| Konu: | |
| Yasama Yılı: | 4 |
| Birleşim: | 67 |
| Tarih: | 04.03.2026 |
ERTUĞRUL GAZİ KONAL (Giresun) - Sayın Başkan, Hükûmetimizin önceki dönem çıkardığı İmar Barışı ek Kanunu'yla 31 Aralık 2017 öncesi yapılan yapılara elektrik aboneliği hakkı verilmişti. Bunun üzerine Anadolu'nun birçok şehrinde olduğu gibi Giresun'da da yaylacılarımız ineklerini, hayvanlarını satarak, gerektiğinde fındıklarını satarak yayla abonelikleri için usulüne uygun elektrik hatları çekmişlerdir. Ancak abonelik işlemleri tamamlanamadan muhalefet partisinin de şikâyetiyle, Anayasa Mahkemesinin iptal kararıyla yaylacılarımızın maddi ve manevi bütün emekleri çöp olmuş ve büyük zarara girmişlerdir. Bugün yaylalarımızda usulsüz kullanımdan dolayı çok fahiş fiyatlarla elektrik faturalarını vatandaşlarımız ödemek zorunda kalmaktadır. Bazı vatandaşlarımız ise hiç elektrik kullanamadan çağımıza uygun olmayan yöntemlerle yaşamlarını sürdürmeye çalışıyorlar. Yerli elektrik problemin çözümüne kavuşması için yüce Meclisimizin ve ilgili bakanlığın bir an önce...
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)