| Konu: | HIZLI TREN PROJESİ NEDENİYLE KOCAELİ'DEKİ TREN HATTI GÜZERGÂHINDAKİ DEĞİŞİKLİĞE İLİŞKİN |
| Yasama Yılı: | 2 |
| Birleşim: | 64 |
| Tarih: | 09.02.2012 |
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Bakan, biraz evvel açıklamalarınızı dinledik. Biz "Teknoloji gelmesin, yatırım yapılmasın." demiyoruz. Kocaeli'nin en büyük problemi olan, tren hatlarının kent içinden geçmesiydi. Bundan yirmi yıl önce sahile alındı ve halkın sahille ilişkisi kesildi. Yapılması gereken, hattın güzergâhının değiştirilmesiydi, doğru olan buydu. Nitekim, TCDD'nin de bu konuyla ilgili fizibilite çalışması yaptığını biliyoruz. Üç yıl sonra, beş yıl sonra tekrar bu konu gündeme gelip de "Bu hat burada yanlış oldu." deyip bu kadar maliyeti tekrar ülkenin sırtına yüklemeyi doğru bulmuyorum.
İki: Derince-Köseköy hattı, lojistik ulaşım için çift hat olarak kalacak. Demek ki bir hat açık iken ikinci hattan çalışma yapılabiliyor. Böyle bir durum varken binlerce insanımızı hem mali açıdan hem zaman açısından mağdur etmek doğru değil.
Üç: Yerel yönetimler bugün orada birtakım ulaşım olanakları sağlıyorlar ama bir kez daha yineliyorum: Derbent Şirinsulhiye köyünden 45 tane genç, tersanelere Maltepe'ye çalışmaya gidiyor, Pendik'e çalışmaya gidiyor. Bunlar oraya ulaşabilmeyi eskiden sabah altı treniyle yapıyorlardı, şimdi sabah dörtte kalkıyorlar ve gitmeye çalışıyorlar, yine oradan gecenin geç saatlerinde evlerine dönüyorlar.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)