GENEL KURUL KONUŞMASI
Konu: TÜRKİYE DEMİRYOLU ULAŞTIRMASININ SERBESTLEŞTİRİLMESİ HAKKINDA KANUN TASARISI SS441
Yasama Yılı:3
Birleşim:96
Tarih:24.04.2013

HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; 441  sıra sayılı Kanun Tasarısı'nın geçici 1'inci maddesi hakkında söz almış bulunuyorum.

Şimdi, bu kanun neyi ihtiva ediyor? Ama "Bu kanun neyi ihtiva ediyor?"u konuşmadan önce, geçen hafta yapmış olduğum iki konuşmayı hatırlatarak başlamak istiyorum. Çünkü geçen hafta yapmış olduğum konuşmada sizlere Cumhuriyet Dönemi'nde TCDD yani Devlet Demiryollarında neler yapıldığını, bu neler yapıldığıyla birlikte de yabancılara ait olan demir yollarının nasıl devletleştirildiğini, millîleştirildiğini, bunları yaparken de Osmanlının borcunun ödendiğini, yine, bunları yaparken de bir lira dış borç alınmadığını ifade etmiştim. Ve daha sonraki konuşmamda da sizin döneminizde yani on yıllık döneminizde Türkiye'deki hangi ulusal kurumların satıldığını ve bunun karşılığında ne kadar gelir elde edildiğini -ki yaklaşık gelir 38 milyar dolar - ve bunun yanında da 118 milyar dolarlık bir dış borçlanma gerçekleştirdiğinizi ama bunun karşılığında o Cumhuriyet Dönemi'nde sahip olduğumuz kurumların eşine benzer bir tesisi, bir kurumu üretemediğinizi ifade etmiştim. Ve buradan da "Gelin, eğer bunları yapmışsanız bu kürsüye gelin, bunları açıklayın." demiştim. Evet, dedim ama siz iddia ediyorsunuz, diyorsunuz ki: "Ya, niye böyle söylüyorsunuz? Biz Körfez geçişini yapıyoruz." Doğru, Körfez geçişini yapıyorsunuz. "Biz yeni havaalanı yapıyoruz." diyorsunuz. Doğru, yeni havaalanı da yapıyorsunuz ama siz yapmıyorsunuz, siz yaptırıyorsunuz. Kime yaptırıyorsunuz? Yabancı konsorsiyuma yaptırıyorsunuz? Nasıl yaptırıyorsunuz? Bir araç 35 dolara geçecek diye yaptırıyorsunuz.

Bakana ben üçüncü köprü ihalesi yapıldığında şunu sordum. "Birinci ihaleye kimse girmedi." dedi. İkinci ihaleye çıktılar. "Sayın Bakan, birinci ihaleye niçin kimse girmedi?" dedim. "Çünkü özel şirketlere, bu ihaleye girecek konsorsiyumlara yeterince kâr sağlayacak imkânlar sunmadık." dedi ve daha sonra garanti araç geçişi üzerine verdiği örnekte veya rakamda 22 katrilyonluk bir ilave ödenek, ilave kazanç sağladıklarını, hatta kamulaştırmayı da özel şirketlerden alarak devlete havale ettiklerini kendi ifade etmiştir.

Şimdi, bu kanunla getirilmek istenen "serbestleşme" adı altında bir kandırmaca var. Bu serbestleşme aslında mevcut TCDD'yi ikiye ayırıyor ve bunlardan bir tanesi trafiği düzenleme, diğeri de altyapı hizmetleri olarak önümüze konuyor. Aslında, baktığınız zaman çok masum görünüyor ama beş yıl sonra aynı zamanda devlet desteğini kesiyor ve özel sektörün kucağına atıyor, bunu da beş yıl sonra satışa hazır hâle getiriyor. Bunları defalarca burada anlattık.

Şimdi, soruyorum, Bakanımız da burada, biraz sonra belki cevap verecek: On yıllık icraatınız boyunca Bayburt'a yeni demir yolu yaptınız mı? Çorum'a yeni demir yolu yaptınız mı veya Ulusal Kurtuluş Savaşı'ndan sonra döneminize kadar yapılan iller dışında bir ile yeni demir yolu getirdiniz mi? Eğer getirmişseniz sizin elinizi sıkacağım.

888 kilometrelik hızlı tren hattı dışında sadece 2011 yılında yapabildiğiniz konvansiyonel tren hattı 39 kilometre ve bunların tümü dış borçla yapılıyor. Yani kredi alıyorsunuz, sanki, diyorsunuz ki: "Bu krediyi ödemeyecek bu vatandaş." Her gün millî gelirden bahsediyorsunuz ama her doğan çocuğun borcunun bu ülkede ne kadar daha arttığından bahsetmiyorsunuz. Bunlardan bahsedeceksiniz bu kürsüde, "Biz bunları yaparken ülkeyi bu kadar borçlandırıyoruz. Biz bunları yaparken yeni, doğmamış çocuğu şu kadar borçlandırıyoruz." diyeceksiniz.

Şimdi, özelleştirmeyle beraber?

OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Kocaeli'den de geçecek.

HAYDAR AKAR (Devamla) - Kocaeli'ye de geleceğim.

?istihdamın artacağını veya istihdamla ilgili sıkıntıların yaşanmayacağını söylüyorsunuz. Diğerlerini konuşmayacağım ama Devlet Demiryollarını 40 bin kişi istihdamla aldınız, 31 bin kişiye getirdiniz, yarısını taşeron yaptınız.

OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Tekirdağ'da, Kocaeli'de demir yolu yok mu?

HAYDAR AKAR (Devamla) - Sevgili kardeşim, oradan bağırma, gel iki dakika yerimi sana vereyim, gel buradan konuş; gel, buyurun.

OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Tamam, söyleyeyim, hemen cevap vereyim.

HAYDAR AKAR (Devamla) - Benim söylediklerime cevap vereceksin burada, gel. (CHP sıralarından "Geçsin, geçsin." sesleri)

OSMAN AŞKIN BAK (İstanbul) - Tamam, cevap veririm.

BAŞKAN - Sayın Akar, lütfen devam ediniz.

HAYDAR AKAR (Devamla) - Evet, şimdi, sadece bağırıyorsunuz ama gerçekler acıdır, gerçekleri duyunca sadece bağırıyorsunuz ama bu millet sizlere bunun hesabını soracaktır diyorum.

Yine, özelleştirmeyle ilgili şunu söylüyorsunuz, "Kaliteli hizmet getireceğiz." diyorsunuz. Ben kendi kentimden örnek vereceğim, iki tane kurumun özelleştirilmesinden örnek vereceğim, çok az zamanım kaldı: Biri İZGAZ, biri SEDAŞ. Bir sonraki konuşmamda İZGAZ ve SEDAŞ'ı anlatacağım.

Şimdi Kocaeli milletvekilleri burada. O arkadaşlarım senin gibi bağırmıyorlar, dinliyorlar beni. Eğer bu söylediklerimden farklı düşünüyorlarsa, yanlış olduğunu düşünüyorlarsa biraz sonra gelirler, onlar da söz alırlar, bu kürsüden anlatırlar diyorum.

Hepinize sevgiler, saygılar sunuyorum.

Teşekkür ediyorum. (CHP sıralarından alkışlar)