GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: TÜRKİYE DEMİRYOLU ULAŞTIRMASININ SERBESTLEŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI SS441
Yasama Yılı:3
Birleşim:96
Tarih:24.04.2013

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; biraz evvelki konuşmamda yine özelleştirmeyle ilgili özellikle lokalden, kentimden örnekler vereceğimi söylemiştim ama buradan da Ulaştırma Bakanının hakkını yememek lazım. Gayret ediyor, hızlı trenleri getirmeye çalışıyor. Biz buna karşı değiliz, Türkiye'nin her tarafının hızlı trenlerle donatılmasını biz de arzu ediyoruz ama biraz daha dikkat edin lütfen, geleceğimizi yabancılara mahkûm etmeyin ve bu kadar fazla borçlandırmayın bu ülkeyi, ana kaynaklarla yapmaya gayret gösterin.

İkinci bir konu: Maşukiye'deki taş ocağıyla ilgili vermiş olduğunuz sözün arkasında durdunuz ve o taş ocağı bugün kullanılmıyor. Bunun için size teşekkür etmek istiyorum. Tabii, bu taş ocağı yerinde durmuyor ama aslında iyi yaptınız, çünkü bir Ana Kent Belediye Başkanımız var, Büyükşehir Belediye Başkanımız, sizin milletvekili arkadaşınıza, bir kadın milletvekili arkadaşınıza Maşukiye taş ocağının kullanılmadığı için ne dedi biliyor musunuz Sayın Bakanım? Buradan ben bunu telaffuz etmek istemiyorum. Bu taş ocağını gerçekten kullandırtmadığınız için teşekkür ediyorum ve bu kadın milletvekili arkadaşımızı da o belediye başkanının itham ettiği, şekilde arzuladığı şekle dönüştürmediğiniz için teşekkür ediyorum.

Şimdi, istihdamdan bahsedeceğim dedim. Özelleştirmeyle birlikte Devlet Demiryollarında 45 bin olan istihdam bugün 30 bine düşmüş, yine getirdiğiniz teşviklerle daha da aşağı çekilecek. Şimdi, özelleştirme Türkiye'de istihdamı artırıyor mu? Hayır, artırmıyor, özelleştirme istihdamı artırmıyor. Ne yapıyor? Daha aza indirgiyor ve bugün bir köle, işçi ülkesi hâline dönüştürdü ülkeyi  çünkü bugün 18 milyon ailenin yüzde 47'si asgari ücret veya bin TL'nin altında bir ücretle çalışıyor ülkede. Demek ki istihdam anlamında özelleştirmenin bu ülkeye çok fazla katkısı yok.

Peki, kaliteli hizmet dedik. Dedim ya iki tane örnek vereceğim, biri SEDAŞ, biri İZGAZ. Bu ikisi de özelleştirildi. Ne yapılması lazım? Bu iki kurum eksik hizmet yapıyorsa iktidar milletvekilleri ve muhalefet milletvekilleri bu eksikleri anlatmalı ve onları gidermek için çaba sarf etmeli. Ama iktidar milletvekili arkadaşlarım ne yapıyor? Burayı özelleştiren iki kurumun kentte avukatlığını yapıyor. Diyor ki: "Hayır efendim, bunlar iyi hizmet etmektedir." Bakın, İZGAZ özelleştirildi. Türkiye'de üç tane dağıtım şirketi var doğal gazla ilgili, İZGAZ. Ne dedi geçen gün, Başbakan, Başkent Doğalgazla ilgili? "1,5 milyar doları gördü 1 milyar 162 milyon dolara bunu vermem." dedi ama alıcı imam-hatipli ve arkadaşı çıkınca verdi. Şimdi, bunu Başkent Doğalgaz için söyledi. Peki, Kocaeli'deki doğal gaz şirketi nasıl özelleştirildi? Başkent Doğalgazın beşte 1'i kadar abonesi var. Ama Kocaeli bir sanayi bölgesi. Yıllık 200 milyon metreküp Başkent Doğalgazdan daha fazla doğal gaz harcanıyor Kocaeli'de, 200 milyon metreküp yılda Başkent Doğalgazdan ve bu İZGAZ Doğalgaz Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından 529 milyon dolara özelleştirildi arkadaşlar ve dedi ki Fransızlara verirken: "Kızımızı size veriyoruz." Şimdi, o 529 milyon dolara özelleştirilen İZGAZ'a ne yapıyoruz? Yalvarıyoruz ki kasabalarımıza, köylerimize, kentin çeşitli noktalarına doğal gaz şebekelerini getirsin, insanlar doğal gazdan yararlansın diye. Demek ki kaliteli hizmeti de götürmüyor özelleştirmek.

Yine, SEDAŞ'ta da aynı şekilde. Burada örnekler veriliyor ama kayıp  kaçak oranı artıyor ama bunun yanında da sayı yükseldikçe vatandaşın sırtına biniyorsunuz. Yani demek ki özelleştirme çözüm değil. Yani yıllardır yaptığınız özelleştirme ülkeyi borçlandırmak, ülkeyi özel sektöre talan ettirmek, yaşayan vatandaşları, insanları köle hâline getirmek demektir. Size soruyorum burada: 5.600 işçi çalıştıran çok ünlü bir otomobil fabrikasındaki ücretler bin TL. Yine, size soruyorum buradan "Bu doğru mudur?" diye. Kocaeli'nin merkezinde, İzmit'in merkezinde bütün AKP milletvekilleri sıraya geçip tesis kurdurmaya çalıştıkları Koreli şirketin vereceği para 774 lira, asgari ücret ve 150 kişi istihdam edecek. Kent merkezinde beş yıldızlı otel yapsanız bunu çözersiniz. Sayın Bakanım, kent merkezine bunları yaptıracağınıza size bir önerim var: Sapanca-Kartepe-Köseköy arasında Kartepe'ye ulaşımı kolaylaştıracak, Sapanca Gölü'ne ulaşımı kolaylaştıracak bir otoyol çıkışı yaparsanız bu yapacağınız endüstriyel yatırımlardan daha kaliteli olur diyorum. Bunu gerçekleştirmek, bunu yapmak lazım diyorum.

Yine, biraz evvel Bursa'dan örnekler verdiler. Kocaeli, bu ülkede 2'nci sırada vergi ödeyen, vergi tahsil edilen bir kent yani Türkiye'nin yükünü çekiyor Kocaeli. Peki, Kocaeli'de hafif raylı sistem var mı desem, Sayın Bakanım "Var." diyebilir misiniz? Ankara'ya, İstanbul'a başkanlığa geçirdiğiniz beceriksiz belediye başkanlarınızın tamamlayamadığı metroları Bakanlığınıza geçirdiniz. Bunca ücret ödeyen, bunca vergi ödeyen Kocaeli'ye niye hafif raylı sistem düşünmüyorsunuz?

Teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum. (CHP sıralarından "Bravo" sesleri, alkışlar)