| Konu: | |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 105 |
| Tarih: | 23.06.2026 |
HASAN ÖZTÜRKMEN (Gaziantep) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.
Seçildiğim günden bu yana bu Mecliste Nizip Çayı'nı defalarca gündeme getirdim. Onlarca yıldır onlarca söz verildi ama Nizip Çayı'ndan hâlâ zehir akıyor. Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi'nden arıtılmayan ya da yetersiz arıtmayla deşarj edilen kimyasal atıklar Nizip Çayı'na karışarak yaklaşık 30 köydeki hayatı ve tarımı durma noktasına getirmiştir. Bir zamanlar balık tutulan derelerde şimdi kimyasal akıyor; tarlalar, bahçeler heder oldu, kokudan durulmuyor, hayvanlar ölüyor, burada yapılan sulamayla insan hayatı tehlikeye atılıyor. Şehrin zengini para kazanırken Nizip köylülerinin hayatı mahvoluyor. Yıllardır bu sularla kirlenen toprakların da temizlenmesi gerekiyor. Daha kaç insanımız hasta olacak? Daha kaç insanımız kanserden ölecek?
Teşekkür ederim.