| Konu: | |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 105 |
| Tarih: | 23.06.2026 |
İZZET AKBULUT (Burdur) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; cebimizdeki en büyük para biriminin alım gücünün çok fazla düşmesiyle vatandaşlarımız birçok alışverişini kredi kartıyla yapmak durumunda kalıyor. Tabii, esnaflarımız da bu kredi kartıyla yapılan alışverişten bir komisyon ödüyorlar bankaya. Bu komisyon oranlarının çok yüksek olduğundan dolayı şikâyetleri var. Yüzde 3,5 bandına çıkan komisyon oranları var. Tabii, bazı ürünlerde kâr marjı çok düşük; özellikle tekel ürünlerinde yüzde 5 bandında bir kâr marjı var. Yüzde 3,5 komisyon çok yüksek geliyor. Bankaların da bu komisyon oranlarını almaya ihtiyaçları yok. Kârlılık oranlarına baktığımız zaman Ziraat Bankası 161,5 milyar kâr açıklamış, Garanti 110 milyar, Vakıfbank 70 milyar, İş Bankası 67 milyar, Akbank 57 milyar. Bu rakamlarda kâr eden firmaların komisyon oranlarını en azından yüzde 1'ler bandına çekmesinin vatandaşlarımızın yararına olacağı düşüncesindeyim.
Saygılarımla.