramanmaraş ili Göksun ilçesi Büyükkızılcık beldesinin 2011 yılı merkez nüfusu 5.095, Andırın ilçesi Boğazören köyünün merkez nüfusu 492 olduğundan okul açılması için gerekli şartları taşımamaktadır.
Sayın Mesut Dedeoğlu'nun bu sorusuna verdiğim cevaptaki bu koşulu bütün milletvekili arkadaşlarımın dikkatine bir kere daha arz etmek istiyorum: Bir yerleşim biriminde lise açılabilmesi için okulun açılacağı yerleşim birimi merkez nüfusunun 10 bin veya ilçeye bağlı çevre ve köyleriyle birlikte en az 20 bin olması şartı aranmaktadır. Yani, bunun altındaki nüfusa sahip olan yerler için lise açılma teklifinin değerlendirmeye alınmadığını söylemiş oluyoruz.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/2214) ve (6/2287) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlere imzalattırıldığı belirtilen taahhütnameyle ilgili herhangi bir bilgi ve belge bulunmamaktadır. Ayrıca, Bakanlığımızda, sabahları okunan andın kaldırılması yönünde herhangi bir çalışma bulunmamaktadır.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1329), (6/1331), (6/1501), (6/1505), (6/1506) ve (6/1513) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum: Kahramanmaraş Valiliğince, konuya ilişkin olarak, ilde; eğitilebilir zihinsel engelliler, öğretilebilir zihinsel engelliler, işitme engelliler ve görme engelliler için eğitim veren birer okulun bulunduğu; bunun yanında, 2 derslikli otistik çocuklar eğitim merkezi, 6 derslikli eğitilebilir çocuklar için iş okulu ve 8 derslikli işitme engelliler meslek lisesi yapımının 2013-2015 yatırım programına alındığı; Pazarcık ilçesine Anadolu öğretmen lisesi yapımının haziran ayında 2014-2016 yılları için e-yatırım modülünden teklif edileceği; Pazarcık ilçesi Çamlıtepe Mahallesi'nde bulunan öğrencilerin 700 ila
Diğer taraftan, Türkiye genelinde 2012 yılında özel eğitim kurumlarının yapımları için toplam 18 milyon 800 bin Türk lirası ödenek kullanılmıştır. Özel eğitim kurumlarının altyapı düzenlemeleri ve onarımları için 12 milyon 412 bin 867 Türk lirası ödenek harcanmıştır. 2013 yılında özel eğitim kurumlarının yapımı için toplam 16 milyon 265 bin Türk lirası ödenek genel bütçeden, 45 milyon Türk lirası ödenek 1111 sayılı Askerlik Kanunu'nun geçici 46'ncı maddesinden elde edilecek gelirlerden olmak üzere toplam 61 milyon 265 bin Türk lirası ödenek planlanmıştır. 2013 yılı onarım ödeneği planlaması ise 2 milyon 695 bin 516 Türk lirasıdır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/716) ve (6/773) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:
Bakanlığımızca Kars ilindeki ilköğretim okulları donatımı için 2012 yılında 346 bin 200 Türk lirası ödenek gönderilmiş olup 2013 yılında ise 260 bin Türk lirası ödeneğin gönderilmesi planlanmıştır. Ayrıca, 1-5 ve 1-8'inci sınıflar için 19 ilköğretim matematik takımı, 4-5 ve 4-7'nci sınıflar için 19 ilköğretim sosyal bilgiler takımı, 27 fen ve teknoloji ders araçları takımı, 43 matematik ders araçları takımı, 83 sosyal bilgiler ders aracı takımı, muhtelif haritalar ilköğretim okullarının ihtiyaçlarını karşılamak üzere Kars iline gönderilmiştir.
Bakanlığımızca, 2013 yılı atama döneminde Bakanlığımıza ayrılacak kadro ölçüsünde ve illerin ihtiyacı oranında öğretmen atamaları yapılacaktır. Öğretmen ihtiyacının karşılanamadığı durumlarda eğitim öğretimin aksatılmadan yürütülebilmesi bakımından valiliklerce ücretli öğretmen görevlendirilmesi yapılabilmekte olup dolayısıyla öğretmensiz eğitim kurumu bırakılmamaktadır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/774), (6/1060), (6/2187), (6/2742), (6/2743), (6/2750) ve (6/2874) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:
Bakanlığımız tarafından Batman iline 1 milyon 518 bin 100 Türk lirası, Siirt iline 395.200 Türk lirası, Van iline ise 1 milyon 57 bin Türk lirası ödenek ilköğretim okullarının donatımı için gönderilmiştir. Ayrıca, Batman iline 11, Siirt iline 23 ve Van iline 27 ilköğretim matematik takımı; Batman iline 11, Siirt iline 23 ve Van iline 27 ilköğretim sosyal bilgiler takımı, ilköğretim okullarının ihtiyaçlarını karşılamak üzere Batman, Siirt ve Van illerine gönderilmiştir.
Batman Valiliğince konuya ilişkin olarak söz konusu araç gereçlerden bilgisayar, harita, öğretmen masası ve laboratuvar malzemesi sıkıntısının olmadığı belirtilmektedir.
Siirt Valiliğince konuya ilişkin olarak bilgisayar, harita ve öğretmen masası ihtiyacının olmadığı, laboratuvar ihtiyaçlarının karşılandığı belirtilmektedir.
Van Valiliğince konuya ilişkin olarak ilköğretim okullarının araç gereç, bilgisayar, harita, öğretmen masası ve laboratuvar malzemesi ihtiyaçlarının tamamının karşılandığı; rehber öğretmen ihtiyacı bulunan okulların bu yöndeki ihtiyacının, mevcut öğretmenlerden görevlendirme yapılarak rehberlik hizmetlerinin aksatılmadan yürütüldüğü belirtilmektedir.
Elâzığ Valiliğince konuya ilişkin olarak okullardaki öğretmen norm kadro sayıları dikkate alınarak bu yönde görülen ihtiyaçların ildeki rehberlik ve araştırma merkezindeki görevli, rehberlik ve psikolojik danışma hizmeti veren öğretmenlerden faydalanılarak okullardaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin eksiksiz bir şekilde yürütüldüğü belirtilmektedir.
Gümüşhane Valiliğince konuya ilişkin olarak, il genelinde 66 rehber öğretmen norm kadrosunun 54'ünün dolu bulunduğu, ilde 22.157 öğrencinin eğitim öğretim gördüğü ve 1 rehber öğretmene düşen öğrenci sayısının 410 olduğu belirtilmektedir yani çok yetersiz maalesef.
Bayburt Valiliğince konuya ilişkin olarak ilde rehber öğretmen normu bulunmayan okullara görevlendirmeler yapılarak rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin aksatılmadan yürütüldüğü belirtilmektedir.
Kilis Valiliğince konuya ilişkin olarak il merkezi ve ilçelerle köylerdeki okullarda ilk yardım setlerinin bulunduğu, bu nedenle konuyla ilgili herhangi bir yeni çalışmanın yapılmadığı belirtilmektedir.
Diğer taraftan, Bakanlığımızca bütçe kanunlarının verdiği yetki yanında Bakanlar Kurulunca Bakanlığımıza tahsis edilen ve Maliye Bakanlığınca kullanım izni verilen toplam öğretmen kadroları illerin öğretmen ihtiyaç oranları dikkate alınarak il millî eğitim müdürlüklerine dağıtılmakta, il millî eğitim müdürlükleri kendi illerine ayrılan kontenjan ölçüsünde atama yapılacak alanlarla bu alanlara atanacakların istihdam edileceği eğitim kurumlarını belirlemekte, bu eğitim kurumları atama ve yer değiştirme dönemlerinde sisteme yansıtılarak atanacak ya da yer değiştirecek öğretmen adaylarının veya öğretmenlerin tercihlerine sunulmaktadır. Belirlenen bu kadrolara Talim ve Terbiye Kurulunun 7/7/2009 tarihli ve 80 sayılı Kararı ile Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik, 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname çerçevesinde yapılan duyurular doğrultusunda müracaatları kabul edilenler arasından tercihleri ve puan üstünlüğüne göre atama yapılmaktadır. Bu kapsamda yapılacak atamalarla söz konusu öğretmen ihtiyaçları giderilmeye çalışılacaktır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1441) ve (6/1442) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:
Bütçe Kanunu'yla kullanım izni verilen kadrolar Bakanlığımıza bağlı okulların, kurumların öğretmen ihtiyacına yönelik olarak öncelikle eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı atamalarında kullanıldığından diğer hizmet sınıflarında istenilen sayıda personel alımı yapılamamaktadır.
Şırnak iline eğitim araç gereçleri için son beş yılda toplam 7 milyon 903 bin 456 Türk lirası, Hakkâri iline ise 5 milyon 191 bin 946 Türk lirası ödenek gönderilmiştir. Ayrıca, Şırnak ve Hakkâri illerinde bulunan eğitim kurumlarına son beş yılda makine, teçhizat, laboratuvar ve pansiyon malzemeleri ihtiyaçları mahallinde teslim edilmiştir.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Ögüt'ün (6/2237) ve (6/2238) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:
Van Valiliğince, konuya ilişkin olarak, 2012-2013 eğitim öğretim döneminde konteynerlerde bulunan lise öğrencilerinin taşımalı eğitim uygulaması kapsamında taşınmalarının yapılmakta olduğu, il merkezinde taşımalı eğitim uygulaması kapsamında hiçbir öğrencinin minibüslerde üst üste taşınmadığı, ayrıca araçtaki koltuk sayısına göre öğrenci dağılımının yapıldığı belirtilmektedir.
Bugün hep Sayın Ensar Öğüt'e çalışıyoruz.
MUHARREM İNCE (Yalova) - Ensar Ögüt de çalışıyor.
ENSAR ÖĞÜT (Ardahan) - Ardahan çok geri kaldı Sayın Bakan.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Eyvallah.
Teşekkür ediyorum. Bu vesileyle hizmetlerimizi tanıtma fırsatı vermiş oldunuz.
Çok teşekkür ederim.
ENSAR ÖĞÜT (Ardahan) - Teşekkür ederim Sayın Bakanım.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Evet, Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Ögüt'ün (6/2391) ve (6/2428) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:
Halk eğitimi merkezlerinde yeterli sayıda öğretmen bulunmaması durumunda ihtiyaç ek ders ücreti karşılığında görevlendirilen ücretli uzman ve usta öğreticilerden karşılanmaktadır. 5797 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun'la usta öğretici olarak çalıştırılanların prim ödeme gün sayısı otuz günü aşmamak kaydıyla bir takvim ayı içerisinde hak kazandıkları brüt ek ders ücreti toplam tutarının prime esas günlük kazanç alt sınırına bölünmesiyle bulunması esası getirilmiştir. 5510 sayılı Kanun'la eklenen geçici 31'inci maddeyle ücretli uzman ve usta öğreticilerin 25/2/2011 tarihinden önceki çalışmalarından dolayı ay içinde otuz günden eksik kalan sürelerinin hak sahiplerince geriye doğru borçlanmalarına imkân verilmiştir. Böylece, ücretli uzman ve usta öğreticiler daha önce eksik kalan çalışmışlık sürelerini borçlanarak ödeyebilmektedirler. Ücretli usta öğretici görevlendirmeleri süreklilik arz etmemesi nedeniyle talebe bağlı olarak yerel ihtiyaçlar ve bütçe durumu göz önüne alınarak yapılmaktadır.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1263), (6/1394), (6/2076), (6/2106), (6/2114), (6/2435), (6/2464), (6/2602), (6/2735) ve (6/2752) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:
Ardahan Valiliğince konuya ilişkin olarak 2012-2013 eğitim öğretim yılı itibarıyla Göle ilçesine bağlı Durucasu köyü ilkokulunun öğrenci azlığı nedeniyle kapatıldığı, Dereyolu ve Durançam köyü ilkokullarının tuvaletlerinin okul dışında olduğu, okulların herhangi bir fiziki sıkıntısının bulunmadığı, Dereyolu ve Durançam köyü ilkokullarındaki öğretmenlerin kadrolu olduğu ve öğretmen ihtiyacının bulunmadığı, okulların merkeze yakın olmasından dolayı öğretmenlerin gidiş geliş yaptıkları, altmış altı aylık öğrencilerin ilkokul ve ortaokullardaki tuvalet ve lavaboların rahatça kullanabilecekleri seviyeye indirilmesi için 35 ilkokulda küçük çaplı onarımların yapıldığı, sıra ve yazı tahtalarının öğrencilerin yaş ortalamalarına uygun olarak kullanabilecekleri seviyeye indirildiği, merkez Hoçvan Hasköy köyü ilkokulunda göreve başlayan öğretmenlerin tamamının kadrolu olduğu, vekil ve ücretli öğretmen görevlendirilmesi yapılmadığı, öğretmenlerin okula gidiş geliş yaptıkları, ihtiyaç dâhilinde kaloriferli, 6 daireli ilköğretim lojmanı yapımının 2014 yılı Yatırım Programı'na dâhil edilebileceği, Hanak İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne tahsisli bir aracın mevcut olduğu, gerekli durumlarda okulların da ihtiyacında kullanılabildiği, ayrıca ildeki YİBO'lardan üçünde araç bulunduğu ve öğrencilerin her türlü ihtiyaçlarının karşılandığı, aracı olmayan okulların ihtiyacının ise il veya ilçe imkânlarıyla giderildiği, ilköğretim ve ortaöğretim okullarının kömür, odun ve temizlik malzemesi alımlarının yapılarak dağıtımlarının da gerçekleştirildiği, okulların odun ve kömür ihtiyaçlarının karşılandığı, 2012-2013 eğitim öğretim yılında il merkezi ve ilçelerdeki eğitim kurumlarında öğrenim gören fakir ve muhtaç öğrencilere çeşitli yardım kuruluşlarınca her yıl olduğu gibi bu yıl da eğitim yardımlarının yapıldığı, 2011-2012 eğitim öğretim yılındaki tüm dağıtım ihtiyaçlarının karşılandığı, 2012-2013 eğitim öğretim yılında da bu yöndeki çalışmaların yapıldığı, İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından her ay deneme sınavlarının yapıldığı ve ayrıca konu anlatımlı soru bankası kitaplarının dağıtıldığı, il genelindeki tüm 12. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, devam, devamsızlık durumları, kitap okuma ve katıldıkları sosyal faaliyetler açısından kendilerine tayin edilmiş eğitim liderleri tarafından bire bir takip edildiği, 2012-2013 eylem planı kapsamında yürütülen bu çalışmaların aylık aile ziyaretleri, bilgilendirme faaliyetleri, etütler ve çeşitli rehberlik etkinlikleri içeren kapsamlı, planlı bir çalışma olduğu, tüm ortaöğretim kurumlarında bu çalışmaları takip ve raporlamayla yükümlü kurullar oluşturulduğu, öğrencilerin akademik açıdan doğrudan desteklenmesi amacıyla liselerde çeşitli kurslar açıldığı ve SODES Programı kapsamında 361 öğrencinin dershaneye devamının sağlandığı, ayrıca İl Millî Eğitim Müdürlüğünce her ay deneme sınavları yapılmakta olduğu, 2012 yılında ilk atama ve yer değiştirme kapsamında İngilizce alanında 42, bilişim teknolojileri alanında 9 öğretmenin atandığı, il genelinde 92 İngilizce, 29 bilgisayar öğretmeninin görev yaptığı, 37 adet bilgisayar sınıfının bulunduğu, il genelinde 5 anaokulu, 114 ana sınıfı olmak üzere 119 okul öncesi eğitim kurumu bulunduğu, 2012-2013 eğitim öğretim yılında vekil öğretmen görevlendirilmesi yapılmadığı, 93 ücretli öğretmenin görev yapmakta olduğu, il genelinde 318 adet öğretmen lojmanı bulunduğu, köy okullarında görev yapan öğretmenlerin büyük bir kısmının lojmanlardan yararlandıkları, bir kısım öğretmenin ise kendi tercihleriyle şehir merkezine gidip geldikleri, ilde güçlendirmeye uygun olan okullardan 80. Yıl Anadolu Lisesi, Göle 30 Eylül Ortaokulu, Göle Hüseyin Gedik İlköğretim okulu, Merkez Rekabet Kurumu Fen Lisesi ve Posof Lisesi pansiyonunun güçlendirme çalışmalarının yapıldığı, güçlendirmeye uygun olmayan binaların ise Bakanlığımızın uygun görüşü doğrultusunda yıkımının sağlandığı belirtilmektedir.
Yıl içerisinde aylıksız izin alan öğretmenlerin görev yaptıkları veya öğretmen ihtiyacının kadrolu öğretmenlerle giderilemediği eğitim kurumlarında eğitim öğretimin aksatılmadan sürdürülmesi amacıyla Talim ve Terbiye Kurulunun 80 sayılı Kararı'na göre öğretmen olma şartlarını taşıyan ve ataması yapılmamış adaylara öncelik verilmek suretiyle valiliklerce ücretli öğretmen görevlendirmesi yapılabilmektedir. Ayrıca, Bakanlığımızca sözleşmeli statüde öğretmen alımı yapılmamaktadır.
Bakanlığımız, eğitim öğretim kurumlarının ödenek ihtiyacı okul türü itibarıyla bağlı bulunan merkez harcama birimlerince kendilerine gelen talepler doğrultusunda mevcut ödenekler de dikkate alınarak yapılan planlamayla, ilgili okul ve kurumlara gönderilmektedir.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1776), (6/2050) ve (6/2251) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum:
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca konuya ilişkin olarak yükseköğretim kurumlarındaki pedagojik formasyon sertifika programlarına ilişkin 05/04/2012 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında alınan kararın (c) maddesinin yeniden müzakere edilerek Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu'nun yürüttüğü çalışmalar sonucu geliştirilerek yeni bir model uygulamaya konuluncaya kadar her yıl Yükseköğretim Kurulu izniyle açılan "Pedagojik Formasyon Sertifika Programları"na Bakanlığımız Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 80 no.lu kararında yer alan alanlarda hâlen eğitim gören ve mezun olacak öğrencilerin başvurma haklarının saklı olduğuna karar verildiği.
Ardahan Üniversitesi öğrencilerinin barınma imkânlarını artırmak için Kredi ve Yurtlar Kurumunun mevcut yurdunun yanı sıra beş yıllığına 350 kişilik bir bina kiralandığı, kampüs alanı içinde kız öğrencilere yönelik 200 kişilik yurt inşaatının tamamlandığı ve 750 kişilik yurt inşaatı ihalesinin yapıldığı?
ENSAR ÖĞÜT (Ardahan) - Bin kişi daha açığımız var Sayın Bakan, bin kişi daha açığımız var. Bin kişilik bir yurt daha yaparsanız, açılırsa ihtiyacımız tamam.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - İnşallah.
Ardahan ilinin kalkınması için Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından üniversite bünyesinde insani bilimler ve edebiyat fakültesi ile iktisadi ve idari bilimler fakültesinin yanı sıra, güzel sanatlar fakültesi ve ilahiyat fakültesinin açılmasının karara bağlandığı; ilin gelişmesini sağlamak amacıyla tarım, hayvancılık, ticaret ve turizm alanlarında üniversite tarafından ilgili bakanlıklar ve kurumlarla iş birliği içinde pek çok AR-GE çalışmasının projelendirildiği ve başka pek çok projenin de hazırlık aşamasında olduğu; 2012 Yılı Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu'nun Kadroların Kullanımına İlişkin Esaslar hakkındaki 22'nci maddesi uyarınca öğretim üyesi dışındaki boş öğretim elamanı kadrolarına 2011 yılında ayrılan öğretim elemanı sayısının yüzde 50'sini, araştırma görevlisi kadroları için yüzde 100'ünü geçmeyecek şekilde açıktan veya naklen atama yapılabilmekte olduğu, anılan Kanun maddesiyle, bu sınırlar içinde, öğretim elemanı ihtiyacını karşılayamayacak yüksek öğretim kurumları için ilave 5 bin atama izni verildiği, bu açıktan atama izninden Ardahan Üniversitesine 30 adet açıktan atama izni verildiği, bu çerçevede, üniversitenin teklifi doğrultusunda öğretim elemanı kadrolarına Yükseköğretim Kurulunca da 78 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin 5'inci maddesine göre kullanma izni verildiği belirtilmektedir.
Ben de önümüzdeki ay Ardahan'a zaten gideceğim ve kampüs?
ENSAR ÖĞÜT (Ardahan) - Haberim olursa ben de gelirim Sayın Bakan, birlikte gideriz.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - İnşallah, birlikte gidelim. Sanıyorum bu ay sonunda? Ben tarihi size bildiririm daha sonra.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/2134) ve (6/2183), (6/2184), (6/2433) esas numaralı soru önergelerini birlikte cevaplandırıyorum?
ENSAR ÖĞÜT (Ardahan) -Sizi Ardahan'da ağırlamak istiyoruz efendim.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - İnşallah, geleceğim, geleceğim. Bu ay sonunda geleceğim. Ramazan Bey'le de sözleştik, Rektörünüzle.
ENSAR ÖĞÜT (Ardahan) - Balımız, peynirimiz, etimiz çok meşhur.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Kars Valiliğince konuya ilişkin olarak, 2011-2012 eğitim, öğretim yılında söz konusu okulların çevre düzenlemelerinin ve dış cephe boyalarının yapıldığı, SODES kapsamında bahçelere parke taşı döşendiği, okulların çevre duvarlarının yaptırıldığı, ayrıca bahçe kapılarının değiştirildiği, bahçe girişlerinin çakıl taşı dökülerek düzeltildiği, öğrenciler için oyun alanlarının oluşturulduğu, okulların araç gereç ihtiyaçlarının temin edilerek eğitim öğretime hazır hâle getirildiği, 2012-2013 öğretim yılı başında ilgili okulların tamamının boya ve diğer onarım ihtiyaçlarının giderildiği ve bazı çalışmaların devam ettiği, Polat Köyü Şehit Muhammet Ekinci İlkokulu ve Meydancık Şehit Alican ilkokulunu öğretmen açığının olmadığı, Okucuoğlu İlkokulu ile Taşköprü İlkokulunun öğretmen açığının ücretli öğretmen görevlendirmeleriyle karşılandığı, Selim ilçesi Hasbey Şehit Murat Karataş İlkokulunun 2012-2013 eğitim öğretim yılında iç ve dış cephesinin boyanarak gerekli bakım ve onarımının yapıldığı, okul binasında eğitim öğretimi engelleyecek herhangi bir olumsuz durum bulunmadığı, il genelindeki okulların öncelik durumlarına göre onarımlarının yapılarak 2012-2013 eğitim öğretim yılına başlanmış olduğu, bazı okulların ise onarım ihtiyaçlarıyla, Atatürk büstü yapımının ödenek durumuna göre 2013 yılı yatırım ve onarım programında değerlendirileceği, Küçükboğaz köyü ilkokulunun çevre düzenlemesi yapılarak okul bahçesine parke taşı döşendiği, eğitim öğretimle ilgili tüm araç gereç ihtiyacının karşılandığı, dış cephe boyasının yapıldığı belirtilmektedir.
Ayrıca, Bakanlığımız norm verilerine göre Kars ili Arpaçay ilçesi Küçükboğaz köyü ilkokulunda 2 adet sınıf, 1 adet okul öncesi öğretmenliği normu bulunmaktadır. Bu okulumuzda hâlen 2 sınıf öğretmeni ve 1 okul öncesi öğretmeni görev yapmaktadır. Dolayısıyla, öğretmen ihtiyacı bulunmamaktadır.
Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/750) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlarında sınıf mevcudu, gelişmiş ülkeler seviyesinde olup, Bakanlığımız MEBBİSe- Personel Modülü'ne işlenmiş mezuniyet bilgilerine göre teknik eğitim fakültelerinin mezunlarından 2003 yılında 349, 2004 yılında 1.071, 2005 yılında 804, 2006 yılında 1.016, 2007 yılında 701, 2008 yılında 747, 2009 yılında 674, 2010 yılında 1.491, 2011 yılında 1.030, 2012 yılında 666 kişi öğretmen olarak atanmıştır.
Iğdır Milletvekili Sayın Sinan Oğan'ın (6/902) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bilindiği üzere eğitim öğretimde niteliği artırmak, fırsat eşitliğini sağlamak, bilişim teknolojisi araçlarını öğrenme, öğretme sürecinde daha fazla duyu organına hitap edecek şekilde etkin kullanmak amacıyla Bakanlığımızca yürütülen eğitim de FATİH Projesi kapsamında tüm temel eğitim ve ortaöğretim okullarındaki her bir derslik, etkileşimli tahta ve İnternet altyapısı, her okul çok amaçlı fotokopi makinesi ve döküman kamerayla donatılacaktır. Projenin ilk etabında 3.657 ortaöğretim kurumunun ihalesi tamamlanmış ve tedarikçi firmalar kurulumlarını tamamlamıştır. Iğdır ilindeki tüm lise ve anadolu lisesi, fen lisesi, Anadolu öğretmen lisesi, imam hatip lisesi ve özel eğitim okulları proje kapsamında sözü edilen bilişim teknolojisi araçlarıyla donatılmıştır.
Adana Milletvekili Sayın Ali Halaman'ın (6/926) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız MEBBİS e-Personel Modülü'ne işlenmiş mezuniyet bilgilerine göre eğitim fakülteleri mezunlarından 2003 yılında 266, 2004 yılında 533, 2005 yılında 329, 2006 yılında 607, 2007 yılında 589, 2008 yılında 1.224, 2009 yılında 792, 2010 yılında 2.093, 2011 yılında 1.721, 2012 yılında 3.207 rehber öğretmen ataması yapılmıştır.
İstanbul Milletvekili Sayın Celal Dinçer'in (6/980) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 15/1/2013 tarihi itibarıyla Bakanlığımızın yeniden yapılandırılmasını düzenleyen 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'nin geçici 3'üncü maddesiyle, 74 şahsa bağlı il müdürü kadrosu ihdas edilmiştir. İhdas edilen bu kadrolara atanan 71 şahsa bağlı il müdüründen 20'si il millî eğitim müdürlüğü görevine devam etmektedir. 60 il millî eğitim müdürlüğünün 12'sine asaleten atama yapılmıştır. 48 il millî eğitim müdürlüğüne ise diğer görevlerden 27 vekâlet ve 21 görevlendirme yapılmıştır. 1 il millî eğitim müdürlüğü münhal bulunmaktadır. Yapılan görevlendirmeler, ilgililerin herhangi bir sendikaya üye olup olmadıklarına bakılmaksızın ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Bakanlığımız merkez teşkilatında 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname doğrultusunda müşavirliğe ve şahsa bağlı kadrolara atanmış olan 98 üst düzey yönetici ve 45 il millî eğitim müdürü bulunmaktadır.
Kütahya Milletvekili Sayın Alim Işık'ın (6/989) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 20/12/2012 tarihli Bakanlığımız MEBBİS verilerine göre, Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında 705.405'i kadrolu, 8'i sözleşmeli olmak üzere toplam 705.413 öğretmen görev yapmaktadır. 2010 KPSS puanına sahip 234.392 potansiyel aday bulunmakta olup bunlardan 51.766 öğretmenin ataması gerçekleştirilmiştir. Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarının öğretmen ihtiyacı, bütçe kanunlarının verdiği yetki yanında Bakanlar Kurulunca Bakanlığımıza tahsis edilen ve Maliye Bakanlığınca kullanım izni verilen kadro sınırlılığında karşılanabilmektedir. 2012 yılı atama döneminde Bakanlığımıza ayrılan kadro ölçüsünde ve illerin ihtiyacı oranında öğretmen atamaları gerçekleştirilmiştir.
Ardahan Milletvekili Sayın Ensar Öğüt'ün (6/1062) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Okul Sütü Programı, Bakanlığımız, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığınca ortaklaşa hazırlanan Okul Sütü Programı uygulama esasları hakkındaki 10/10/2012 tarihli ve 28437 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 2012/3741 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ve 15/11/2012 tarihli ve 28468 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 2012/75 no.lu Okul Sütü Programı Uygulama Tebliği doğrultusunda 2012-2013 eğitimöğretim yılı 2'nci döneminde ülke genelinde resmî, özel ana sınıfı, ilkokul 1, 2, 3 ve 4'üncü sınıf öğrencilerine yönelik olarak uygulanmaktadır.
81 il merkezinde süt dağıtımı 11 Şubat 2013 tarihinde başlamış olup, her hafta pazartesi, çarşamba ve cuma günleri, ülkemizde üretilen 200 miligram ambalajlı, yağlı, sade UHT içme sütü özel kutularında dağıtılacak ve dağıtımı ikinci yarıyıl süresince de devam edecektir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1091) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımızın yurt dışı teşkilatındaki eğitim müşaviri ve eğitim ataşesi kadrolarına sürekli görevle atanacak personelde aranacak şartlar, seçme sınavı ve atamaya ilişkin usul ve esaslar, görev süreleri ve diğer hususlar 16/12/2011 tarihli ve 28144 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığının Yurt Dışı Teşkilatına Sürekli Görevle Atanacak Personel Hakkında Yönetmelik'le düzenlenmiştir ancak Bakanlığımız aleyhine açılan bir davada, Danıştay 2. Dairesince verilen 16/3/2012 tarihli ve E.2012/162 sayılı YDK'yle Yönetmelik'in yabancı dil şartını düzenleyen 7'nci maddesinde yer alan "Bu yönetmelik kapsamındaki kadrolara sürekli görevle atanabilmek için öncelikle görev yapılacak ülkenin resmî dilinden olmak üzere, Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce, Rusça dillerinden birinde veya görev yapılacak ülkenin resmî dilinde Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az yetmiş puan alınması veya buna denk kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan bir belgeye sahip olunması şarttır. Yurt dışında Almanca, Fransızca veya İngilizce dillerinden birinde veya görevlendirileceği ülkenin resmî dilinde eğitim yapan üniversitelerde doktora yapmış olanlar yabancı dil şartını yerine getirmiş sayılır.
(2) Resmî dili Türkçe veya Türkçe'nin lehçelerinden biri olan ülkelere görevlendirilecekler hakkında birinci fıkrada öngörülen yabancı dil şartı aranmaz." ifadesi ile "Atama" başlıklı 19'uncu maddesinin sınavsız atanacak personelle ilgili (2)'nci fıkrasının yürürlüğü durdurulmuştur. Yargı kararının gerekçesinde yer alan hususlar gözetilmek suretiyle, yönetmeliğin ilgili maddelerinin yeniden düzenlenmesi çalışmaları devam etmektedir. Mevcut durumda, son başvuru tarihi itibarıyla, son üç yıl içerisinde alınmış yabancı dil belgesine sahip olmayanlar ile yönetmelikte yer alan genel ve özel şartları taşımayanların, eğitim müşaviri ve eğitim ataşesi kadrolarına atanmaları mümkün değildir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1095) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Öğrencilerin okul ve okul çevresinde çeşitli fiziksel saldırılara maruz kalmamaları için okullarda, idareci, öğretmen ve bilhassa rehber öğretmenler tarafından öğrenciler ve aileleri bilgilendirilmektedir. Okullarda öğretmenlere günlük nöbet uygulaması yapılarak, okul içi ve okul çevresinde karşılaşılması muhtemel olaylara karşı gerekli tedbirler alınmaktadır.
Ayrıca, Bakanlığımızla İçişleri Bakanlığı arasında Okullarda Güvenli Ortamın Sağlanmasına Yönelik Koruyucu ve Önleyici Tedbirlerin Artırılmasına İlişkin İşbirliği Protokolü imzalanmıştır. Bu protokol çerçevesinde, okul giriş ve çıkışlarında Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından gerekli tedbirler alınmaktadır.
Ayrıca, öğrencilerimizin sağlıklı ve güvenli bir okul ortamında eğitim öğretim görmeleri, velilerin çocuklarını gönül rahatlığı içerisinde okula göndermeleri amacıyla, "eğitim öğretime hazırlık çalışmalarının yapılarak gerekli tedbirlerin alınması" konulu, 16/9/2010 tarihli yazı valiliklere gönderilmiştir.
Kahramanmaraş Milletvekili Sayın Mesut Dedeoğlu'nun (6/1096) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: "Üniversiteler otuz yıldır iyi öğretmen yetiştiremiyor." şeklinde açıklama yaptığı belirtilen Talim ve Terbiye Kurulu eski Başkanı Profesör Doktor Ziya Selçuk 8/5/2006 tarihinde bu görevinden ayrılmış olup, Bakanlığımızla idari bir ilişkisi bulunmamaktadır.
Ankara Milletvekili Sayın Zühal Topcu'nun (6/1117) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Göç alan ve nüfus artış hızı yüksek olan, çarpık yapılaşmanın bulunduğu illerde eğitim tesisi için yeterli büyüklükte arazi bulunamaması sonucunda, sadece lise seviyesinde olan okulların hazineye ait ve imar planı içinde bulunan araziler üzerine eğitim tesislerinin planlanması valilikler, belediyeler ve Bakanlığımızın ilgili genel müdürlüklerince ortaklaşa kararlaştırılmaktadır. Ortaöğretim kurumlarının şehir dışına çıkarılması yolunda bir çalışma yapılmamaktadır.
Zorunlu eğitimin on iki yıla çıkarılmasıyla ortaöğretim kurumlarının, lise ve dengi okulların bina ihtiyacının bir kısmının yerleşim yeri imar planı içinde ve mülkiyeti hazineye ait araziler üzerine, yüzme havuzu, kütüphane, bilim merkezi, laboratuvar gibi her türlü destek ünitelerine sahip ve destek alanlarını ortaklaşa kullanan, tekli öğretim ve derslik başına en fazla 30 öğrenci düşecek şekilde planlaması yapılmaktadır. Ortaöğretim kurumlarının, lise ve dengi okulların yüzme havuzu, kütüphane, bilim merkezi, laboratuvar gibi her türlü destek alanlarına sahip ve destek alanlarının ortaklaşa kullanıldığı, tekli öğretimin yapılarak derslik başına en fazla 30 öğrenci düşecek şekilde kampüs tarzı planlama çalışmalarında iller bazında yapılan değerlendirme ve yeterli büyüklükte hazineye ait arazilerin tespiti devam etmektedir.
Başlangıç olarak, yukarıda anlatılan özelliklere sahip 33 adet eğitim tesisi projesi ulusal ölçekte mimari proje yarışmasıyla elde edilecektir. Yarışma süreci işlemeye başlamıştır. Bakanlar Kurulu kararıyla yürürlüğe konulan Eğitim Öğretim Tesislerinin Kiralama Karşılığı Yaptırılması ile Tesislerdeki Eğitim Öğretim Hizmet Alanları Dışındaki Hizmet ve Alanların İşletilmesi Karşılığında Yenilenmesine Dair Yönetmelik çerçevesinde 2013 Mayıs ayından itibaren yapım ihalelerine başlanacaktır. Kamu-özel ortaklığı modelinde eğitim öğretim hizmeti diğer eğitim öğretim kurumlarımızda olduğu gibi tamamen Bakanlığımıza aittir. Bu modelle yapılacak eğitim tesislerinde temizlik, güvenlik, binaların bakım ve onarımı gibi hizmetler sözleşme süresi içinde yüklenici tarafından yerine getirilecektir.
Ankara Milletvekili Sayın Zühal Topcu'nun (6/1118) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: 5/5/2012 tarihli ve 28283 sayılı Resmî Gazete'de yayınlanan Ulusal ve Resmi Bayramlar ile Mahalli Kurtuluş Günleri, Atatürk Günleri ve Tarihi Günlerde Yapılacak Tören ve Kutlamalar Yönetmeliği'nde Atatürk"ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kutlamalarının Gençlik ve Spor Bakanlığının sorumluluğunda yürütüleceği hükmü yer almıştır. Bu kapsamda 19 Mayıs 2012 yılı kutlamaları Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından yürütülmüştür.
Tunceli Milletvekili Sayın Kamer Genç'in (6/1132) esas numaralı soru önergesini cevaplandırıyorum: Bakanlığımız Müsteşarı Sayın Mehmet Emin Zararsız ile Sayın Ömer Dinçer'in herhangi bir akrabalık bağı bulunmamaktadır.
Memuriyete 1980 yılında Tarım ve Köy İşleri Bakanlığında başlamış, 1985-1989 yılları arasında Dicle Üniversitesi Hukuk Fakültesinde araştırma görevlisi olarak, 1989-1993 yıllarında Devlet Planlama Teşkilatında planlama uzman yardımcısı, 1993-2003 yıllarında planlama uzmanı ve Müsteşarlık Müşaviri, 2003-2007 yıllarında Başbakanlık Müsteşar Yardımcısı, 2007 yılında Başbakanlık Müsteşar Vekili, 2007-2009 yıllarında Gümrük Müsteşarı, 2009-2011 yıllarında Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı ve Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapmıştır. Detay geçmişini http://www.meb.gov.tr adresindeki Bakanlığımız web sitesinde görebilirsiniz.
15.1.2013 tarihi itibarıyla Atıf Alan'ın on sekiz yıl dört ay hizmeti bulunmaktadır. Hâlen Bakanlığımız Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Öğrenci İşleri ve Sosyal Etkinlikler Grup Başkanı olarak görev yapmaktadır.
BAŞKAN - Sayın Bakan, teşekkür ederim.
Bir saat süreniz doldu, isterseniz sizi yerinize alalım.
Sayın Topcu, Sayın Oğan ve Sayın Halaman'a söz vereceğim.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Diğerlerini cevaplandıramadım.
BAŞKAN - Onları daha sonra cevaplandıracaksınız.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANI NABİ AVCI (Devamla) - Çok teşekkür ediyorum, saygılarımı sunuyorum. (AK PARTİ sıralarından alkışlar)